Cesta kentaurů je vždy dlážděna těly mrtvých, stejně tak jako Warrunnerova, která je navíc obzvláště dlouhá. Není divu, že nezasvěcení si klan Druudů pletou s obyčejnou divokou zvěří. Jejich kultura totiž nemá žádnou strukturu a jejich jazyk nelze vyjádřit psanou formou. Nejspolehlivější artikulací myšlenky je totiž pro kentaury především boj. A pokud bychom zašli až tak daleko, že bychom ho nazvali uměním, bude Bradwarden, zvaný Warrunner, tím největším umělcem. Jeho síla postupně narůstala na půdě Omexe, starověké arény, kde se po tisíciletí scházely klany kentaurů, při provádění svých gladiátorských rituálů. S jeho silou rostl i počet jeho obdivovatelů, kteří se na něho jezdili dívat z dalekých krajin. Přišli aby viděli bojovníka, jenž do arény vstoupí jako první a odejde jako poslední. Jeho nezastavitelná jízda za sebou nechávala všechny bojovníky, až jednoho dne do arény nikdo další nevstoupil. V ten moment dav propukl v největší jásot a Warrunner si uvědomil, že zůstal jako jediný ze svého druhu. Jakožto šampiónovi mu byl okolo pasu omotán pás Omexe, Warrunner však v tomto slavnostním okamžiku cítil pouze prázdnotu. Život bojovníka, před kterým již nestojí žádná další výzva, je totiž plný prázdnoty. Proto se Warrunner ještě tentýž den rozhodl opustit svůj kraj a všem dokázat, že je nejen nejlepším bojovníkem svého lidu, ale i na celém světě.
Centaur Warrunner není příliš versatilním hrdinou a jeho místo by mělo být vždy na offlane, kde zastává roli přední linie a také iniciátora. Jeho velká síla v rané fázi hry a schopnosti, jejichž použití není nikterak náročné, z něho dělají ideálního hrdinu pro začínající hráče. Zkušenější hráči naopak ocení možnost ovlivnit dění na mapě z jakékoli pozice, a to díky ultimátní schopnosti Stampede. Ta také Centaurovi umožňuje zapojit se do potyček ještě předtím, než si našetří na předmět Blink Dagger. Jednoduché využití schopností má však i svou stinnou stránku a Centaur je jen málokdy v pozici hrdiny, který může výrazně změnit její průběh zcela sám. Pokud tedy všechny chcete přesvědčit o svých individuálních hráčských schopnostech, Centaurovi se obloukem vyhněte.
Hoof Stomp je pro Centaura primárním iniciačním nástrojem, přesto by však při vylepšování schopností měl být jen málokdy prioritou. Během linkové fáze je totiž jeho použití díky malému dosahu poměrně krkolomné a bez pomoci vašeho spoluhráče jen těžko dokážete Hoof Stompem někoho trefit. Délka omráčení se navíc při vylepšování příliš nezvyšuje a k poškození vašeho soupeře raději využijete Double Edge, který vás nestojí žádnou manu a nehrozí, že se se schopností netrefíte. Poměrně dlouhá sesílací animace celé situaci také nikterak nepomáhá, výhodou však je, že se při nesprávném použití schopnosti můžete opravit a sesílání Hoof Stompu zastavit, aniž by vás hra připravila o cooldown. Hoof Stomp tedy vylepšujte až jako druhý, či třetí v pořadí, podle toho, jak rychle se chcete odpoutat od vaší linky a zapojit se s vašimi spoluhráči do potyček.
Double Edge je Centaurovým hlavním zdrojem poškození, kterým může soupeři znepříjemňovat linkovou fázi. Schopnost je speciální tím, že jako jedna z mála nestojí žádnou manu a za její použití tak zaplatíte svými životy. Jelikož schopnost získává poškození z vaší síly, musíte počítat s tím, že bude narůstat i poškození, které udělíte sami sobě. Při vylepšování se tedy musíte zamyslet hned nad několika faktory. V první řadě se musíte ujistit, že váš soupeř nedisponuje silnými kouzly, kterými vám může udělat poškození na dálku. V takovém případě by vám vylepšování Double Edge neprospělo, neboť byste se vždy nacházeli na malém množstvím životů.
