Mangix se narodil hluboko v Horách Nářku pod Zničeným městem do řádu Oyo, známého svými velkými oslavami pití, během kterých rozmlouvali s prastarými duchy. Mangixova matka byla obyčejná smrtelnice, jeho otec byl však éterickou bytostí, po které Mangix zdědil její schopnosti. Již od mala tedy trénoval s nejznámějšími estéty řádu a v neustálé opilosti se pomalu propracovával na jeho vrchol. Jeho cílem bylo získat pověstný titul Brewmastera. O něj se nakonec během slavnostního turnaje v pití utkal se starým mistrem. Oba účastníci po devět dní nepřetržitě pili, navzájem se strkali a motali, až znenadání starý mistr upadl do opilecké apatie a svůj souboj tak prohrál. Mangix byl tedy jmenován novým Brewmasterem a obdržel hůl, skrze kterou proudí moc jeho předků, jenž mu umožňuje sesílat všemožná kouzla. Po získání titulu se Brewmaster vydal na svou pouť, během které se toulá po světě a ochutnává všemožné nápoje, doufajíc, že dosáhne osvícení a jednou myšlenkou srovná duchovní a fyzickou rovinu.
Brewmaster není příliš versatilním hrdinou a ve svém týmu by měl vždy plnit roli výdržného hrdiny určeného především do potyček. Navzdory tomu, že jeho ultimátní schopnost Primal Split vyžaduje po hráči umění ovládat více jednotek najednou, se však nejedná o ohromně náročného hrdinu a pro nováčky může fungovat jako ideální příležitost, jak se ovládání více jednotek naučit. Sympatická je také malá závislost na předmětech, jejichž statistiky se do Primal Split, kterou má Brewmaster aktivní po většinu času potyčky, nijak nepropisují. Nevýhodou ovšem je, že oproti ostatním hrdinům určených do potyček, Brewmaster příliš dobře nefunguje v pozdních fázích hry a je tedy třeba neprohrát svou linku a býti užitečným již od samotného začátku.
Thunder Clap je pro Brewmastera důležitý ve spojitosti s Cinder Brew, mimo to se do něj však více jak jeden bodík investovat nevyplácí. Schopnost má poměrně malý dosah a dlouhou sesílací animaci. Poškození, které uděluje, je navíc takřka identické s Cinder Brew, který lze použít i na dálku. Thunder Clap tedy můžete vylepšovat až jako druhou nebo třetí schopnost dle vašeho uvážení. Výjimku poté samozřejmě tvoří linkové fáze, během kterých stojíte pouze proti oponentům na blízko, vůči kterým můžete zužitkovat zpomalení rychlosti útoku. V takovém případě však budete muset počítat s tím, že Cinder Brew budete vylepšovat hned jako druhou schopnost.
Cinder Brew je pro Brewmastera hlavním nástrojem k udělování poškození během linkové fáze, k jeho aktivaci je však nejprve třeba zasáhnout nepřítele jinou schopností, a pokud tedy nejste domluveni s vaším spoluhráčem, vložte nejprve alespoň jeden bod do Thunder Clap. Schopnost se vyplatí vylepšovat jako první zejména kvůli jejímu dosahu. Nepřítele si tak můžete nejprve zpomalit, abyste následně zvládli dokráčet blíže a použít schopnost Thunder Clap, kterou Cinder Brew aktivujete. V tomto případě zkuste Cinder Brew pokropit i sami sebe, čímž si ztrojnásobíte bonusy z Drunken Brawler a během využívání postoje bouře, tak můžete vašeho nepřítele dostihnout ještě o něco snadněji. Pokud jste však od vašeho nepřítele vzdáleni až příliš, preferujte jeho zasáhnutí nad vaším.
Kromě schopností může efekt Cinder Brew spustit i jakékoli magické poškození, pokud tedy vlastníte například předmět Radiance, Maelstrom či jste se rozhodli vylepšit vaši Blink Dagger na její Overwhelming verzi, můžete tímto způsobem vašeho nepřítele zapálit.
