Na úpatí Krvácejících kopců se rozprostírají obrovské lesy, plná dehtových jezírek. V tomto místě, zvaném Haven, vládnul benevolentní rukou kouzelník Sutherex, který měl po ruce svého ochránce Clinkze. Po tří stech letech pokojných časů kdy Haven vzkvétal, povstal z šestého pekla démon Maraxiform, který si postupně začal les přivlastňovat. Clinkz se tedy pochopitelně vydal bránit svůj kraj, nevěděl však, že Sutherex mezitím vyřkl neporušitelné kouzlo, jenž mělo zajistit nekonečný život tomu, kdo démona zabije. Clinkzovi se podařilo Maraxiforma zatlačit až zpět k branám pekelným, démon však z posledních sil nechal vybuchnout pekelné ohně všude kolem sebe. Ve chvíli kdy poslední Clinkzův šíp Maraxiforma usmrtil, se oheň rozšířil a začal pohlcovat vše okolo sebe, včetně Clinkze samotného. Než ale stihl zcela uhořet, začalo působit Sutherexovo kouzlo a nebohý lučištník tak byl zachován v nekonečném cyklu, ve kterém pořád dokola prožíval svou smrt. Stala se z něj bytost z kostí slepených nenávistí, jež na své cestě neustále provází duch pekla.
Clinkz není příliš versatilním hrdinou a přestože funguje dobře na jakékoli farmící lince, jeho hratelnostní styl zůstává vždy takřka identický. Díky schopnosti Searing Arrows se jedná o ideální volbu pro nováčky, kteří mají problémy se získáváním last hitů s hrdiny disponujícími útoky na dálku. Prostřednictvím své ultimátní schopnosti se navíc Clinkz dostane poměrně brzy k velkému počtu životů, což mu umožní dopustit se lehkých pozičních chyb a stále přežít. Neviditelnost a Burning Barrage mu pak zajišťují velký potenciál i do pozdějších fázích zápasu, kdy dokáže být rovnocenným soupeřem pro většinu ostatních carry hrdinů.
Burning Barrage je pro Clinkze veledůležitou schopností, neboť je její poškození vázané k celkové hodnotě jeho fyzického útoku. I proto se ale s jejím vylepšením vyplatí počkat, neboť v rané fázi hry rozdá Clinkz mnohem více poškození skrze své obyčejné útoky. Vzhledem k tomu, že Searing Arrows dodávají Clinkzovi poškození, se nabízí synergie mezi těmito dvěma schopnostmi. Poškození přidané skrze Searing Arrows se však do Burning Barrage nikterak nepropisuje. Co se naopak propisuje, je váš dosah útoku, kterým lze navýšit dostřel Burning Barrage a také všechny ostatní modifikátory útoku, včetně Skull Basheru. Málokterý hrdina zůstane po celou dobu trvání schopnosti stát na stejném místě a předtím než si zakoupíte patřičné pomocné předměty, či se začnete zapojovat do potyček, kde vám pomůžou omráčení vašich spoluhráčů, je tak Burning Barrage zejména farmícím nástrojem.
Schopnost Searing Arrows je pro Clinkze velmi důležitá především v raných fázích hry. Relativně velké poškození, které k jeho útokům přidává, mu totiž umožní lehčí získávání creepů. Searing Arrows byste tedy vždy měli vylepšovat jako první. Dávejte si ale pozor na to, že neustálé používání schopnosti stojí poměrně velké množství many, mějte tedy po ruce vždy Clarity, Enchanted Mango nebo hodného supporta.
Skeleton Walk není pro Clinkze o nic méně důležitou schopností, priorita jejího vylepšování je však zcela nejmenší. Kýženého efektu, kterým je neviditelnost, totiž dosáhnete už skrze vložení jednoho bodu. Tak, jako u každé neviditelnosti, je třeba dávat si pozor na to, že nepřátelský tým disponuje nemalým množstvím Sentry Ward a pod jejím efektem tedy rozhodně nikdy nejste v bezpečí. Snažte se tedy vždy postupovat stejně opatrně, jako by jste se pod efektem neviditelnosti nenacházeli ať předejdete zbytečným úmrtím, popřípadě se ujistěte, že máte za zády ostatní členy týmu, kteří vám v případě odhalení pomohou.
Přidanou hodnotou je pak bonus k rychlosti pohybu, která je pro většinu hrdinů, jenž nedisponují pohybovou schopností či předmětem, velkou překážkou. V mnohých případech tak i po odhalení skrze Dust of Appearance nepřátelskému týmu zvládnete utéci. Pamatujte však na to, že jakmile váš stav neviditelnosti prolomíte, přijdete v tu ránu i o svou rychlost pohybu.
Délka trvání Skeleton Walk je delší nežli její cooldown a pokud tedy v neviditelnosti setrváte dostatečně dlouho, budete mít v záloze připraveno dodatečné použití. Díky této interakci se můžete proplížit do nepřátelských linií, usmrtit váš cíl a vzápětí znovu zmizet do neviditelnosti.