V druhé řadě si samozřejmě musíte zkontrolovat, zdali disponujete větším množstvím předmětů, které vám doplní životy, nežli soupeř. V případě, že sebe i soupeře připravíte o velkou porci životů, vítěz bude vždy ten, kdo má u sebe Healing Salve či jiné předměty pasivně doplňující zdraví. V poslední řadě si musíte být jistí, že se k soupeři můžete pravidelně přibližovat. Pokud bude vaším soupeřem na lince Sniper společně se Zeusem, bude vám čtvrtá úroveň Double Edge k ničemu. Jakmile však žádná z těchto situací nenastala, můžete Double Edge bez okolků vylepšovat, nezapomínejte však ani na Retaliate, který se v tomto případě vyplatí vylepšovat současně.
Vzhledem k tomu, že Double Edge uděluje magické poškození, můžete prostřednictvím předmětů jako je Hood of Defiance porci poškození udělenou sobě blokovat. Nezapomínejte ani na to, že poškození Double Edge zasahuje více cílů najednou a při použití na soupeře si tak dávejte pozor, abyste nechtěně nezatlačili vlnu creepů až k němu. Díky této vlastnosti můžete s Double Edge i poměrně efektivně farmit džungli.
Retaliate je pro Centaura nejdůležitější schopností na linkové fázi a jako taková by měla být vždy vylepšována jako první, popř. současně s Double Edge. Retaliate funguje jako kapesní Vanguard a Blade Mail v jednom, tudíž je velmi silná v raných fázích hry. Její efekt se však nedá vyblokovat imunitou vůči kouzlům a stejně jako Double Edge nabývá na efektivitě s vaší sílou, špetku efektivity si tak zachová i v pozdních fázích zápasu. Díky Retaliate bude pro každého hrdinu založeného na obyčejných fyzických útocích velmi obtížné udělit vám jakékoli poškození, většina z nich totiž v raných fázích hry nedisponuje příliš velkým počtem životů. Jakmile tedy zakoupíte Vanguard, nebude pro vás sebemenší problém vydat se pod první nepřátelskou věž a vaše oponenty z linky vyhnat. Retaliate totiž stejně jako Vanguard působí i na věže, a to včetně vracení poškození, čímž můžete nepřímo věže ničit. Po konci linkové fáze se však nesmíte spoléhat na to, že jste nesmrtelní a kontrolovat si předměty a pozici vašich soupeřů tak, abyste zbytečně nezemřeli a neupustili od tlaku, jenž na mapě vytváříte.
Stampede je pro Centaura důležitou schopností, neboť s ní může ovlivňovat situace kdekoli na mapě. Pro její správné využití se hodí jedním okem sledovat minimapu tak, abyste v případě potřeby mohli vašim spoluhráčům pomoci v pronásledování, či ústupu. Podceňovanou vlastností je u Stampede její „zašlápnutí“, které udělí poškození, ale hlavně zpomalí vaše nepřátele. Méně zkušení hráči si na soupeře nakliknou pravým tlačítkem, tak aby do něj jejich hrdina zaútočil, tím se však toto zašlápnutí neaktivuje. Je důležité přes soupeře přeběhnout a proto je vhodné klikat kousek před něj. Zpomalení je navíc opravdu veliké a pokud ještě nedisponujete předmětem Blink Dagger, zajistí vám dostatek času na to, aby vám váš soupeř nestihl vyběhnout z Hoof Stomp. Stampede má navíc relativně malý cooldown, a tak se nebojte tuto ultimátní schopnost používat i v případě, pokud pomůže jen jednomu cíli.
Aghanim’s Shard je pro Centaura vítaným pomocníkem. Double Edge, Retaliate i Stampede, totiž benefitují z výše vaší síly. Dodatečné zpomalení ke schopnosti Double Edge navíc také není k zahození. Pamatujte však na to, že vaše role v týmu je mimo krajní případy vždy přední linie a také iniciace, nikdy tedy Shard nekupujte na úkor defensivních a podpůrných předmětů, které mohou být v daný okamžik pro váš tým mnohem důležitější.