Drunken Brawler je schopnost, která dokáže býti užitečnou spíše v pozdějších fázích hry a během linkové fáze jsou poskytnuté bonusy ve většině případech zanedbatelné. Vzhledem k synergii s Cinder Brew se však do schopnosti před jejím plným vylepšením vyplatí investovat alespoň jeden bodík. Během linkové fáze budete nejčastěji přepínat mezi postojem země a bouře. V případě že hrajete defensivně, či vykračujete vpřed pro získání creepa, měli byste mít navolen postoj země. Pokud jste naopak v pozici, kdy jste na lince silnější než váš soupeř, můžete naopak navolit postoj bouře, jenž vám poskytne nezanedbatelnou porci rychlosti k pohybu, nadále navýšitelnou prostřednictvím Cinder Brew. Postoj ohně je pak vzhledem k procentuálním přepočtům určen spíše do pozdních fázích hry a i v případě, pronásledujete-li zpomaleného soupeře, se na něho během linkové fáze nevyplatí přepnout a je vhodné raději si nechat aktivovaný postoj bouře pro udržování rychlosti se soupeřem a možnosti častovat ho o to více útoky. Výjimkou samozřejmě může být dlouhé omráčení, v takovém případě si však musíte být jisti, že máte dostatečně rychlé prsty k přepnutí zpět na postoj bouře, jakmile omráčení skončí.
Primal Split je pro Brewmastera nejdůležitější schopností, která ho z pomalé a nemotorné pandy promění v efektivního bijce určeného do potyček. Přestože Primal Split může na první pohled vypadat jako neuvěřitelně složitá schopnost, vůbec nejpodstatnějším krokem jsou především momenty bezprostředně před jejím použitím. V ideálním případě byste totiž nejprve měli vylákat soupeřící schopnosti a nechat je, ať se na vás zaměří se svým poškozením. Jakmile si všimnete, že nepřátelský tým se dostatečně vytáhl a nachází se v nepříznivé pozici, či dokonce využili některou z jejich klíčových schopností právě na vás, teprve tehdy byste Primal Split měli použít. V soupeřícím týmu, který byl jednohlasně zaměřen právě na vás, tak způsobíte velký zmatek. Momentu kdy budou rychle přemýšlet, na koho se zaměřit dále, tak může využít váš tým k otočení potyčky na svou stranu. Během lákání vašich nepřátel si však pochopitelně musíte dávat pozor na dlouhá omráčení a být si jisti vaší výdržností, tak abyste předstírání obětního beránka příliš nepřehnali. Kromě toho musíte také počítat s vyvolávací animací, která zabere něco málo přes vteřinu.
V případě, že samotnou schopnost aktivujete, nemusíte nikterak panikařit. Vaši brewlingové jsou doopravdy výdržná stvoření a minimálně během rané a střední fáze hry je nikdo neohrozí. S klidem v duši se tak v potyčce soustřeďte vždy na dva cíle, a to na hrdinu, kterého plánujete se svým týmem zabít a na hrdinu, jehož naopak z jakéhokoli důvodu zabít nechcete či nemůžete, přesto však během potyčky dokáže být problémovým faktorem.
Za pomocí bouřného brewlinga tedy nejprve vyneste tornádem do vzduchu hrdinu, s nímž v potyčce nechcete mít nic společného. Nejčastěji se v tomto případě jedná o nepřátelské carry, které má připravené Black King Bar a další defensivní předměty, které tak můžete z potyčky na dlouhou dobu vyřadit a soustředit se tak na ostatní nepřátele. Může se však jednat i záchranného supporta jako je Winter Wyvern či Oracle, jenž disponují předmětem Aeon Disk a jejich zabití by tak nebylo možné provést bez toho, aniž by aktivovali své schopnosti. Pokud byste chtěli použití vaší schopnosti vzít zpět, disponuje bouřný brewling i schopností očištění, kterou můžete na hrdinu v tornádu použít, čímž ho ihned sundáte zpátky na zem. Tímto způsobem můžete z vašich nepřátel samozřejmě očišťovat i všechny ostatní efekty, které jdou odstranit. Poslední schopnost poskytne bouřnému brewlingovi neviditelnost a především bonus k poškození, pokud však ovládání více jednotek najednou příliš nezvládáte, můžete tuto schopnost ignorovat.
