Každé dítě zbožňuje příběhy o vílách a jejích dobrodružstvích… To proto že nevědí, jaké jsou víly ve skutečnosti mrchy. Mireska Sunbreeze je navíc tou vůbec nejzlomyslnější. Narodila se v Revtelu, království, kde jsou lži a vraždy na denním pořádku. Přestože se hravě orientovala v etiketě, nepsaných zákonech a společenských zvyklostech, celé tohle divadlo ji neskutečně nudilo. A tak Mireska udělala to, co vzpurné děti dělávají. Zapálila rodinné panství a společně s Jexem – její světluškou – se vydala do světa.
Dark Willow je velice silným, ale také mechanicky obtížným hrdinou. Podle způsobu využívání jejích schopností lze snadno rozlišit zkušeného hráče od nováčka. Jelikož se ale jedná primárně o support hrdinu, tolerance chyb je v jejím případě poměrně velká. To je navíc podpořeno nízkou potřebou předmětů a také schopností Shadow Realm, jenž vám umožní bezpečně se přesunout pryč z nepříjemných pozic. Dark Willow si lze navolit i na midovou linku. Tam je ale zapotřebí udržovat si vysoké tempo a tolerance chyb je tak téměř nulová.
Bramble Maze je pro Dark Willow nejjednodušší způsob jak někoho zastavit v postupu a i proto byste měli váš první bodík investovat právě do ní. Schopnost můžete následně maximálně vylepšit jako první a nebo dát přednost Shadow Realm. Při používání Bramble Maze je vysoce doporučené vypnout si rychlé sesílání. Modré pole, které ukazuje rozsah této schopnosti, totiž ukazuje i pozici jednotlivých keříků. To může novým hráčům pomoci lépe se trefit na soupeřící hrdiny. Bramble Maze se totiž na rozdíl od Disruptorovy ohrady vyčaruje téměř okamžitě. Zkušení hráči navíc znají přibližnou pozici všech keříků a z vašeho bludiště vám bez větších problémů odejdou. Vůbec nejlépe ovšem Bramble Maze funguje ve spojitosti s jinými schopnostmi, jenž ovlivňují pohyb hráče. Může se jednat například o Vacuum od Dark Seera, ale i o Dark Willowinu vlastní schopnost Terrorize.
Shadow Realm je pro Dark Willow nejdůležitější schopností, která jí propůjčí téměř nezranitelnost a také slušnou porci poškození. Měli byste ji vylepšovat jako první, popř. jako druhou, pokud v roli supporta upřednostníte Bramble Maze. Shadow Realm budete nejčastěji používat zejména pro svou záchranu, její dodatečné poškození a dosah se však hodí i jako nástroj k jednoduchému získání ranged creepů. Mimo jiné se s její pomocí můžete agresivně přiblížit k vašemu nepříteli, abyste plně zužitkovali schopnost Bedlam bez toho, aniž byste byli vystaveni nebezpečí. Celý útok pak můžete zakončit vypuštěním dodatečného poškození v momentě, co je trvání schopnosti téměř na konci. Tímto způsobem dokážete v rané fázi hry vyprodukovat dostatek poškození na usmrcení kteréhokoli obratnostně či inteligenčně založeného hrdinu.
Cursed Crown je omračovací schopnost, kterou má Dark Willow ve svém repertoáru. Prodleva před její aktivací z ní však činí poměrně nespolehlivý nástroj. Efektivita kouzla se však dá vylepšit prostřednictvím předmětů. Mimo Aghanim’s Shard totiž velmi dobře funguje i Eul’s Scepter of Divinity. Ten podobně jako u Ancient Apparitiona negativní efekt z nepřítele nesmyje a znemožní mu během prodlevy jakkoli reagovat. Dejte si ale pozor na správné načasování, jinak bude váš nepřítel omráčem zrovna ve chvíli, kdy se bude zmítat v divokých větrech. Díky nespolehlivosti omráčení v raných fázích hry a absenci jakéhokoli poškození vylepšujte Cursed Crown vždy jako poslední.