Schopnost Death Pact je velice silnou ultimátní schopností, která vynahradí Clinkzovo malé množství životů a dodá mu dodatečné poškození. Její použití je ale vhodné správně načasovat. Do potyčky byste nikdy neměli přicházet s tím, že doba trvání Death Pact je pouhých pět vteřin od svého konce. Většinou je sice poblíž další cíl, který můžete prostřednictvím Death Pact zkonzumovat, ztratíte tak ale cenné vteřiny, během kterých můžete produkovat poškození směrem do nepřátelského týmu. Při využívání Death Pact se zaměřte především na hodnotu životů vašeho cíle. V džungli byste měli vždy konzumovat pouze největší creepy z těžkých kempů, na lince poté hlavně katapulty. Nachází-li se ve vašem týmu držitel Helm of the Dominator/Overlord, můžete s jeho svolením zkonzumovat i jím ovládnutého creepa, čímž se dostanete vůbec k největšímu množství životů a poškození. Zkonzumovat nemůžete Ancienty ani jednotky, které mají nad svou hlavou ukazatel životů podobný tomu od hrdinů, jako jsou Warlockovi golemové, Lone Druidův medvěd, či Visagovi familiárové. Pochutnat si naopak můžete na Beastmasterových prasatech a Enigmových Eidolonech.
Aghanim’s Shard je pro Clinkze příjemným doplňkem, který vám umožní rychleji zabít izolovaný nepřátelský cíl a stáhnout se do bezpečí. Hodí se také do dlouhých potyček, ve kterých se oba týmy dlouho drží na jednom a tom samém místě. Pokud tedy koupí Shardu vyloženě neoddalujete získání mnohem důležitějšího předmětu, jedná se o dobrou volbu.
Aghanim’s Scepter funguje stejně jako Aghanim’s Shard, jen je větší, lepší a nezávislý na schopnosti Skeleton Walk. Velká cena z něho však dělá velice situační předmět, který se vyplatí zakoupit až v pozdějších fázích hry, popřípadě ho sebrat jako odměnu z Roshana.
V Dotě není žádný hrdina, který by Clinkze svými schopnostmi ve sto procentech případů porazil a při jeho navolení se tak nemusíte příliš zajímat o kompozici nepřátelského týmu. Pokud se však s Clinkzem plánujete vydat na midovou linku, musíte si dávat pozor na typické dominantní hrdiny v raných fázích hry, jako jsou například Viper, Huskar, či Queen of Pain. Clinkzova raná fáze hry je totiž stejně jako u většiny carry hrdinů jeho slabinou a zejména mezi 1.-5. úrovní se pro většinu hrdinů s omráčením či pohybovou schopností stává snadným cílem. Na začátku zápasu je tedy vaším úkolem minimalizovat vaše smrti a snažit se co nejdříve dostat k ultimátní schopnosti, která z vás udělá o něco obtížnější cíl. K tomu vám dopomohou zejména Searing Arrows, pomocí nichž byste měli být schopni získat mnohem více last hitů než jiní hrdinové s útoky na dálku. Nepřátelským hráčům, kteří nekladou důraz na zajišťování vize po mapě, pak můžete v případě hrozícího nebezpečí utéci pomocí Skeleton Walk.
Se ziskem šesté úrovně se pro vás otevírá možnost farmení džungle. Death Pact vám totiž poskytne poměrně velký bonus k poškození a životům a kromě toho s jeho pomocí okamžitě zabijete nejsilnějšího creepa z kempu. I v případě, že na lince plánujete i nadále zůstat, se tak vyplatí občas do džungle zavítat a schopnost využít pokaždé, co uběhne její cooldown. Do potyček byste se v tuto chvíli neměli příliš zapojovat, místo toho prioritizujte svou farmu, a to do té doby než dostavíte předmět Gleipnir. S jeho pomocí si můžete sami přichytit nepřátelské hrdiny, kteří pak nebudou mít jak utéci z vaší Burning Barrage. Aktivní schopnost Gleipniru se samozřejmě vyruší skrze většinu podpůrných předmětů jako je Eul’s Scepter of Divinity, či Force Staff. Je tedy důležité, abyste využili okna, kdy nepřátelští supporti žádným z těchto předmětů nedisponují a ihned po dokončení Gleipniru zkusili najít co nejvíce nepřátelských hrdinů na špatném místě. Nemusíte se v tomto případě omezovat pouze na supporty, mnohdy je o něco lukrativnějších cílem farmící hrdina, kterému se příliš nevyvedla raná fáze hry a má tedy velmi málo životů.
S příchodem pozdějších fázích zápasů se z Clinkze stává plnohodnotné carry, čemuž bude odpovídat i volba vašich předmětů. Daedalus, Eye of Skadi, Satanic, Black King Bar… zkrátka typické carry předměty, které si navolíte vždy podle situace. Zahrnout byste však měli zejména Dragon Lance, který prodlouží dosah Burning Barrage. Pokud máte pocit, že je vaše poškození opravdu velké, pak můžete zakoupit i Aghanim’s Scepter. Dalším důležitým faktorem je hlídání si cooldownu Death Pact. V pozdních fázích hry by se vám již nemělo stávat, že budete do potyčky přicházet bez jeho bonusů, neboť je jeho cooldown nižší než je jeho doba trvání. Ve většině případů byste se zároveň měli kompletně přestat spoléhat na Skeleton Walk. Pozdní fáze hry je jen málokdy vyrovnaná a téměř vždy jeden tým tlačí na ten druhý. Žádný zkušený hráč tedy neudělá krok na místo, kde není přítomna žádná warda a pravděpodobnost, že někoho naleznete mimo pozici je tedy velmi malá. Pohybujte se tedy hlavně s vaším týmem a Skeleton Walk můžete místo toho využít v samotných potyčkách, kde se rychle přesunete k zadním liniím nepřátelského týmu. V případě, že hrajete proti silným iniciátorům, jejichž schopnosti proráží imunitu vůči kouzlům, pak můžete naopak ve Skeleton Walk vyčkat tak dlouho, než bude jejich iniciační schopnost použita na někoho jiného a následně zaskočit nepřátelský tým v momentě, kdy vás již v efektu Black King Bar nic neohrozí.
Zdroj obrázků: dota2.com