Krobelus byla prorokem smrti a bohatým lidem umožňovala nahlédnout za závoj jejich osudu. Po letech vyzvídání životních cest ostatních, se však rozhodla pátrat i po té své. Když se smrt rozhodla vzdát svých tajemství, rozhodla se za jejich výměnu nabídnout svůj život. Ani cena nejvyšší, však nakonec nebyla dostatečná. Smrt se ji totiž stále vyhýbala a svá nejhlubší tajemství skrývala dále. Její zášť rostla. Zatímco ostatní mohli spočinout navždy, Krobelus se vždy vracela k břehům života. Proč nebyla hodna jediné věci, kterou všichni ostatní živí tvorové pokládají za samozřejmost? Na své cestě za poznáním se nedala odradit. Pokaždé když znovu vstala ze svého hrobu, přivedla část smrti s sebou. Začaly jí následovat přízraky, stejně tak jako fragmenty její roztříštěné duše. Strašliví tvorové soumraku ji brzy začali považovat za svou příbuznou… Její život začínal s každým dalším skonem vyprchávat a tak se zdálo, že se Krobelus přeci jen dočká svého vytouženého konce. Jak se její zasvěcení smrti znásobovalo, Krobelus se stále náruživěji vrhala do propasti s úmyslem naplnění proroctví, o nějž usilovala a které jí unikalo – aby se jednou Death Prophet již nikdy více nenavrátila ze sevření smrti.
Death Prophet je velice versatilní hrdinkou a své místo si najde jak na midu, tak i na offlince. Díky povaze svých schopností je vhodná pro začínající hráče. Crypt Swarm totiž umožňuje zabezpečit si důležité last hity během linkové fáze, zatímco díky Exorcism nemusíte mít téměř žádný přehled o potyčce a můžete se soustředit pouze na svého hrdinu. Kromě toho jde s Death Prophet velice jednoduše akcelerovat hru v raných fázích, což jinak mnoha nováčkům činí nemalé problémy. Zcela usnout na vavřínech ale během hraní Death Prophet nemůžete. Jakmile hrdinka vypadne z tempa, do hry se bude vracet jen velmi těžko a její tolerance chyb tedy není příliš velká.
Crypt Swarm je pro Death Prophet základní schopností pro udělování poškození. Jako taková je nejužitečnější během linkové fáze, v pozdějších fázích si pak svou relevanci udržuje pouze skrze Aghanim’s Scepter. Vylepšujte ji tedy vždy jako první. Crypt Swarm disponuje téměř nulovou sesílací animací, a tak se velice hodí k pojišťování last hitů na creepech. Relativně nízký cooldown i na prvních úrovních z ní navíc dělá otravnou poškozující schopnost, kterou z linky vyženete každého soupeře, který si nenakoupí dostatek léčících předmětů. Jelikož je schopnost plošná, dávejte si pozor, abyste nechtěně netlačili linku směrem k vašemu soupeři.
Jedinou výraznější slabinou Crypt Swarm v raných fázích hry se může jevit její krátký dosah. Ten je ale ve skutečnosti o něco větší, než je vytyčená oblast, ve které můžete Crypt Swarm seslat. Tak, jako je to tedy například u Crystal Maideniny Crystal Novy, se nesnažte klikat na vašeho soupeře přímo a raději klikněte na zem kousek před něj ve směru, kterým chcete Crypt Swarm vyslat. Pro číselně přesný popis dodatečného dosahu podržte při najetí na schopnost kurzorem klávesu Alt.
Použití Silence je už skrze název schopnosti poměrně jasný. Silence dokáže umlčet vaše nepřátele jako každý jiný podobný efekt ve hře. Mimo tento negativní efekt ale schopnost nic nenabízí a s jejím vylepšením tedy můžete posečkat až úplně na konec. Pokud ale hrajete proti hrdinovi, o kterém víte, že vám v jeho zabití brání pouze jeho schopnosti, nebojte se jeden bodík do Silence investovat už v raných fázích hry. Doba umlčení je totiž opravdu dlouhá i na první úrovni a Silence byste i přes jeho obyčejnost rozhodně neměli podceňovat. Silence navíc synergizuje s Aghanim’s Scepterem, stejně tak jako Crypt Swarm.
Spirit Siphon je velice užitečnou schopností, která Death Prophet umožní se léčit a přežívat tak během potyček co nejdéle. Během linkové fáze je pak velice efektivní zejména proti hrdinům s útoky na blízko, kteří jen těžko utečou z jejího dosahu. Její vylepšování si tedy odvoďte od toho, proti jakým nepřátelům momentálně hrajete. Vzhledem k nepotřebnosti vylepšovat Silence byste ale Spirit Siphon měli vždy vylepšit nejpozději jako druhý. Efekty Spirit Siphon se sčítají, a tak se během potyček nebojte zacílit více nepřátel najednou. Léčení navíc funguje i v případě, je-li váš hrdina nezacílitelný. Typickým využitím této funkce je předmět Eul’s Scepter of Divinity, pod jehož efekty vás Spirit Siphon bude léčit i nadále.