Jakmile je vámi zvolený hrdina z potyčky na nějakou dobu odstraněn, můžete si přepnout na zemského brewlinga, jehož hlavním úkolem je omračovat nepřátele a rozběhnout se společně s ostatními brewlingy po cíli, který plánujete v potyčce zabít jako první. Schopnost zemského brewlinga má poměrně nízký cooldown a v případě že s ovládáním více jednotek najednou pouze začínáte, bude lepší kontrolovat až do konce Primal Split právě jeho, abyste mohli vaše nepřátele omračovat co nejčastěji. V opačném případě však můžete během pronásledování vašeho cíle znovu někoho vyřadit z potyčky, tornádo bouřného brewlinga má totiž cooldown 8 vteřin a během Primal Split ho tak zvládnete použít rovnou dvakrát. Ohnivý brewling poté slouží především jako zdroj poškození a měl by tedy být vždy poblíž cíle, který chcete zabít. Kromě toho dokáže svou aurou zapálit Cinder Brew.
Jakmile bude schopnost Primal Split končit, pamatujte, že Brewmaster se zrodí vždy ze zemního brewlinga. Pokud tedy potyčku viditelně nezvládáte, zkuste zemního brewlinga nenápadně odklidit pryč tak, abyste ke smrti vašich spoluhráčů nepřispěli i tou vaší. Díky tomu, že zemní brewling disponuje imunitou vůči kouzlům, by vás v odchodu neměl být schopen nikdo zastavit. Pamatujte však na to, že zemní brewling se ze všech třech brewlingů pohybuje vůbec nejpomaleji a je tedy vhodné učinit rozhodnutí o stáhnutí se včas.
Žádný z brewlingů nepřebírá statistiky ani aktivační schopnosti vašich předmětů a jediný způsob jak Primal Split vylepšovat je tedy skrze úrovně a talenty vaší postavy. V pozdějších fázích hry se tedy díky tomu jedná o poměrně slabou schopnost, neboť její poškození začne pomalu upadat a všechny schopnosti brewlingů jsou navíc blokovatelné Black King Barem. Počítejte tedy s tím, že v rozhodujících potyčkách hodinové hry, bude rozdílovým faktorem především váš hrdina, nikoliv samotní brewlingové.
Aghanim’s Shard je pro Brewmastera spíše situačním předmětem, neboť brewling prázdnoty ani postoj prázdnoty neposkytují nic, co by průběh hry otočilo vzhůru nohama. Pro hráče, jimž ovládání více jednotek najednou příliš nesedí, se navíc jedná o poměrně zbytečné ztížení pro ně už tak náročné činnosti. Jelikož je ale Brewmaster farmícím hrdinou, našetřit si 1400 zlaťáků zvládne levou zadní a nelze tedy říci, že by se Shard vysloveně nevyplatil.
Aghanim’s Scepter není pro Brewmastera příliš dobrým předmětem. Za poměrně vysokou cenu k sobě získáte jednoho vámi vybraného brewlinga z Primal Split, který však narozdíl od vaší ultimátní schopnosti disponuje hned několika slabinami. Brewling nemůže sesílat žádná kouzla a uděluje pouze 50% poškození pokud je od vás vzdálen na více než 1600 jednotek a v případě úmrtí ho navíc během následujících 70 vteřin nemůžete vyvolat. Kromě toho budete nuceni ovládat více jednotek v podstatě po celou dobu zápasu, což hrdinu učiní mnohem náročnějšího pro začínající hráče. Aghanim’s Scepteru se tedy ve všech případech vyhněte.
