Obyvatelé džungle Yama Raskav mezi sebou jen málokdy pociťují harmonii, neb tento pojem je pro většinu z nich cizím slovem. V případě, že se prokážete jako slabý článek potravního řetězce, budete velmi rychle usmrceni. Mezi lidmi se povídá, že Rider byl ještě chlapec, když ho z pole, které čistil od plevelu, unesl velký hladový netopýr. Namísto bezmocného cukání a proseb o slitování však tento jinoch dostal nápad. Vyšvihl se na záda tohoto obřího stvoření a za pomocí svého náčiní dokázal netopýra ovládnout a do jisté míry korigovat jeho pohyby. Netrvalo dlouho a Rider společně s netopýrem skončili na zemi v kaluži krve, mladý hoch se však nevzdal, neboť celý opojený z letu konečně našel své životní poslání. S každým rokem dalším rokem se vždy vracel na pole svých rodičů, aby znovu mohl vzlétnout do oblak a užít si vzrušení z blížící se smrti. Odvážil se vejít i do nitra samotné džungle, kde se mu po dlouhém průzkumu tamních lesů podařilo najít vchod do jeskyní. Říká se, že když Rider v předvečer horké letní noci vstupoval dovnitř, aby se znovu shledal se svým okřídleným kolegou, neměl u sebe nic než kus lana, lahev tekuté kuráže a velké odhodlání podívat se ještě jednou mezi oblaka…
Batrider je hrdina založený na tempu, efektivním je především v raných fázích hry a jeho primárním úkolem je co nejvíce znepříjemnit linkovou fázi svému soupeři. Ideální pole působnosti je tedy pro Batridera midová linka, kde svou sílu v brzkých fázích hry dokáže akcelerovat úplně nejvíce. Hrát lze ale i na lince vedlejší, kde svou ranou sílu naopak zužitkuje k poškození soupeřícího carry. Pokud ovšem Batrider ze svého tempa vypadne a nedokáže v úvodních fázích zápasu jakkoli využít své síly, bude pro svůj tým užitečný jen minimálně, a to skrze svou ultimátní schopnost Flaming Lasso. Díky tomu je hrdina velmi situační a také nevhodnou volbou pro nováčky, neboť nepromíjí chyby napáchané v samých začátcích zápasu. Pro své plné zefektivnění naštěstí nepotřebuje příliš mnoho zlaťáků a po Boots of Travel a Blink Dagger funguje každý další předmět spíše jako bonus navíc.
Sticky Napalm je neocenitelným pomocníkem během linkové fáze a jako takový by měl být vylepšován jako první, souběžně s Firefly. Vůbec nejdůležitějším faktorem Sticky Napalm v raných fázích zápasu je schopnost odhánět soupeře od farmy. Batrider totiž disponuje pouze krátkým dosahem svého primárního útoku a jeho základní poškození patří vůbec k těm nejmenším, které mezi všemi hrdiny najdete. Každý soupeř který Batridera zná, si je moc dobře vědom síly Sticky Napalm a přestože tato schopnost sama o sobě žádné poškození nezpůsobuje, všichni raději poodstoupí a nechají vás vyfarmit si pár creepů, než aby pokusy o deny riskovali nabalování dalších sečtení Sticky Napalm. Výhodou je navíc absence jakékoli čarující animace a také nutnosti býti otočený ve směru používání schopnosti. Díky tomu se vždy můžete nerušeně věnovat farmení vlny creepů, zatímco svého soupeře budete častovat vícero sečteními Sticky Napalm. Sečtení se navíc s poloviční efektivitou aplikuje i na creepy a trochu tak kompenzuje vaše nízké základní poškození.
Druhým faktorem Sticky Napalm je samozřejmě obrovský potenciál na zabití, a to jak v případě midové, tak i vedlejší linky. V případě, že se na vašem soupeři nachází více než 4 sečtení a disponujete alespoň druhou úrovní Sticky Napalm a Firefly, mělo by pro vás být snadné většinu hrdinů sprovodit ze světa. Výhodou pro vás v tomto případě bude zpomalení otáčení vašich nepřátel, což je velmi podceňovaný faktor Sticky Napalm. Valná většina schopností totiž nefunguje tak jako Sticky Napalm a pro jejich použití se hrdina musí otočit směrem, kterým chce schopnost použít. Pokud tedy budete pronásledovat například často hraného Tinyho, bude před použitím svého omráčení nejprve muset ztratit čas otáčením se vaším směrem a následně otáčením se směrem od vás, čímž se pro vás zvýší šance tohoto hrdinu dohonit. Před útokem na nepřítele si však bedlivě zkontrolujte jeho inventář. Není totiž výjimkou, že si proti vám váš soupeř zakoupí předmět Magic Wand. Zejména při pokusech o zabití pod nepřátelskou věží tedy počítejte, že váš soupeř disponuje větší či menší možností léčení, které by vám mohlo udělat čáru přes rozpočet.