Exorcism je velice silnou ultimátní schopností, bez níž je Death Prophet pouze poloviční hrdinkou. Vzhledem k síle schopnost už od rané fáze hry byste nikdy neměli Exorcism příliš šetřit. Jakmile se naskytne sebemenší příležitost, seskupte se s vaším týmem a zavelte k útoku na nepřátelskou věž. I kdyby se vám věž nepodařilo zničit, donutíte nepřátelský tým reagovat a vytvoříte tak velice snadno místo pro vaše carry. Mimo ničení věží znepříjemňuje Exorcism i samotné potyčky. Schopnost jako taková sice nerozdává obrovskou porci poškození v jeden moment, postupné uždibování ze zdraví vašich soupeřů ale rozhodně nelze jen tak ignorovat. Pokud vydržíte naživu až do konce Exorcism, schopnost vás podle porce uděleného poškození vyléčí. Ve valné většině případů by udělené poškození mělo stačit na kompletní doplnění životů.
Vše samozřejmě není tak růžové a Exorcism má i svoje slabiny. V prvé řadě jde o poměrně vysoký cooldown, během něhož je Death Prophet v potyčkách poměrně zbytečná. Dále pak pochopitelně celá schopnost skončí, jakmile Death Prophet zemře. V potyčkách se tedy pravděpodobně stanete jedním z prvních cílů vašich soupeřů. Kromě toho nedokážete zužitkovat Aegis z Roshana. Exorcism totiž využijete jen v jednom z vašich životů. Poslední slabinou je pak druh poškození, který Exorcism uděluje. Navzdory jeho vzezření jde totiž o fyzickou schopnost. Hrdinové s velkou porcí brnění budou tedy pochopitelně vaším největším nepřítelem. Schopnosti a předměty které poškození blokují, jako je například Tidehunterův Kraken Shell či předmět Vanguard, však na Exorcism neplatí.
Pro Death Prophet, která v základu nedisponuje žádným omráčením, může být Aghanim’s Shard vítaným doplňkem. Rozhodně by však neměl být velkou prioritou a s jeho nákupem můžete posečkat až do střední, či pozdní fáze hry. Mnohem důležitější jsou totiž předměty, které vaší hrdinku udělají o něco výdržnější.
I Aghanim’s Scepter je pro Death Prophet vítaným doplňkem. Mnohem více však zapadá do toho, co Death Prophet potřebuje, tedy schopnost přežít. Mimo to, že s jeho zakoupením obdržíte dodatečnou porci poškození, získáte i další možnost léčení a i předmět samotný vám poskytne dodatečné navýšení životů. Ani Aghanim’s Scepter by však neměl být hlavní prioritou a zakoupit byste ho měli hlavně v případě, když se vám ve hře skutečně daří a jste napřed před svými soupeři. V opačném případě zvolte raději více defensivní předměty.
Při volbě Death Prophet bedlivě sledujte napřátelský výběr hrdinů. Pokud si jeden z nepřátelských supportů zvolí Ancient Apparitiona, na Death Prophet můžete zapomenout. Velice nebezpeční jsou také hrdinové se schopnostmi, které udělí hodně poškození za krátký čas. Může se jednat například o Laguna Blade od Liny, nebo Finger of Death od Liona. Pokud naopak uvidíte mnoho hrdinů s útoky na blízko, kteří navíc nedisponují spolehlivou pohybovou schopností, Death Prophet bude bezpochyby ideální volbou.
Raná fáze hry může být pro Death Prophet průměrnou a nebo také vůbec nejsilnější. Vše závisí na tom, proti jakým hrdinům hrajete. Nemotorní hrdinové s útoky na blízko proti vám zejména na midu nedokáží vydržet na lince a hned zpočátku zápasu se tak můžete posunout do velké výhody. Ve všech ostatních případech bude vaším hlavním pomocníkem pro přežití linky Crypt Swarm. Díky ní si dokážete pojistit důležité last hity na ranged creepy, popř. Flagbearer creepy a udržovat hladinu nepřátelských životů na nízké úrovni. Pokud je pro vás kombinace nepřátelských hrdinů nepříjemná, můžete pomocí Crypt Swarm rychle zabít nepřátelské creepy a co nejdříve linku zapushovat směrem od vás. Tím nepříteli ztížíte veškeré pokusy o to, vás připravit o život.
