Mentalita nikdy se nevzdat vám v League of Legends příliš ovoce nepřinese.
Hlasování o kapitulaci je jedním z vítaných doplňků League of Legends, který umožňuje předčasně ukončit jednostranný zápas a ušetřit si tak cenné minuty svého času. Přesto se ale objevují hráči, kteří se za žádných okolností nevzdávají a tato hlasování vždy zamítnou. Tento optimistický přístup zpravidla reflektuje silnou mentalitu hráče a rozhodně se tak nejedná o špatný přístup ke hře. Statistiky zveřejněné vedoucím designérem Riot Games ovšem ukazují, že snaha za každou cenu vyhrávat každý zápas je poněkud zbytečná.
Some additional context on the Surrender changes in 13.7:
I can give a bit more insight on this data, since I pulled it (I also moonlight as a data analyst in addition to my day job :D)
96.7% of ranked games with a failed 4-1/4-0 early FF vote are lost— Matt Leung-Harrison (@RiotPhroxzon) April 5, 2023
96 % her, ve kterých čtyři z pěti hráčů volili pro kapitulaci na 15. minutě, nakonec skončilo prohrou. 90 % těchto her navíc drží většinu hráčů, kteří hlasovali pro, jako rukojmí. To znamená, že hráči se zápasu nadále účastní pouze proto, aby neobdrželi tresty spojené s jeho kažením. Ve 45 % těchto utkání následně dojde ke kapitulaci o pět minut později, tedy na dvacáté minutě. V 50 % pak zápas skončí přirozenou cestou, popř. takzvaným „otevřením midu“, kdy se hráči kolektivně rozhodnou nebránit prostřední linku.
Statistika se o něco zlepšuje s délkou zápasu. 25minutová utkání, ve kterých hráči chtěli v 15. minutě kapitulovat, mají míru vítězství 10 %. Ty, co překročí hranici 30-40 minut, pak mají až 45% míru vítězství. V novodobém League of Legends ale většina zápasů končí mnohem dříve a tohoto časového okna dosáhne pouze hrstka z nich. I vzhledem k těmto statistikám byla v aktualizaci 13.7 pozměněna pravidla brzké kapitulace. Nadále již není potřeba souhlas všech pěti hráčů a vystačíte si pouze se čtyřmi.
Zdroj náhledového obrázku: Riot Games