Dark Willow má na rozdíl od ostatních hrdinů hned dvě ultimátní schopnosti, v rámci vylepšování ale fungují jako jedno kouzlo. Obě schopnosti mají separátní cooldown, nelze je však použít současně. První z dvojice ultimátních schopností je Bedlam. Jedná se o velice situační schopnost, neboť k jejímu využití musí být Dark Willow v bezprostřední blízkosti svého soupeře. To je něco, čehož se zejména v support roli dosahuje poměrně těžko. Většinou totiž budete preferovat zadní pozice tak, abyste během potyček pomohli vašim spoluhráčům. V raných fázích hry však Bedlam vyprodukuje opravdu hodně poškození a umožní vám pustit se do duelu s prakticky kterýmkoli carry hrdinou. Pokud tedy vašeho nepřítele zvládnete omráčit, neváhejte se přiblížit a zkusit ho připravit o život.
Terrorize je druhou z ultimátních schopností Dark Willow. Jedná se o velice versatilní nástroj, lze totiž použít defensivně i agresivně. Pomocí Terrorize můžete nahnat vaše nepřátele směrem do Bramble Maze, nebo je naopak odehnat pryč a přerušit tak potyčku, která se pro váš tým nevyvíjí dobře. Terrorize má středně dlouhou sesílací animaci, kterou lze kdykoli v jejím průběhu přerušit bez ztráty cooldownu. Terrorize také poskytuje dohled na všechny zasažené jednotky, nemusíte se tedy bát, že vaše nepřátele naženete do bezpečí lesa.
Aghanim’s Shard by měl být v téměř každé hře povinností. Ve všech ohledech totiž vylepší jinak poměrně nespolehlivou Cursed Crown.
Aghanim’s Scepter je předmětem, kterému by se měla support Dark Willow obloukem vyhnout. Pro midovou Dark Willow jde naopak o hlavní důvod, proč se na tuto linku vůbec vydala. Aghanim’s Scepter byste tedy v tomto případě měli zakoupit ihned jako první či druhý předmět.
Dark Willow je primárně support hrdinou, a pokud nejste dostatečně zkušeným hráčem, raději se prostřední lince vyhněte. Přestože se Dark Willow může v rámci supportění objevit na kterékoli ze dvou postranních linek, upřednostňovat byste měli vždy tu po boku vašeho offlanera. Dark Willow totiž funguje jakožto skvělá podpora k silnému hrdinovi, kterému poskytne dodatečné poškození k získání zabití. Svými plošnými omráčeními, jenž jsou určená především do potyček, naopak nedokáže zprostředkovat dostatečné bezpečí pro carry, které je v rané fázi hry až příliš slabé. Pokud je ale vaším carry nějaký agresivnější hrdina, jako je Chaos Knight, Dark Willow si samozřejmě můžete zvolit i na lehkou linku.
Raná fáze hry se nikterak neliší od ostatních supportů. Vaším úkolem je vytvořit dostatek prostoru pro vašeho farmícího hrdinu, případně mu pomoci s vyhnáním vašich soupeřů z linky. Díky Shadow Realm se však Dark Willow může pouštět do o něco více nebezpečnějších pozic. Zkuste se tedy zaměřit na přerušování pullů soupeřících supportů či stahování soupeřících vln creepů směrem k vašemu farmícímu spoluhráči. Prostřednictvím Shadow Realm můžete také zajišťovat zabití ranged creepa, ke kterému by se váš spoluhráč neměl jak dostat. Dále také můžete zkusit vyvolat duel s nepřátelským supportem, počítat však musíte s tím, že většinu z nich nezvládnete vyhrát. Vždy se tedy ve správný moment efektivně stáhněte pomocí Shadow Realm.