Jakmile přežijete prvních pět úrovní, nabydete díky Exorcism na síle. Ihned po jeho zisku se snažte na mapě najít příležitost pro jeho použití. Čím dříve totiž Exorcism použijete, tím dříve se vám obnoví jeho poměrně velký cooldown a schopnost tak během hry v konečném součtu použijete mnohem více. V nekoordinovaném prostředí, obzvláště na hodnocených zápasech s nižším MMR, je vždy jednodušší zaútočit na postranní linky vašich soupeřů. Pravděpodobnost, že se s vámi váš tým seskupí na midu, aby podpořil vaši schopnost ničení věží, je totiž téměř nulová. Při útoku na midovou věž se navíc stupňuje šance, že přilákáte celý nepřátelský tým, který si s vámi bez přítomnosti vašich spoluhráčů hravě poradí.
Odeberte se tedy na postranní linku, která v daný moment zápasu nejvíce vyhrává (v případě že hrajete Death Prophet na offlince, můžete zůstat i na té své) a pomocí Exorcismu podnikněte útok na věž. Není důležité věž celou zničit, měli byste však minimálně vytvořit výherní potyčku pro váš tým nebo alespoň dostatek místa pro ostatní farmící hrdiny. Jakmile Exorcism skončí, dále již v útoku nepokračujte, bez své ultimátní schopnosti je totiž Death Prophet zejména v rané fázi hry velice slabá.
Ve střední fázi hry už útoky na nepřátelské věže nebudou tak jednoduché a Death Prophet tedy začne být užitečná zejména jako hrdinka vhodná do potyček. Vaše role v nich je velice jednoduchá a dala by se popsat jednoduchým souslovím „přežij co nejdéle“. Jakmile totiž vyvoláte Exorcism, existuje vysoká šance, že se okamžitě stanete hlavním cílem útoku vašich soupeřů. Pokud tedy hrajete na nižším, průměrném a nebo lehce nadprůměrném MMR (bojovník-velmistr), nestarejte se během potyčky o nic jiného kromě vašich životů. Vašimi hlavními nástroji pro přežití budou zejména Spirit Siphon a poté vámi zakoupené defensivní předměty.
Jednoznačnou volbou by vždy měl být Eul’s Scepter of Divinity, který vám poskytne krátkou chvilku nesmrtelnosti, během níž stále fungují Exorcism i Spirit Siphon. Pokud hrajete proti hrdinům disponujícím velkým množstvím magického poškození, nebojte se ještě předtím investovat do Hood of Defiance, kterou můžete následně vylepšit na Eternal Shroud. V případě, že je vaším problémem fyzické poškození, pak naopak zvolte Ghost Scepter, který později můžete vylepšit na Ethereal Blade. Mimo tyto tři předměty se poté snažte o to, aby každý vámi zakoupený předmět poskytoval alespoň drobnou porci zdraví navíc a udělal z vás o něco hůře zabitelný cíl.
Přestože primárním cílem celého vašeho snažení je samozřejmě přežití, bohatě stačí, pokud vaše soupeře necháte vyházet všechny jejich silné schopnosti do vás. Svůj tým tak můžete dovést k vítězství potyčce i přes vaši brzkou smrt.
Ve více koordinovaném prostředí si dávejte bedlivý pozor na aktivaci Exorcismu. Pokud tuto schopnost aktivujete příliš brzy, zkušenější hráči zavelí na ústup a celou dobu trvání Exorcism tak promrháte. Pokud je navíc váš tým až příliš slabý, může se stát, že nepřátelský tým nejprve zabije všechny ostatní a vás si nechá až na konec. V takovém případě vám nepomůže ani velká porce defensivních předmětů. Pokud jste si vědomi nedostatečné síly vašeho týmu, zkuste před začátkem potyčky a zapnutím Exorcism nejprve nalákat co nejvíce pozornosti na sebe. Pokud budete ještě před vypuknutím boje připraveni o více jak půlku vašich životů, budete najednou pro vaše soupeře o to lukrativnějším cílem.
V pozdních fázích hry se role Death Prophet příliš nemění a její efektivita se i nadále točí okolo správného využití Exorcism. Obrovskou výhodou této schopnosti je to, že vám pomůže s ničením nepřátelské báze i proti silným obranným hrdinům, jakými jsou například Sniper nebo Zeus. Postupně tak můžete uždibovat z věží a struktur a získat pro svůj tým Mega Creepy. V potyčkách pak musíte počítat s tím, že vámi vyprodukované poškození začne upadat a pro váš tým tak chtě nechtě začnete plnit především roli tanka.
Zdroj obrázků: dota2.com