Patch 7.33 přinesl do Doty opravdu hodně změn, proto se na ně podrobněji podíváme v sérii několika článků. V tomto článku si více přiblížíme obecné balanční změny.
Nejvýraznější obecnou změnou je bezpochyby představení nové kategorizace hrdinů. Kromě síly, obratnosti a inteligence se nyní hrdinové dělí i na všestranné. Všestrannost funguje velice jednoduše. Hrdina, který pod tuto kategorii spadá, není závislý na žádném ze svých atributů a poškození tak získává rovnoměrně z každého z nich. Přesněji řečeno jde o 0,6 bodu poškození za každý bod atributu.
Všestranní hrdinové by tak měli mít oproti těm, kteří jsou zaměřeni pouze na jeden atribut, výhodu. Při volbě svých předmětů totiž nemusí koukat na to, aby jim jimi poskytnuté atributy nepřišly vniveč. Poškození jim totiž přidá jak Heart of Tarasque, tak i Butterfly.
A o jaké hrdiny konkrétně jde? Jejich kompletní seznam najdete ihned po rozkliknutí položky hrdinové po zapnutí Dota 2. Jedná se však o staré známé hrdiny, kterým byl pouze vyměněn jejich primární atribut. O tom, kteří hrdinové se s novým patchem stanou všestranní, pak rozhodovalo především jejich příběhové pozadí. Například Void Spirit byl totiž již od začátku navrhován jako všestranný hrdina.
Black King Bar je klíčovým předmětem, bez kterého bychom si dnes Dotu 2 nedokázali představit. V posledních letech se ale jeho nákup stal nepříjemnou povinností. Předmět byl zkrátka až moc silný na to, abyste ho mohli v jedné ze třech farmících rolích ignorovat. Nehledě na to, že hrát proti soupeři s Black King Barem nikdy nebylo příliš zábavné. Mohli jste si totiž nechat zajít chuť na jakékoli obehrání, pokud váš hrdina alespoň trochu závisel na svých schopnostech.
Oslabení Black King Baru si klade za cíl zachovat důležitost tohoto předmětu, zároveň však chce bojovat s naprostou nutností jeho nákupu. Black King Bar tedy i nadále blokuje efekty většiny omráčení, přišel ale o svou imunitu vůči kouzlům, která byla nahrazena 50% odolností vůči magii. Efekty debuffů pak sice neguje, nezabraňuje ale jejich aplikování.
Jak tedy přepracovaný Black King Bar funguje v praxi? Uveďme si jednoduchý příklad. Pokud vás zasáhne dýka Queen of Pain, nebude na vás aplikováno její zpomalení. Dýka ve vás ale zůstane zapíchnutá a bude vám udílet 50 % svého normálního poškození. Jakmile trvání aktivní schopnosti Black King Baru skončí, začne na vás působit 100 % poškození dýky, stejně tak jako zpomalení.
Počet hrdinů, který dokázal zcela sám permanentně omráčit nepřítele, nebezpečně rostl. Sedět deset sekund v omráčení a čekat na to, až vás vaši soupeři pomalu udolají, opravdu není zábava. Proto se vývojáři rozhodli oslabit každé omráčení, které ve hře najdeme. Ve většině případů jde o pouhé desetiny či setiny sekundy, a tak mohou tato oslabení působit zanedbatelně. Jakmile ale začnete větvit několik omráčení za sebou, půjde o znatelnou změnu.
Způsob získávání neutrálních předmětů byl často spojován s náhodou. Vývojáři se tedy rozhodli přijít s novým způsobem, který nahodilost alespoň částečně eliminuje. Místo samotných předmětů tak nyní z neutrálních creepů vypadnou takzvané neutrální žetony. Při jejich použití dostanete na výběr z pěti neutrálních předmětů, do kterých můžete žeton přeměnit.
Ale pozor! Jakmile si svůj předmět vyberete, již ho nemůžete sdílet s vašimi spoluhráči. To ale může být i dobrou zprávou. Už se vám totiž nestane, že vám vaše carry začne zběsile poklikávat na váš neutrální předmět. Předmět, který ze žetonu získáte, tak zůstane po celou dobu zápasu jen váš. Žetony pak pochopitelně mají své hodnosti, dle kterých obdržíte předměty z příslušné kategorie. Časy, od kterých lze příslušné neutrální předměty nalézt, tak zůstávají stále stejné.
Poslední obecná balanční změna se dotkla i samotných neutrálních creepů. Ti se určité lásky od vývojářů dočkali už v posledním z větších patchů, kde obdrželi zcela nové schopnosti. Právě tyto schopnosti se nyní dočkaly svého posílení a fungují na podobné bázi, jako schopnosti u hrdinů. Nově totiž taktéž disponují čtyřmi úrovněmi, přičemž každá z nich navyšuje jejich sílu.
Neutrální creepové pochopitelně nemají jak získávat zkušenosti, a tak úroveň jejich schopností závisí na délce zápasu. V 15. minutě se tak schopnosti všech neutrálních creepů vylepší na druhou úroveň, v 30. minutě pak na úroveň třetí. Čtvrtou úroveň schopností pak v creepech probudí pouze Chen, a to za pomoci svého nového Aghanim’s Shardu. Creepové pod jeho kontrolou tedy budou vždy zcela nejsilnější.
Zdroj obrázků: Valve, Dota 2