Poslední důležitou vlastností schopnosti je způsob jejího čarování. Sticky Napalm patří tak jako spousta schopností v Dotě do kategorie, která se místo konkrétního cíle zaměřuje na určitý vymezený prostor. Při vyvolávání těchto schopnosti je tedy váš kurzor v jejím středu. Schopnost ale má stejnou efektivitu jak v jejím středu, tak i na jejích krajích, vaším úkolem je pouze zasáhnout nepřátelský cíl. Pokud je tedy váš soupeř na první pohled příliš daleko od vás a vy přemýšlíte, jak na něho kýžené sečtení Sticky Napalm dostat, zkuste místo klikání kurzorem přímo na něj kliknout kousek před něj a zasáhnout ho místo středem schopnosti jejím krajem. Tohoto „triku“ si nejlépe všimnete, pokud si vypnete rychlé sesílání kouzel, kdy se vám před jejich použitím v modře vytyčené zóně zobrazí pole působnosti vaší schopnosti.
Flamebreak je pro rané fáze hry nejméně důležitou schopností a ve většině případů se do ní vyplatí první bodík investovat až okolo 7.-8. úrovně. Stejně tak jako Sticky Napalm je i Flamebreak schopností sesílanou na cílené místo na mapě, nikoli na hrdinu. Na rozdíl od Sticky Napalm zde však velkou roli hraje její střed, fungující jako bod, od kterého jsou všechny znepřátelené cíle odhazovány. V případě Flamebreak tedy hraje roli jakým okrajem schopnosti váš cíl zasáhnete. V případě zásahu okrajem který je od vás více vzdálený váš cíl posunete k sobě, zásahem bližším okrajem naopak cíl odhodíte. Před použitím schopnosti se tedy dobře rozmyslete, zdali se nepřítel nachází ve správné části vaší schopnosti, jinak byste svému týmu mohli nechtěně uškodit. Stejně jako Firefly a vaše primární útoky, je i Flamebreak ovlivněn Sticky Napalm a poskytuje tak vyšší poškození za každé sečtení.
Kromě používání na pohyb s nepřátelskými hrdiny můžete Flamebreak zužitkovat i při farmení džungle. Neutrální creepy si můžete „přihrát“ poblíž jiného kempu a za pomocí Firefly tak zasáhnout co nejvíce cílů najednou, čímž si zefektivníte rychlost své farmy.
Firefly je vaším hlavním zdrojem poškození a také farmícím nástrojem, schopnost by proto měla být vylepšována paralerně se Sticky Napalm jako první. Jejím prvním hlavním využitím je možnost poměrně snadno zabít své protivníky během linkové fáze. Při použití za tímto účelem je třeba si uvědomit, že ohnivá stopa kterou na zem položíte, se nijak nesčítá, pokud skrze stejné místo proletíte několikrát. Nemá tedy cenu nalepit se na vašeho soupeře a opakovat každý jeho pohyb, spíše zkuste ohnivou stopou pokrýt co největší oblast, zatímco svého soka budete častovat vašimi primárními útoky, na které spousta hráčů během pokusu o zabití zapomíná.
Druhým hlavním využitím je efektivní farma. Každý kemp s neutrálními creepy zpravidla stačí pokrýt jedním či dvěma sečteními Sticky Napalm a následným přelétnutím skrze Firefly tyto creepy zabít. Stejně tak jako u Flamebreak, zkuste farmu co nejvíce zefektivnit a na jedno použití Firefly proletět co největším počtem kempů. Díky schopnosti létání, kterou Batrider s použitím Firefly získá, se můžete v raných fázích hry odvážit i do nepřátelské džungle, kde se během prvních 15 minut zápasu jen málokdy najde někdo, kdo by vás po vydařené linkové fázi zvládl skolit. Tímto způsobem totiž nebudete sdílet farmu s vaším carry hráčem, který v raných fázích zápasu jen těžko opustí vaši půlku mapy. Při útěku před nepřátelským týmem ale pamatuje na to, že Firefly pálí během svého použití veškeré stromy. V postranní stromové aleji poblíž linek se tedy před nepřátelskou přesilou jen tak neschováte.
