Určitě to bude jednoduší, bude to stále ale „naše“ práce?
Po 12 letech na trhu, více než 238 milionech prodaných kopií, mnoha aktualizacích a modifikacích zůstává Minecraft jednou z nejoblíbenějších her pro děti a všechny, kdo v sobě mají vnitřní dítě. Hráči mohou stavět domy, tajná doupata nebo dokonce herní zařízení, jako je počítač, který hraje Minecraft. Ale až dosud, pokud jste chtěli ve hře něco vytvořit, museli jste strávit minuty nebo hodiny sháněním materiálů a jejich sestavováním. Co kdybyste mohli požádat bota, aby to udělal za vás?
Podle technologického redaktora Semaforu Reeda Albergottiho společnost Microsoft interně předvedla funkci Minecraftu, která by hráčům umožnila používat příkazy k řízení postav nebo vytváření věcí. Albergotti píše, že ačkoli demo využívalo umělou inteligenci, nebylo poháněno modelem Prometheus společnosti OpenAI, který je základem služby Bing Chat. Podotýká však, že Microsoft nemá žádné bezprostřední plány na nasazení této funkce do veřejného sestavení hry Minecraft.
Albergotti uvádí jako zdroj informace „osoby obeznámené s touto záležitostí“, takže tato informace jednoznačně spadá do kategorie fámy nebo únik informací. Nicméně dává smysl, že by Microsoft testoval technologii umělé inteligence ve hrách, a není lepší titul, na kterém by ji vyzkoušel, než Minecraft, protože je to sandboxová hra, kde lidé chtějí neustále něco vytvářet.
Společnost Microsoft by nebyla první, kdo by v Minecraftu použil umělou inteligenci. Ve výzkumné práci z června 2022 společnost OpenAI, která stojí za ChatGPT a Bing Chat, ukázala, jak vycvičila „behaviorální klonovací model“ k provádění akcí ve hře tím, že mu ukázala 70 tisíc hodin videí. Model byl schopen provádět složité úkoly, jako je stavba řemeslného stolu, výroba kamenného krumpáče nebo stavba dřevěného přístřešku.
Má to však háček. Když vám tuto práci sebere robot, vyvstávají zajímavé otázky o účelu hry: je to tvoření vlastníma rukama (nebo klikáním), nebo jen sledování, jak vaše nápady ožívají? A pokud požádáte umělou inteligenci, aby za vás něco vytvořila, a ona udělá spoustu jemných designových rozhodnutí, čí je to vlastně design?
Některé hráče by jistě nadchla možnost vyhnout se opakující se práci: kopání, sekání a stavění běžných předmětů, jako jsou meče. Microsoft by tyto „problémy“ mohl vyřešit i změnou herních mechanismů, které by tyto procesy automatizovaly, ale v jakém okamžiku už to není uspokojivý herní zážitek? Pokud vycvičím umělou inteligenci, aby za mě něco udělala, jedná se stále o můj úspěch? Možná, že brzy budeme mít možnost to zjistit!
Zdroj: tomshardware.com