Žádná aktualizace 7.32f, ale plnohodnotná nová verze Doty 2. Přesně té se všichni hráči dočkali po bezmála roce, kdy do hry kromě nové hrdinky Muerty nepřibyl žádný větší update. Vzhledem k množství přidaného obsahu se ale dlouhé čekání dá pochopit. Pojďme se tedy společně podívat na to, čím vším bude od nynějšího dne Dota 2 obohacena.
Změny mapy byly něco, po čem zejména profesionální hráči již dlouhou dobu toužili. Ne že by předešlá podoba bojiště působila nudným, či nevybalancovaným dojmem, po těch všech letech se ale již zkrátka ohrála. Tuto prosbu si tedy Valve vzalo k srdci a celou mapu rozšířilo o 40% její původní rozlohy. Vnější strany obou dvou postranních linek jsou tak nyní obohaceny o svou vlastní džungli, která obsahuje 12 dodatečných kempů s neutrálními creepy.
Větší rozloha mapy má ale pochopitelně i jiné odůvodnění, nežli osvěžení hratelnosti. V nových prostorech totiž můžete narazit na jeden z nových objectivů, či struktur. V každém rohu mapy se nově nachází teleportační brány, které vás po krátkém vyvolávání přesunou na opačný konec. Také zde můžete potkat zcela nového mini-bosse Tormentora, který vás za jeho zabití odmění Aghanim’s Shardem. Své zdraví a manu si pak můžete obnovit v zde přítomných lotusových jezírkách.
Patch nezůstal pouze u hmatatelných věcí a dotkl se také fungování některých statistik a zaběhlých systémů. V první řadě jsme se dočkali zcela nové kategorizace hrdinů. Mezi hrdiny na sílu, obratnost a inteligenci tak najdeme i hrdiny „všestranné“, kteří nejsou závislí na žádném z atributů a benefitují ze všech třech zároveň.
Velkou změnou si pak prošla všechna omráčení ve hře, kterým bylo univerzálně zkráceno jejich trvání. Vývojáři tak zřejmě reagují na to, že velké množství hrdinů ve hře mohlo zcela samo permanentně omráčit nepřítele.
Aby se ale hrdinové spoléhající se na své schopnosti necítili ošizeni, oslabením si prošel i velmi oblíbený a klíčový předmět Black King Bar. Ten vás sice i nadále uchrání před efekty omráčení, kompletnímu poškození kouzel už ale nezabrání. Místo 100% imunity bude odteď redukovat poškození z kouzel pouze o 50%. Neuchrání vás ani před debuffy, které lze na vašeho hrdinu aplikovat. Po dobu trvání aktivační schopnosti Avatar si sice s debuffy nemusíte dělat starosti, po jejím konci na vás ale začnou ihned působit. Příkladem může být předmět Orchid Malevolence. Pokud ho na hrdinu aplikujete dvě vteřiny před koncem Avatar, začne po jeho uplynutí na zbylou vteřinu její debuff působit.
Jak to tak u velkých patchů bývá, i tentokrát se v nabídce obchodníků objevily doposud neviděné předměty. Pavise je novým předmětem pro supporty, který umožní lépe chránit vaše spojence. Phylactery naopak potěší zejména kouzlící hrdiny na inteligenci a může sloužit jako levnější alternativa pro Witch Blade. Harpoon a Disperser pak slouží jako vylepšení předmětů Echo Sabre a Diffusal Blade do pozdních fází her.
Samozřejmě se dostalo i na neutrální předměty, jejichž rotace se opět promíchala a představila i některé zbrusu nové kousky. Vůbec nejpříjemnější změnou je ale přídavek takzvaného neutrálního žetonu. Ten nyní vypadne z neutrálních creepů místo samotného předmětu a dá hráči na výběr z pěti možností. Systém fungování neutrálních předmětů tak přijde o většinu své náhodnosti a naopak zohlední hráčovo strategické myšlení.
V poslední řadě došlo pochopitelně i na balanční změny a také přepracování několika hrdinů. Velkých změn se dočkali zejména Arc Warden, Alchemist, Clinkz, Medusa a Ogre Magi. U posledních dvou jmenovaných hrdinů je pak přepracování nejvíce drastické, kompletně totiž přišli o jeden ze svých třech primárních atributů.
Zapomenout ale nelze ani na Chena a na všechny hrdiny, kteří rádi kontrolují neutrální creepy. Ti si sice změnou neprošli přímo, ale velice jim pomohou posílené schopnosti neutrálních creepů. Ty totiž mají podobně jako u hrdinů čtyři úrovně, které jim propůjčují dodatečné poškození tak, aby byli nebezpeční i v pozdních fázích hry.
Kromě herních změn došlo i na dlouho avizovanou změnu systému hodnocení. Matchmaking Rating, neboli MMR, bude ve vašem hodnocení hrát roli i nadále, nyní k němu však přibude i jeho věrohodnost. Ve zásadě půjde o to, že čím více zápasů odehrajete, tím více dokáže hra zanalyzovat vaše data a zajistí tak o to přesnější umístění v dovednostní skupině. Pokud tedy budete převyšovat statistiky vaší současné hodnostní skupiny, můžete očekávat prudký nárůst MMR.
Zdroj obrázků: Valve