Soukromí je věc, na kterou má v dnešní době nárok každý. Kromě běžného života se tento fakt týká o to více internetového prostředí a také videoher. I proto Valve zavedlo možnost schovat se za roušku anonymity jak na jejich herní platformě Steam, tak i v jejich přední multiplayerové hře Dota 2. Jak se však nyní ukázalo, ochrana dat není neprolomitelná a jeden ze známých webů hráčské soukromí v této MOBA hře porušuje.
Spousta hráčů ráda sleduje své statistiky a data ze svých odehraných zápasů tak, aby se mohla poučit ze svých chyb, či se mohli svým výkonem pochlubit kamarádům. Někteří by však svá herní data raději udržela pod pokličkou a právě proto nabízí Dota 2 anonymní režim. Díky němu nikdo neuvidí vaše jméno či profil v samotné hře, zároveň by měl externím webům jako je Dotabuff zabránit přístup k vašim herním statistikám. Každý, kdo tuto internetovou stránku pravidelně navštěvuje však ví, že nic takového se neděje, neboť statistiky si zde můžete volně dohledat takřka o každém hráči.
Poměrně velká skupinka hráčů na něco takového nehodlala jen tak přistoupit a začala se tedy pídit po jádru problému. První z možných viníků mělo být samotné Valve, kterým mohla data unikat prostřednictvím bugu. Matthew Bailey však na svém Twitterovém účtu odhalil, že k ničemu takovému nedochází.
The @DOTA2 API is NOT leaking player’s match history.
DOTABUFF has taken it upon itself to ignore your privacy settings and expose every single person’s match history.
If you want your data removed fill out this form and include your Dota Friend ID.https://t.co/bwmCERJe7h
— Matthew Bailey (@Cyborgmatt) November 10, 2022
Na vině je tedy v tomto případě samotný Dotabuff, který si bez dodatečných povolení sám herní data přímo z Doty 2 získává. Tento fakt je problematický zejména pro hráče mající ve svém repertoáru pouze malé množství hrdinů. Zkušenější hráči si totiž podobné weby před začátkem zápasu zkontrolují a prostřednictvím získaných informací mohou tyto hrdiny banovat. Tím získávají neférovou výhodu vůči svým soupeřům, o jejichž oblíbených hrdinech by normálně neměli mít tušení.
Šíři tohoto problému lze určit jen těžko, nelze však zpochybnit jeho existenci. Osobně patřím k potenciálním obětem, neboť na midové lince hraji pořád dokola pouze 4 hrdiny, na situaci kdy mi někdo všechny vybanoval jsem ale narazil maximálně jednou. Pokud však máte pocit, že vaši soupeři znají váš herní styl až příliš dobře, neváhejte vyplnit formulář, na který odkazoval Matthew Bailey ve svém tweetu.
Zdroj náhledového obrázku: Valve