Flaming Lasso je Batriderovým hlavním nástrojem, kterým svému týmu přispěje na přelomu střední a pozdní fáze hry. Díky průraznosti skrze imunitu vůči kouzlům totiž není moc způsobů jak se proti vám váš soupeř může ubránit. Stejně tak jako s každou schopností cílenou na jednotlivého hrdinu, byste měli v potyčkách vždy identifikovat nejvíce problémového hrdinu, na něhož tuto schopnost následně použijete. Pokud budete mít v době trvání Flaming Lasso aktivní Firefly, můžete váš cíl přenést i přes stromy či stěny. Během používání schopnosti na svůj cíl neustále aplikujte Sticky Napalm, nezapomeňte však na odzbrojení, které vám znemožňuje bez dalších vylepšení na váš cíl útočit. Před použitím si musíte dávat pozor zejména na předmět Linken’s Sphere, který efekt této schopnosti zcela vyblokuje. Pokud se vašemu týmu podařilo nalézt neutrální předmět Fae Grenade, můžete s jeho použitím pasivní štít Linken’s Sphere zneutralizovat, v opačném případě zauvažujte nad zakoupením jiného předmětu s aktivní schopností, či změně cíle.
Jakmile je Flaming Lasso na cíl aplikováno, existuje jen málo způsobů jak lze vašemu cíli pomoci. Primárně se jedná o očištění, která mají k dispozici hrdinové jako Abaddon, Slark či Omniknight. Aktivní schopnost Lotus Orb však při použití schopnost Flaming Lasso nepřeruší, může ji totiž pouze odrazit. Schopnosti zavření jimiž disponují Shadow Demon a Outworld Destroyer, sice zabrání veškerému poškození, hrdina ovlivněný lasem se však i nadále bude posouvat spolu s Batriderem a po propuštění z vězení se vaše oběť objeví na místě, kde schopnost Flaming Lasso přestala působit. Schopnost nelze přerušit ani při pokusu o rozdělení obou hrdinů, jako je tomu v případě Grimstrokova Soulbind. Pokud vás tedy například zahákne Pudge, poletí společně s vámi i vaše oběť. Tuto interakci můžete využít i ve váš prospěch a dopomoci si předmětem Force Staff k překonání větší vzdálenosti. Pozor si ale musíte dávat na případy, kdy je váš hrdina místo prudkého pohybu přímo teleportován. K něčemu takovému může dojít pokud se stanete cílem Nether Swap Vengeful Spirit, ale i pokud použijete Blink Dagger. Tyto interakce totiž způsobí kompletní přetrhnutí lasa a okamžité ukončení schopnosti.
Aghanim’s Shard otevírá pro Batridera situační hratelnostní styl, ve kterém se při použití Flaming Lasso nemusí spoléhat na své spoluhráče a poradí si se svým cílem zcela sám. Výhoda této hratelnosti je velká efektivita i do pozdních fázích hry, nevýhodou je vysoká potřeba předmětů, kdy musíte svého hrdinu obohatit o patřičné množství rychlosti útoku a zároveň o magické poškození. S přídavkem předmětů Boots of Travel a Blink Dagger či Shadow Blade, které mohou při tomto hratelnostním stylu fungovat jako alternativa, se jedná o skutečně velkou porci zlaťáků, které musí Batrider nafarmit. Pokud se tedy do hratelnostního stylu točícího se okolo shardu chcete pustit, ujistěte se že Batridera znáte opravdu skrz naskrz a že se vám vaše raná fáze hry skutečně vyvedla. V opačném případě se tomuto vylepšení raději vyhněte.
Batriderův Aghanim’s Scepter na první pohled vypadá jako jednoznačná volba, ve většině případů se však o velkou prioritu nejedná. Rozsah, ve kterém se k vašemu prvnímu cíli napojí i druhý nepřátelský hrdina, není příliš velký, a tak jen horko těžko najdete situaci, v níž se dva klíčoví nepřátelští hrdinové nachází přímo vedle sebe. Hlavním problémem je však samotná cena Aghanim’s Scepteru. Tak jako každý hrdina silný v raných fázích hry, udržuje i Batrider své tempo primárně nákupem levných a rychle dosažitelných předmětů. Při šetření na Aghanim’s Scepter tak na poměrně dlouhou dobu přestane nabírat na síle a riskuje tak ztrátu akcelerace své výhody. Stejně jako Aghanim’s Shard se tedy i Scepter vyplatí zakoupit pouze v případě, jste-li velkým znalcem Batriderových limitů a vaše linková fáze se vám vydařila nadstandardně dobře. Chcete-li si dvojité laso i přesto vychutnat, zkuste raději přesvědčit vašeho spoluhráče o výběru Grimstroka či Alchemisty.
Ať už si zvolíte midovou či vedlejší linku, Batriderova hratelnost stojí a padá na linkové fázi a její úspěšné zvládnutí určí, zda váš čeká dobrá a nebo špatná hra. Batridera byste si tedy měli primárně navolit především proti hrdinům disponujícími útoky na blízko, vhodným soupeřem však může být i hrdina na dálku s absencí omráčení či pohybové schopnosti, jako je například Necrophos či Luna. Tyto hrdiny totiž dokážete na lince bez větších problémů přemoci.
