Patch 7.33 přinesl do Doty opravdu hodně změn, proto se na ně podrobněji podíváme v sérii několika článků. V tomto článku si více přiblížíme změny na mapě a nové objectivy.
Jelikož patch 7.33 obohatil Dotu o spoustu nových objectivů, bylo pro ně třeba najít místo. Právě proto byla celková velikost mapy znatelně rozšířena a u vnější strany obou postranních linek přibyla nová džungle. Ta má ale mimo prostoru pro nové objectivy i zcela jinou funkci. Obsahuje totiž dohromady 12 nových kempů s neutrálními creepy, tedy 6 pro každou stranu. Konkrétně pak jeden malý, dva střední a velké a jeden ancient kemp.
Hlavním účelem těchto kempů je umožnit strádajícímu týmu snazší návrat zpět do zápasu. Nachází se totiž v relativně bezpečných prostorech poblíž základny a uhlídat je společně se zbytkem mapy tak není vůbec jednoduché. Krčení se na základně a čekání na útok nepřátelského týmu by tak do jisté míry mělo být eliminováno.
V současné době se ale přídavek kempů pojí i s jistými problémy. Hrdinové, kteří dokáží kempy opravdu rychle farmit, nejsou rázem limitováni v přísunu zlaťáků za minutu. Takový Juggernaut, který sotva stíhal vyfarmit všechny dostupné kempy na staré mapě, tak nyní nestačí na hrdiny, jakými jsou například Phantom Lancer.
Do nové džungle se pochopitelně dostaneme z kterékoli z postranních linek. V případě že v zápase prohráváme, nám ale mohou být tyto přístupové cesty uzavřeny. Právě proto každá základna disponuje takzvanými zadními vrátky. Jedná se o bránu se silovým polem, která propouští pouze přátelské hrdiny. Pokud skrze ni projdeme, dostaneme se do oddělené stromové aleje, jenž nás dovede až do nové, postranní džungle.
V postranní džungli, do které nás dovedou zadní vrátka, natrefíme na další z nových objectivů, runu vědomostí. Ta funguje velice podobně jako runa darů. Každých sedm minut se objevuje na svém místě a pokud nedojde k jejímu sebrání, objeví se vedle ní runa další. O runu vědomostí tak nikdy nepřijdete, tedy alespoň nesebere-li ji nepřátelský hrdina. Na rozdíl od runy darů ovšem zkušenostmi obdaří pouze hrdinu, který runu sebere.
Dalšího z objectivů, kterého jste si po průchodu zadními vrátky mohli povšimnout, jsou pozorovatelé. Jejich funkce je poměrně prostá. Každý z hráčů může pozorovatele zabrat podobně jako stanoviště a získat ho tak pro svůj tým. Pozorovatel tak bude poskytovat dohled v předem vytyčené oblasti.
Pozorovatele, kterého již před vámi zabral nepřátelský tým, si již nemůžete získat pro sebe. Místo toho ho musíte nejprve deaktivovat, čímž ho na 2 minuty vyřadíte ze hry. Teprve poté bude připraven k zabrání od kteréhokoli ze dvou týmů.
Na mapě najdete celkem osm pozorovatelů, přičemž na minimapě jsou vyznačeni bílou tečkou. Tečka může měnit svou barvu na modrou či červenou, podle toho, která ze stran drží pozorovatele pod svou kontrolou.
Poslední z objectivů, ke kterému vás dovedou zadní vrátka, jsou mučitelé, neboli tormentoři. Tyto prastaré entity slouží jakožto nový mini-boss, který vás za jeho zabití odmění Aghanim’s Shardem. Ten automaticky obdrží jeden ze dvou hrdinů, který v době jeho zabití disponoval nejnižší celkovou hodnotou.
Zabít tormentora nicméně není zrovna jednoduché. Disponuje totiž neustále obnovujícím se štítem, který reflektuje 70% utrženého poškození. Zapotřebí tedy bude účast vícero hrdinů z vašeho týmu, popř. silný lifesteal efekt, který vás udrží naživu dostatečně dlouho.
Na rozdíl od Roshana se tormentoři poprvé objeví až na 20. minutě. Jeho znovuzrození je pak pevně nastavené na 10 minut, po kterých se tormentor vrátí o něco silnější. Tormentory najdete na mapě celkem dva, každého z nich poblíž základny Radiant či Dire.
Druhou porci nových objectivů najdeme v rohových částech postranních linek, kde se setkávají vlny creepů. Prvním z nich jsou lotosová jezírka. Každé z nich jednou za tři minuty vytvoří Healing Lotus, jenž hráči obnoví 125 bodů zdraví a many. Pokud chcete Healing Lotus získat, stačí kliknutím na lotosové jezírko spustit sekundu dlouhé vyvolávání. V jezírku se může vytvořit maximálně šest Healing Lotusů najednou.
Léčení Healing Lotusu začne být směrem ke střední fázi hry poměrně zanedbatelné. Healing Lotusy tedy lze i kombinovat. Ze třech Healing Lotusů dostanete jeden Great Healing Lotus, jenž obnoví 400 bodů zdraví a many. Ze dvou Great Healing Lotusů lze pak vytvořit Greater Healing Lotus, navyšující léčení a obnovu many na 900 bodů.
To ale stále není všechno. V případě, že zkombinujete tři Greater Healing Lotusy s Cheesem, dostanete zbrusu nový předmět Block of Cheese. Ten vám po jeho zkonzumování přidá 500 bodů štítu, který se po chvilce regeneruje. V normálním zápase je ale získání tohoto předmětu extrémně obtížné. Pokud byste lotusy vybíraly pouze z jednoho jezírka, trvalo by vám získání Block of Cheese 54 minut.
Nová mapa je znatelně větší než ta, na kterou jsme byli doposud zvyklí. Přebíhání z jedné strany na druhou může být zdlouhavé a právě proto byly do hry přidány cestovní brány. Na mapě najdete celkem dvě, každou z nich poblíž první věže na bezpečné lince. Jejich funkce je prostá. Po třísekundovém vyvolávání vás teleportují ke druhé cestovní bráně. Fungují tak velice podobně, jako ultimátní schopnost Underlorda.
Poslední změnou na mapě je samotný Roshan. Přesněji řečeno, místo jeho odpočinku. Původní umístění Roshanovy rokle totiž nahrávalo straně Dire a to zejména díky stanovišti, které se poblíž ní nacházelo. Vývojáři se proto rozhodli šance obou dvou týmů vyrovnat. Roshan tak nyní vždy odpočívá v jednom ze svých dvou možných doupat, nacházejících se v rozích mapy.
To, do jakého z nich se zrovna vydá, určuje cyklus dne a noci. Ve dne vždy vyčkává v doupěti v dolní straně mapy, jenž je snadněji přístupné pro Radianty. V noci se naopak nachází v horním doupěti, čímž nahrává týmu Dire. Roshan se mezi doupaty přesouvá po svých za využití Cestovních bran. Při přesunu je nezranitelný a všechny hrdiny při kontaktu s ním odhazuje a omračuje.
Zdroj obrázků: Valve, Dota 2