Pro rod Darkbrewů je alchymie více než jen obyčejnou vědou a funguje pro ně jakožto posvátná tradice umožňující projevit svou tvořivost. Mladý alchymista Razzil ovšem po dovršení své plnoletosti myslel jen na své vlastní blaho a své alchymistické znalosti zneužil k přeměnění celé hory ve zlato. Celý pokus se nevyvedl dle jeho představ a kvůli napáchaným škodám byl nakonec uvrhnut do žaláře, kde sdílel celu společně s Orkem. Ten se s Razzilem po dlouhých úmluvách o tom, že ho nemá sežrat nakonec sblížil, a společně začali plánovat útěk. Razzil využil plísní a mechu rostoucího na stěnách k vytvoření speciálního lektvaru, který Orka posilnil a umožnil mu jak vyrvat vězeňské mříže ze stěny, tak i přemoci veškeré strážné, kteří se mu postavili do cesty. Rozzuřený Ork se po probrání z efektů lektvaru rozhodl i nadále cestovat společně s Razzilem, jehož plán nebylo nic jiného, než návrat k přeměňování věcí na zlato. Tentokrát však měl k ruce statného ochránce, připraveného řešit problémy spojené s neúspěchem.
Alchemista je primárně farmící hrdina, vyznačující se jednou z nejslabších raných fázích hry mezi všemi hrdiny, a to především díky nepříliš výrazným schopnostem fungujícím primárně jako bonusy pasivního rázu. Své ohromné množství slabin však dokáže poměrně rychle pokrýt zvýšeným ziskem zlaťáků ze své třetí schopnosti, které mu poskytnou potřebné předměty rychleji, než komukoli na mapě. Přestože hrdina není náročný mechanicky, k jeho úspěšnému zahrání je potřeba hned několik klíčových znalostí týkajících se efektivity a místa farmení, rozpoznávání silných momentů nepřátelských hrdinů, správné volby předmětů a také včasného zapojení do soubojů. Pro nováčky na poli Doty 2 se tedy vyplatí zvolit spíše jiného hrdinu plnícího stejnou roli, avšak bez nutnosti podrobnější analýzy stavu jednotlivých zápasů, jako je třeba Wraith King.
Pro ranou fázi hry se jedná o Alchemistovu nejdůležitější schopnost. Samotným poškozením sice jen málokterého hrdinu přímo ohrozí na životě, při správném použití si je však schopen vytyčit dostatek prostoru k úspěšnému zfarmení vlny creepů. Zejména při obtížné linkové fázi proti silným hrdinům na blízko je tedy vhodné investovat veškeré bodíky nejdříve právě do této schopnosti. Pokud jsou však vaši oponenti nebezpeční především na dálku, či vám naopak nabízejí až moc prostoru, je lepší dát při vylepšování přednost Greevil’s Greed.
Přestože se jedná o jedinou Alchemistovu schopnost, kterou se může bránit a nebo naopak proaktivně usilovat o zahájení potyčky či zabití hrdiny, priorita jejího vylepšení příliš vysoká není. Připravování schopnosti, táhnoucí se v některých případech až na plných pět vteřin, je totiž velice čitelné a soupeři se jen ve vzácných případech nestihnou stáhnout do bezpečné vzdálenosti. V horších případech načasují svá omráčení tak, že nestihnete schopnost včas vystřelit a na soupeřovo omráčení bude navázáno vaším vlastním omráčením. Při dřívějším vypuštění projektilu je navíc délka omráčení při prvních úrovních schopnosti zanedbatelná. S vylepšováním se tedy vyplatí počkat do pozdějších fází, kdy zejména předměty jako Blink Dagger popř. Shadow Blade umožní Alchemistovi provést zranitelnou fázi nabíjení z bezpečí, a soupeře následně zaskočit s již připraveným omráčením.
Alchemistova nejdůležitější schopnost, na které stojí i padá celý koncept hrdiny, přesto je hodno nad jejím vylepšováním nejprve popřemýšlet. Funguje totiž jakožto příslib do pozdějších fází hry, a její hodnota pro daný moment je nulová. V případě, že vaše raná fáze hry neprobíhá zcela dle vašich představ, či již dopředu víte, že vaši protivníci na lince nebudou žádná ořezávátka, vyplatí se vylepšování Greevil’s Greed odsunout na druhou kolej a zainvestovat nejprve do Acid Spraye, který navíc pomůže i s rychlejším farmením lesa v případě brzkého odchodu z linky.
Ultimátní schopnost z Alchemisty učiní zejména v raných fázích hry mnohem obtížnější cíl a poskytne mu potřebnou schopnost léčení. Kouzlo tedy vzhledem k nízkému cooldownu můžete využít prakticky kdykoli, pokud potřebujete doplnit své životy. S průběhem hry a nárůstem poškození soupeřícího týmu však přestane regenerace zdraví hrát prim, a na důležitosti naopak nabere především bonus k rychlosti útoku, což znamená, že se vyplatí Chemical Rage pošetřit především do velkých potyček. V případě, že však máte skutečně dobrou hru a vyhlédnete si slabého soupeře, je možné schopnost společně s Unstable Concotion využít i k zabití izolovaného hrdiny. Schopnost lze navíc využít jako pomůcku k dřívějšímu zabití Roshana.
