Nejnovější Dota 2 aktualizace rozšířila repertoár hrdinů o Muertu, mexický přízrak se dvěma bambitkami. Od jejího vydání již uběhl necelý týden a tak je na čase podívat se na její silné a slabé stránky.
Vypuštění nového hrdiny mezi hráče téměř vždy provází balanční problémy. Hrdinové jako Monkey King byli při svém vydání až příliš silní a dočkali se tak velice brzkého oslabení. Muerta, jak se prozatím zdá, patří spíše do opačné kategorie. Její míra vítězství doposud nepřekročila hranici 50%, což způsobilo i prudký úpadek v míře výběru. Přesto je třeba podotknout, že tyto statistiky se v následujícím měsíci mohou rapidně změnit. Dota 2 je velice komplexní hrou a trvá tak o to déle přijít na vhodný herní styl nově vydaného hrdiny.
Právě to, na jakou linku Muerta pasuje nejlépe, je zatím pro hráče největší oříšek, který ne a ne rozlousknout. Na první pohled se totiž jasně jedná o carry hrdinu. Pasivní schopnost Gunslinger je ideálním nástrojem na farmu, zatímco ultimátní schopnost Pierce the Veil Muertě poskytuje dodatečné poškození a také imunitu vůči příchozímu fyzickému poškození.
Háčkem ovšem je, že cíle ovlivněné imunitou vůči kouzlům nemůže během Pierce the Veil zasáhnout. Během potyček v pozdních fázích hry tak musí nejprve počkat, než soupeři využijí své Black King Bary a teprve poté se vrhnout do boje.
Trochu zbytečně pak působí i první dvě Muertiny schopnosti Dead Shot a The Calling. Do žádné z nich se totiž nepropisuje její poškození a poměrně brzy tak pro ni začnou být zbytečné. The Calling navíc funguje jako protipól k samotné Muertině podstatě. Dosah jeho seslání vás nutí přiblížit se k nepřátelům až příliš blízko na to, abyste plně využili svých útoků na dálku.
Posledním pomyslným hřebíčkem do rakve je Muertin primární atribut, inteligence. Na rozdíl od obratnostních carry tak nemůže spoléhat na přirozený nárůst rychlosti útoku a brnění, místo toho obdrží pouze velkou porci many. Aby toho nebylo málo, její nárůst síly je opravdu malý a neinvestujete-li do statistik, budete se okolo 12. úrovně pohybovat kolem 1.200 bodů zdraví. V potyčce vás tak dokáží skolit i někteří support hrdinové. Drobnou záchranou je talent na 10. úrovni, ze safelane ho ale obdržíte příliš pozdě na to, aby udělal zásadní rozdíl.
O něco lépe pasuje Muerta na midovou linku. Větší přísun zkušeností, které zde obdrží, ji umožní investovat veškeré body do Dead Shot a The Calling a plně tak využít sílu těchto dvou schopností v raných fázích zápasu. Dead Shot je navíc výborným nástrojem na pomoc ostatním linkám. Vůbec nejlépe totiž funguje, je-li na soupeře použita zezadu, čímž ho přinutíte utíkat směrem k vašemu týmu.
Muertě také hodně pomohou statistiky, které z dodatečných úrovní a talentu obdrží. S větší porcí životů je schopna přiblížit se ke svým soupeřům a seslat The Calling v co nejideálnější pozici. Také dokáže stáčet Dead Shot do správného úhlu i v případě, útočí-li na své soupeře zepředu.
Ani midová Muerta však není dokonalá a sužuje ji hned několik problémů. V prvé řadě je to nedostatek regenerace many, který je vzhledem ke spotřebě každé z jejích schopností poměrně problematický. Chybějící pohybová schopnost z ní navíc dělá velice předvídatelného hrdinu a všechny její rotace jsou poměrně snadno čitelné.
Muerta také nemá jak ohrozit svého soupeře během linkové fáze. Stáčet Dead Shot do správného úhlu je zejména proti hrdinům na dálku téměř nadlidským úkolem. Ani pak ale nemá vyhráno, protože bez ultimátní schopnosti je její poškození zkrátka nedostačující. Proti více agresivním midařům jako je Queen of Pain je navíc úplně bezmocná a z linky si často odnese hned několik smrtí. Právě tito midaři také dokáží na mapu vytvořit mnohem větší tlak a Muerta tak působí jako jejich levná kopie.
Ač se to může zdát jako překvapení, support role na offlane prozatím sedne Muertě ze všech nejvíce. Její míra vítězství je zde vůbec největší a v zápasech s vysokým MMR ji prakticky nikdo jinde nehraje. Stejně tak jako na midu může i zde Muerta vylepšovat své první dvě schopnosti a využít tak jejich poškození v raných fázích zápasu. Nemusí se ale vůbec starat o zabíjení creepů a dokáže tak nacházet mnohem lepší úhly pro seslání Dead Shot a The Calling. Také se může vydat pomoci ostatním linkám a zajistit tak pro svůj tým cenná zabití.
Žádná z jejích schopností sice neprochází skrze imunitu vůči kouzlům, support hrdina si však může dovolit počkat na konec Black King Barů a teprve pak se připojit do potyčky. Mezitím je pro svůj tým užitečná běžnými podpůrnými předměty, jako jsou Glimmer Cape, nebo Force Staff. Její ultimátní schopnost Pierce the Veil pak funguje jako obranný nástroj, díky kterému dokáže předejít brzké smrti v rukou Phantom Assassin a jí podobných hrdinů.
Ani zde ale pochopitelně Muerta není dokonalá. Dead Shot ani The Calling nejsou schopnosti které by svůj negativní efekt uplatnily spolehlivě. Trefit jimi o něco více pohyblivé cíle tak může být poněkud obtížné. Gunslinger navíc support Muerta nedokáže nijak využít a celá schopnost je tak pro ni tak trochu zbytečná.
Nová hrdinka Muerta je přinejmenším rozporuplná. Ač ji samotní vývojáři označili nejnižší obtížnostní kategorií, plně využít její potenciál hráči prozatím nedokázali. Její velká efektivita na support roli je navíc zřejmě něco, co nebylo zcela zamýšleno. Přeci jen, přízrak připomínající zpodobnění smrti, třímající v ruce dvě bambitky, není zrovna archetypem hrdiny, kterého byste si na této roli představovali. Pokud Muertina míra vítězství na carry rolích nevzroste, velice pravděpodobně se tak dočká určitého posílení.
Zdroj náhledového obrázku: pcgamesn.com