Skiny jsou již nedílnou součástí herního světa, hráči se pomocí nich mohou odlišit od ostatních a ukázat, jak mají naditou peněženku, vytříbený módní vkus, či zda jsou potomkem štěstěny. Za současnou podobu, v jaké se otvírání beden s vizuálními předměty nachází, můžeme vděčit především hernímu studiu Valve, neboť umožnilo spatřit světlo světa prvnímu skutečně promyšlenému a funkčnímu ekosystému herních skinů a lootboxů.
Celá herní franchisa s názvem Counter-Strike dominuje na poli kompetitivních FPS titulů (střílečka z první osoby) již téměř dvě desetiletí. Přesto dokázal nejmladší člen rodiny s přízviskem Global Offensive obohatit svět videoher o nový fenomén v podobě vizuální úpravy zbraní pomocí takzvaných skinů. S nápadem nepřišli vývojáři první, avšak navržení celého ekosystému zvládli na výbornou.
Skiny jsou anglické označení pro kosmetické změny a vymoženosti našich herních předmětů. Nedávají nám žádnou herní výhodu, pouze upravují vizuál hráče nebo jeho vybavení. V samotné hře jsou pouze dva způsoby, jak se ke skinům dostat. Po konci zápasu Vás může CS:GO náhodně obdarovat nějakým s největší pravděpodobností z nejlevnějších kousků, anebo dostanete hezkou bednu.
K otevření těchto krabic je potřeba klíč, ten si ale bohužel musíte zakoupit přímo u vývojářů a pouhým hraním jej získat nelze. Klíče jsou navíc jedinečné a nelze s nimi otevřít více než jeden typ beden. Je to v podstatě poměrně jednoduchá cesta, jak si mohou herní vývojáři zvýšit příjmy.
Pokud si v CS:GO rozkliknete jakoukoliv krabici z vašeho inventáře, rozbalí se vám seznam všech předmětů, které můžete jejím otevřením získat. Ty jsou rozřazeny do kategorií podle vzácnosti od běžné až po legendární oplývající zlatým rámečkem, kterým se pyšní pouze skiny nožů, rukavic a vzácné samolepky.
Jak jste již asi pochopili, čím vzácnější předmět, tím dražší. Mimo to se na ceně podepíšou další dva faktory. Jedním je oblíbenost skinu. Pokud je totiž kosmetický doplněk vyloženě ošklivý, málo kdo o něj bude zájem a jeho poptávka je nízká. Velký vliv má i míra poničení skinu, ale nebojte se, že byste předmět používáním ve hře opotřebovali. Oděrky a škrábance jsou s každým skinem svázány a nelze je změnit. Opotřebovanost skinů je rozdělena na určité úrovně podle tzv. „float“ hodnoty. Nejnižší číslo 0 označuje předměty, které jsou absolutně čisté a nedotknuté. Druhý extrém je hodnota 1, kdy jsou vizuální úpravy viditelně poničené. Čím více se opotřebovanost skinu blíží k těmto hraničním hodnotám, tím je jeho hodnota někdy i násobně vyšší.
Jedna z méně známých věcí ohledně skinů jsou patterny, jichž je obrovské množství pro každý kosmetický prvek a mají rozdílnou vzácnost. Jejich vliv na cenu předmětu je někdy téměř astronomický. Nespočítám, kolikrát jsem četl smutné příběhy lidí, kteří otevřeli pár beden, měli štěstí a získali skin za pár desítek dolarů. Ten následně prodali a radovali se z výdělku. Avšak později přišlo rychlé ochlazení. Předmět, který lidé prodali, měl totiž jeden z nejvzácnějších patternů na světě. Někdy byl i jediným zaznamenaným výskytem, čímž se cena daného předmětu navýšila nepředstavitelně. Kosmetická úprava, jenž lidé s radostí prodali za desítky eur, měla reálnou hodnotu v jednotkách stovek, či spíše tisíců až desetitisíců dolarů.
Je proto důležité, pokud se náhodou k nějakému skinu dostanete a chcete ho využít pro zisk financi, abyste si zkontrolovali jeho reálnou cenu.
A přesně o tom bude příští díl tohoto seriálu. Tam se podíváme na webové stránky třetích stran, jenž zajišťují přeprodej skinů za reálné peníze, obsahují herní lootboxy a gamblingové sázení. Část tohoto odvětví balancuje na hraně zákona a někdy se už dávno topí daleko za ní. Kauzám se příště proto nevyhneme.
Zdroj náhledového obrázku: SteelSeries