Pokud jste si Dark Willow zvolili na mid, situace zůstává téměř stejná. Raná fáze hry pro vás nebude vůbec jednoduchá, neboť většina typických midových hrdinů disponuje větším dosahem a poškozením. Ve výhodě budete jen v případě, dostanete-li proti sobě hrdinu s útoky na blízko. Stejně tak jako na postranní lince, můžete i zde používat Shadow Realm k získávání last hitů na ranged creepech. Kromě toho ale můžete útočit i do samotného hrdiny, kterého tak donutíte zainvestovat do léčících předmětů nebo ho na malý moment kompletně vyženete z linky. Klíčovými momenty, kdy dokážete bojovat i proti hrdinům s větším dosahem, jsou pak samozřejmě runy na šesté minutě. Je dosti pravděpodobné, že se u místa zrození runy střetnete a dostanete se tak ke svému soupeři mnohem blíže, než by vám dovolil na samotné lince. Pokud již disponujete šestou úrovní, měli byste v tento moment zabít téměř každého hrdinu, kterého na midové lince běžně potkáte. Ve všech případech je ale důležité alespoň runu získat. Dark Willow totiž nemá jak efektivně farmit džungli a úspěšnost vaší hry tak bude stát pouze na tom, jak moc dokážete proaktivně vytvářet akce na mapě. Každá runa od šesté minuty dál je tedy pro vás velmi důležitá.
Ve střední fázi hry nastává pro midovou Dark Willow hlavní bod síly. Týmy se totiž začnou střetávat v rozsáhlejších potyčkách, do kterých jsou všechny Willowina plošná omráčení jako stvořená. Kromě toho na sebe můžete nalákat veškerou pozornost a následně použít Shadow Realm. Tím způsobíte zmatek v nepřátelské koordinaci, neboť se budou muset rychle rozhodnout, zdali se vyplatí počkat a dorazit vás, nebo se raději začít soustředit na vaše spoluhráče. Pokud se zrovna nic neděje, můžete hlídat vaše farmící hrdiny a v případě potřeby je zachránit pomocí Terrorize. Mimo to také můžete využít Bedlam pro zfarmení slabšího kempu v džungli, což vám dodá alespoň malou porci zlaťáků navíc. V rámci předmětů byste se pak měli zaměřit na kterýkoli podpůrný předmět. K zahození ale také není Eul’s Scepter of Divinity, který vám poskytne dodatečný pocit bezpečí a může fungovat i jako pomůcka pro použití Cursed Crown. Ve většině her ale bude k její plné efektivitě stačit Aghanim’s Shard.
Pro midovou Dark Willow je střední fáze hry ještě o něco klíčovější. V ideálním případě byste měli co nejdříve dokončit Aghanim’s Scepter a jeho prostřednictvím sbírat co nejvíce zabití po mapě. Pokud jste v rané fáze hry nebyli schopni udržet dostatečně velké tempo, existuje velká šance, že budou vaši nepřátelé disponovat Black King Barem a kompletně tak zneutralizují veškerou vaši snahu o jejich zabití. V tento moment už pro vás nebude příliš způsobů, jak se do hry vrátit. Pokud jste si ale naopak tempo udrželi, zvládnete k Aghanim’s Scepteru dokončit ještě minimálně jeden či dva předměty a nebudete se tak muset spoléhat pouze na sílu Shadow Realmu. Nejideálnější volbou by v tomto případě měly být předměty, jenž vám propůjčují dodatečnou rychlost útoku. Postupně se ale můžete dopracovat i k Blink Dagger, nebo Scythe of Vyse. Ke zvýšení tempa může prospět i Witch Blade, jenž si můžete zakoupit i před akvizicí Aghanim’s Scepteru. Raná fáze hry se vám ale musí opravdu vydařit.
V pozdní fázi hry se pro support ani midovou Dark Willow žádný klíčový aspekt hratelnosti nemění. Důležité je zejména brát v potaz všechny defensivní předměty vašich oponentů a připravit si pro ně patřičné odpovědi. Terrorize pak může sloužit jakožto způsob, jak některé z vašich nepřátel zaskočit. Díky rychle letícímu projektilu totiž s Black King Barem stihnou zareagovat jen velmi zkušení hráči. S midovou Dark Willow si pak snažte udržet svou hrozbu a zakupujte předměty tak, abyste byli v 1v1 situaci schopni zabít kohokoli na mapě. Tím limitujete možnost pohybu soupeřících hráčů a donutíte je střetávat se s vámi pouze v potyčkách, do kterých jsou vaše kouzla určena.
Zdroj obrázků: dota2.com