Během linkové fáze je vaším úkolem zatlačit co nejdříve vaší vlnu creepů pod nepřátelskou věž, čehož dosáhnete vyhnáním soupeře za pomocí Sticky Napalm. V momentě, kdy se vám to podaří, musíte sami zhodnotit, zdali budete schopni vašeho soupeře zabít, či nikoli. Sticky Napalm v kombinaci s Firefly je v tomto případě natolik silný, že i během prvních úrovní vyprodukujete několikanásobné poškození než soupeřící věž. Spálením stromů v jejím okolí pomocí Firefly, navíc odhalíte případné pokusy o utajené teleporty od soupeřících supportů, díky čemuž budete mít prostor včas se ze soupeřícího prostoru stáhnout. I teleport soupeře je v tomto případě považován jako úspěch, neboť tím ulehčíte linkovou fázi svým spoluhráčům, čímž jim za využití své síly v rané fázi hry nepřímo pomůžete. Pokud však při pokusu o zabití zemřete a váš soupeř navíc přežije, jedná se o opravdu velkou chybu, jejímž zopakováním si nejspíš v daném zápasu zavaříte až do jeho konce.
Pokud zatlačíte nepřátelské creepy pod věž a vyhodnotíte že soupeře nebudete schopni zabít, využijte času který jste získali a než soupeř odtlačí vlny creepů zpět na vaši stranu, soustřeďte se místo na jeho zabití na farmu. V ideálním případě byste si měli dojít stacknout kemp do vaší džungle, který později zfarmíte. V případě že se nacházíte na midu hlavně neopomíjejte malý kemp nacházející se v bezprostřední blízkosti vaší linky. Ten si totiž můžete snadno stacknout i v případě, pokud se vaši creepové nenachází přímo pod soupeřící věží a ve volné chvíli ho za pomocí Firefly zfarmit. Zauvažovat o opuštění linky můžete v případě nálezu vhodné runy na řece, v ideálním případě byste měli našetřit alespoň na Boots of Travel, umožňující rychlý přesun po mapě a zvyšující procentuální bonus rychlosti k pohybu u Firefly.
Přesun a pomoc ostatním linkám představuje pro Batridera neméně důležitou součást hry. Pokud jste během linkové fáze nezvládli držet krok se svým soupeřem, bude pro vás tato fáze velmi obtížná. S pomocí Flaming Lasso a Boots of Travel byste měli být více než schopni zabít kteréhokoli oponenta. Musíte však nad svou hrou začít přemýšlet z jiného pohledu než na lince. Mimo ni totiž Batrider funguje primárně jako iniciátor, tedy hrdina, který začíná potyčky a nikoli jako hlavní zdroj poškození. To totiž s odchodem z vaší linky začne poměrně rychle upadat, neboť na své soupeře během rychlých akcí nestačíte nastřádat potřebný počet sečtení Sticky Napalm. Než se tedy do některého z vašich nepřátel pustíte svou ultimátní schopností, zkontrolujte si raději, zda jsou za vašimi zády přítomni vaši spoluhráči, a to i za předpokladu, že váš cíl můžete z hlediska poškození teoreticky udolat zcela sami. Bez dostatečného počtu sečtení Sticky Napalm se totiž tento proces značně prodlouží a risk toho, že dorazí nepřátelské posily, se tak o to více zvyšuje. Úspěšně provedené akce by vám měly vydělat na Blink Dagger, následovanou dalšími podpůrnými předměty jako je Force Staff či Black King bar, které vašeho hrdinu ještě více zefektivní. V momentech, kdy je Flaming Lasso na cooldownu, se potyčkám zkuste vyhýbat a přesuňte se raději do džungle, popř. zkuste za pomocí Boots of Travel zavítat na zapushované linky, kde dovedete své vlny creepů zpět na soupeřící stranu. Ve středních fázích hry totiž nemá Batrider bez své ultimátní schopnosti příliš co nabídnout a je tedy lepší akcelerovat svou hru skrze farmu, nežli zbytečně umírat v potyčkách.
V pozdních fázích hry už vzhledem k přítomnosti Black King Barů a velkému množství životů na nepřátelských hrdinech nehraje Batriderovo poškození téměř vůbec žádnou roli a vaším primárním úkolem je tedy pouze najít dobré využití vašeho Flaming Lassa, popř. dalších předmětů jako je Scythe of Vyse a spoléhat se na to, že výhoda, kterou jste pro vaše spoluhráče doposud vytvořili, bude dostatečně velká. V ideálním případě by povedená hra za Batridera neměla do této fáze hry dospět. Výjimkou je pak samozřejmě hratelnostní styl zaměřený na Batriderův Aghanim’s Shard, který jeho poškození udržuje relevantní i v pozdějších fázích zápasu.
Zdroj obrázků: dota2.com