Aghanim’s Scepter může být se správnou koordinací s vašimi spoluhráči opravdu silným předmětem. Existuje několik hrdinů, které tuto nově získanou schopnost poměrně dobře využije. Jsou jimi například hrdinové na dálku a nebo také hrdinové disponující vyvolávací schopností, jako jsou Crystal Maiden, které můžete bez přerušení dotáhnout přímo doprostřed potyčky. V případě že žádného takového hrdinu váš tým nemá, či za něho hraje náhodný člověk a ne váš kamarád, raději se Aghanim’s Scepteru vyhněte.
Volbou Centaur Warrunnera v žádném ze zápasů nic vyloženě nepokazíte, zároveň se však musíte připravit na to, že zápas ani příliš velkou měrou neovlivníte a budete z velké části závislí na výkonu vašeho týmu. Pokud vám tedy volba nepřátelských supportů nijak nenapověděla a bojíte se, že s některým z jiných hrdinů budete mít na offlane problém, můžete zvolit Centaur Warrunnera jakožto bezpečného hrdinu, se kterým v nejhorším případě uhrajete linku alespoň nerozhodně.
Vaše raná fáze hry probíhá tak, jako u každého podobně fungujícího hrdiny. Soustředit byste se měli především na vás samotné a na výhru linky, do té doby než se dostanete na pro vás důležité předměty, které jsou v tomto případě Vanguard a Blink Dagger. Centaur jakožto silový hrdina disponuje poměrně velkým poškozením, navíc má i rychlou animaci obyčejného útoku, a tak můžete relativně snadno denyovat creepy vašim soupeřům. Retaliate vám navíc umožní vytahovat se dopředu, dávejte si však pozor na úplně první úrovně vašeho hrdiny, během kterých je Centaur daleko od nezničitelné přední linie. Pokud vás navíc takto brzo váš soupeř zabije, zpomalíte si zisk vašich klíčových předmětů a celou linku navíc můžete, v důsledku na první pohled jedné nedůležité smrti, prohrát. Jakmile budete mít dostatečně vylepšený Retaliate a zakoupený Vanguard, měli byste převzít iniciativu na své lince a vytlačit vašeho soupeře pryč od věže, kterou následně i zničíte.
Se začátkem střední fáze zápasu, si můžete vybrat, zdali na offlane a v džungli k ní přilehlé zůstanete tak dlouho, než si našetříte i na Blink Dagger a nebo se rovnou zapojíte do potyček. Vaše ultimátní schopnost Stampede vám totiž propůjčí poměrně spolehlivý způsob, jak se k vaším soupeřům dostat. V tomto případě však záleží na situaci, v jaké se nachází zbytek vašeho týmu. Hrajete-li s hrdiny, kteří jsou silní především v raných fázích zápasu a navíc se jim daří i na linkách, může vaše brzká přítomnost v potyčkách pomoci s vytvářením tlaku na mapě. Také se může stát, že soupeř bude až příliš tlačit na midovou, či safelane věž, čemuž může vaše přítomnost a následné použití Stampede zabránit. Pokud ale váš tým potřebuje trochu času a příliš se mu nedaří, zůstaňte tedy raději na své lince, na které můžete dál utvářet tlak směrem k první či druhé nepřátelské věži a lákat pozornost vašich soupeřů právě na vás. Stampede v tomto případě můžete použít jako formu úprku před přesilou a nechat tak vaše nepřátele odejít s prázdnou. Na tlačení hry ke konci navíc nemusíte nikdy spěchat, Centaur je poměrně užitečným hrdinou napříč každou fází zápasu a i když některé z jeho schopností začnou upadat, stále funguje jako solidní přední linie. To, co na mapě chcete dělat, tedy vždy odvíjejte primárně od situace vašich spoluhráčů.
V pozdních fázích hry je u Centaura velmi důležitá zejména schopnost Stampede a také Double Edge, která vám za pomocí Shardu může propůjčit více síly a tím pádem i více životů. Hoof Stomp se v tento moment zpravidla používá jen velmi těžko, neboť hrdinové si jen málokdy stoupají blízko k sobě a většina z nich disponuje pohybovým, či jiným defensivním předmětem. Proto s jeho použitím neotálejte a nebojte se omráčit pouze jednoho hrdinu, kterému tak můžete například oddálit jeho použití Black King Bar. Primárním rozdílovým faktorem však budou především vaše předměty, jejichž správným použitím můžete vypomoci úplně nejvíce.
Zdroj obrázků: dota2.com