Aghanim’s Shard je vhodný spíše pro podpůrný styl hry, neboť jeho efekty nepřidávají nic, co by už Alchemistovi neposkytoval Chemical Rage. Očištění, které tato schopnost poskytuje, je navíc jen těžko použitelné, pokud je Alchemista jakožto hlavní carry pod cíleným útokem celého nepřátelského týmu.
Stejně jako Aghanim’s Shard je i Aghanim’s Scepter vhodný spíše pro podpůrný styl hry. Rozdáváním Aghanimů ostatním hrdinům sice Alchemista dostane nějaké ty statistiky k dobru i pro sebe, ve srovnání s jinými zakoupitelnými předměty jsou ovšem zanedbatelné. V případě plného inventáře lze ale nad jejich koupí zauvažovat i v roli carry.
Alchemista dokáže být až překvapivě versatilním hrdinou, ve všech případech se ovšem vyznačuje velice slabou ranou fází hry a také nutností zabíjet creepy. Primárním cílem by vždy mělo být dostat se co nejrychleji k farmícímu předmětu, kterým může být Radiance či Battle Fury, neboť Acid Spray vzhledem ke svému dlouhému cooldownu dostatečný přísun zlaťáků rozhodně nezajistí. Vzhledem k tomu, že většina Alchemistových schopností je spíše pasivního rázu, dojde téměř vždy na situaci, kdy vás soupeř vytlačí z linky. Tento moment je třeba rozpoznat a nesnažit se dále násilím tuto fázi hry protahovat, získávání zlaťáků z džungle je v případě Alchemisty více než v pořádku a jedná se rozhodně o lepší alternativu, než-li vyměnit jednu vlnu creepů za následnou smrt. Pomoct také dokáže ochota vašich spoluhráčů, a to jak v rámci zaopatřování vize v prostorech vaší farmy, tak i stackováním kempů, kde se díky Greevil’s Greed počítá i jednoduchý, či středně těžký kemp.
V momentě dokončení vašeho farmícího předmětu máte nejtěžší fázi hry za sebou. Svou sbírku předmětů pak můžete doplnit prakticky o jakýkoli carry předmět, vyplatí se však nejprve vykompenzovat Alchemistův nedostatek pohyblivosti a zainvestovat do Blink Dagger či Shadow Blade. V závislosti na stavu hry lze také i nadále farmit a předměty na pohyblivost dokoupit až později. Téměř v každé hře se vyplatí také Abyssal Blade, jenž vám umožní soupeře podržet na místě dost dlouho, abyste mohli navázat téměř plně nabitým Unstable Concotion. Rovněž eliminuje nutnost spoléhat se v tomto ohledu na vaše spoluhráče. V neposlední řadě nesmí chybět ani Black King Bar, který pro Alchemistu nutností jako pro každého carry hrdinu. Příjemným bonusem je navíc to, že jeho efekt blokuje i vlastnoručně způsobené omráčení z Unstable Concotion.
V případě, že se rozhodnete pro podpůrného Alchemistu, je vhodné o tomto úmyslu informovat vaše spoluhráče, aby si zvolili hrdiny jejichž Aghanim’s Sceptery poskytují zásadní vylepšení. Samotná hratelnost se jinak v tomto případě příliš nemění, pouze si kromě pozice na safe lane či midu zvolíte pozici na off lane. I v podpůrné roli to budete právě vy, kdo se bude starat o získávání zlaťáků z creepů a i zde bude vaším primárním cílem získat farmící předmět. Jelikož jsou pro off lane typičtí především výdržní hrdinové, kteří pro svůj tým začínají potyčky pomocí svých omráčení, je vhodné před rozdáváním Aghanimů zainvestovat ještě do Blink Dagger, abyste tuto funkci pro svůj tým mohli plnit prostřednictvím Unstable Concotion. Poté již nezbývá než přeměnit veškeré vaše získané zlaťáky ve vylepšení pro vaše spoluhráče.
S tímto hratelnostním stylem je však neodvratně spjato hned několik nevýhod. Díky slabé rané fázi hry dokáže Alchemista jen málokdy znepříjemnit linkovou fázi nepřátelskému carry hrdinovi a ujmout se kontroly nad linkou, navíc v týmu kromě iniciace funguje primárně jen jako třetí podpora. V případě, že se tedy vašemu carry ani mid hráči v rané fázi hry příliš nedaří, by investice do Aghanimů mohla znamenat rychlý konec vašeho zápasu, neboť by se ve vašem týmu nenacházel jediný bojeschopný hrdina. Občas se tedy vyplatí i z pozice off lane přehodnotit úmysl podporovat svůj tým, a zainvestovat do předmětů pro sebe, umožňujících udržet nápor nepřátelského týmu na dostatečně dlouhou dobu, aby se váš midař nebo carry stihli z nepovedené linkové fáze vzpamatovat.
Zdroj obrázků: Dota2.com