Brewmaster je výdržným hrdinou na sílu, který ke svému plnému fungování nepotřebuje příliš mnoho předmětů. Tím pádem by jeho místo mělo být vždy na offlince. Pokud máte možnost vybírat si vašeho hrdinu mezi posledními, podívejte se nejprve na vaše potenciální soupeře. Brewmaster má během linkové fáze problémy dostat se k hrdinům na dálku, zejména pokud disponují více než jedním delším omráčením. Bez Blink Dagger je navíc iniciace Brewmastera velmi předvídatelná a pomalá, díky čemuž musíte počítat s tím, že se v rané fázi hry budete vždy nacházet především poblíž své linky. Sledovat výběr hrdinů vašeho soupeře je tedy opravdu důležité. Během linkové fáze si hlídejte především zisk zkušeností. Svému týmu budete většinu zápasu užiteční především díky schopnosti Primal Split, kterou lze vylepšit pouze skrze její úrovně a talenty vaší postavy, zatímco předměty jí na síle nikterak nepřidávají. Pokud tedy musíte o některé creepy přijít, je lepší se s touto nepříjemností smířit, než riskovat úmrtí při pokusu o jejich získání. Ať už je vaše linka sebevíce těžká, Primal Split je v rané fázi hry natolik silnou schopností, že byste s jejím ziskem měli být schopni soupeřící duo minimálně vyhnat z linky a postupně tak zbořit jejich věž. Ideální je v tomto případě samozřejmě pomoc od vašeho midaře či alespoň druhého supporta.
S přechodem do střední fáze hry byste podobně jako s každým offlanerem měli mít připravenou Blink Dagger, která vám umožní opustit vaši linku a soustředit se na účast v potyčkách a získávání místa pro váš tým. Přestože Blink Dagger používá většina iniciátorů k odchytávání nepřátelských hrdinů mimo pozici, s Brewmasterem si takovouto iniciaci musíte nejprve rozmyslet. Sesílání Primal Split je totiž poměrně dlouhé a pokud byste chtěli potyčku vyvolat zcela sami, je dost pravděpodobné, že vám vaši nepřátelé stihnout utéct a nebo alespoň získat dost času do příchodu posil. V případě, že váš tým nechce hrát proaktivně, tedy raději zvolte o něco více defensivní přístup. Zkuste nalákat vaše nepřátelé k tomu, aby na vás použili co nejvíce zdrojů a v momentě, kdy to budou čekat nejméně, aktivovat Primal Split a zavelet k útoku. Pokud nejste v Dotě dostatečně zkušení a bojíte se, že byste zemřeli, můžete vyčkat až nepřátelský tým skočí na některého z vašich spoluhráčů. V ten moment můžete blinknout vstříc potyčce a prostřednictvím Primal Split zastavit postup nepřátelského týmu na jejich vybraný cíl a následně otočit situaci ve váš prospěch. V případě, že jste si jisti, že vás nepřátelský tým nemůže přerušit dlouhotrvajícím omráčením, či již vlastníte Black King Bar, můžete před aktivací Primal Split využít Cinder Brew a Thunder Clapu, tak abyste vaše soupeře zpomalili a během sesílací animace Primal Split nestihli utéct příliš daleko.
V pozdních fázích hry patří Brewmaster mezi hrdiny určených do potyček k těm slabším. Schopnosti Primal Split většina hrdinů vyblokuje prostřednictvím Black King Bar, poškození je zanedbatelné a vaši brewlingové navíc začnou být v ohrožení i přes jejich relativně velký počet životů. Pokud se tedy s Brewmasterem ocitnete uprostřed hodinové hry, počítejte s tím, že v tento moment pomůžete svému týmu mnohem více, budete-li hrát přímo za vašeho hrdinu. Možností jak být užitečný je v tomto případě více. Zužitkovat můžete vašeho talentu na 20. úrovni, jenž vám poskytne dodatečných 80 bodů k rychlosti útoku a fungovat v tomto případě jako sekundární carry, se kterým se blinknete na soupeře, rychle ho pomocí velké rychlosti útoku a bonusů z ohnivého postoje zabijete a Primal Split následně použijete jako způsob k útěku. Rychlost útoku také může dopomoci k častější aktivaci Skull Basheru, jenž v tomto případě může fungovat jako spolehlivý způsob k iniciaci pro váš tým. Pokud jste se však rozhodli volit spíše defensivnější cestu a stavět podpůrné předměty, rozhodně neuškodí doplnit vaši sbírku předmětů o Scythe of Vyse.
Zdroj obrázků: dota2.com