Ti kdož byli loveni Bounty Hunterem Gondarem jen těžko dokáží určit pravdivost všemožných vyprávění a fám, točících se okolo jeho původu. Někteří tvrdí, že se své sledovací schopnosti naučil už jako malý chlapec, kdy byl opuštěn svojí rodinou. Jiní naopak říkají, že osiřel až po válce a následně nastoupil do učení lovce Soruqa, se kterým drancoval temné lesy a učil se umění boje s dýkami. Další příběhy naopak vypráví o tom, že vyrůstal na ulici, ve společnosti kapsářů a zlodějíčků, kteří mu poodhalili taje mystifikace a skrývání se. Většina jeho obětí si však u táboráků v hluboké divočině nevypráví jen o jeho původu, ale také o jeho činech, které všem nahání ještě více strachu. Říkají že to byl právě on, kdo vystopoval krále Goffa v jeho tajném úkrytu a jako důkaz s sebou přinesl jeho žezlo i hlavu. Že v táboře rebelů na Vysokém Sedle našel legendárního zloděje Bílou Kápi a předal ho do rukou spravedlnosti. A že dokonce i ukončil kariéru lovce Soruqa, jenž byl odsouzen za zabití princova draka. Zvěsti o Gondarových činech se šíří dále a dále a každá z jeho obětí přidá do vínku něco svého. Všichni, kdo jsou Gondarem pronásledováni, ví moc dobře, že za správnou cenu lze nalézt každého. A že ve stínech mohou narazit na strach i ti nejmocnější.
Bounty Hunter je poměrně versatilním hrdinou, který může zastávat podpůrnou i farmící pozici. Jeho na první pohled velkou nevýhodou může být vysoká závislost na předmětech, avšak díky schopnostem Jinada a Track si pro sebe dokáže získat velkou porci zlaťáků. Zejména díky Track, který poskytuje zlaťáky i spojencům, pak může Bounty Hunter výrazně přispět k otáčení na první pohled prohraných zápasů. Jelikož žádná z jeho schopností nedokáže výrazně pomoci během potyček, je volba předmětů velmi důležitá, neboť si Bounty Hunter jejich prostřednictvím určí svou roli během zápasu. Díky tomu může být hrdina náročnější pro začátečníky, kteří nejsou dost zdatní k tomu, aby dokázali určit nejlepší předměty pro daný zápas.
Shuriken Toss je pro Bounty Huntera méně důležitou schopností, neboť v porovnání s jinými magickými schopnostmi určených do raných fázích her nedisponuje příliš velkým poškozením. Shuriken Toss tedy plně zužitkujete až za pomoci Track, popř. vylepšení skrze Aghanim’s Scepter. Pokud se však během linkové fáze setkáte s hrdiny, ke kterým se lze jen těžko přiblížit, lze schopnost vylepšovat přednostně, abyste jim začátky hry alespoň trochu znepříjemnili. V opačném případě nejprve vylepšete schopnost Jinada. Do Shuriken Toss se však vždy vyplatí investovat alespoň jeden bod, neboť jejím použitím dokážete přerušit vyvolávání schopností a teleportu.
Jinada je pro Bounty Huntera nejdůležitější schopností a pokud jste během linkové fáze schopni útočit do vašich nepřátel, měla by vždy být vylepšovaná jako první, a to nejen kvůli poškození, ale i maximálnímu zisku zlaťáků. Při vložení prvního bodíku do Jinada si můžete všimnout, že se rámeček okolo schopnosti rozsvítí, podobně jako u přepínatelných schopností, jako jsou například mrazivé šípy od Drow Ranger. V případě, že hrajete farmícího Bounty Huntera a nechcete si Jinada plýtvat na creepy, můžete pomocí Alt+W schopnost přepnout a ušetřit si tak její cooldown na hrdiny. V případě, že z jakéhokoli důvodu nemůžete Jinada používat na nepřátelské hrdiny, může i na první úrovni sloužit jako efektivní způsob k zisku creepa. Zaměřit byste se měli zejména na střeleckého creepa, kterého dokáže soupeř velmi snadno denynout a také na creepa s praporem, jehož imunita se vztahuje pouze na magické poškození a Jinada je tak velmi efektivním nástrojem pro jeho zisk. Tímto způsobem můžete i z podpůrné pozice zajistit vašemu spoluhráči přísun zkušeností a dodatečných zlaťáků, neboť zabít celou vlnu creepů zcela sám bývá na postranních linkách poměrně náročným úkolem.
Shadow Walk je pro Bounty Huntera poměrně důležitou schopností, přesto byste však její efektivitu neměli přeceňovat. Ve většině případů byste si měli vystačit pouze s jedním bodem a její vylepšování nechat až úplně na konec. Všechny statistiky, které se během vylepšování posilňují, totiž nejsou příliš rozdílovým faktorem a pro fungování společně s Track je lepší dát přednost spíše Shuriken Toss. V zápasech s vyšším MMR navíc supporti často na linku pokládají sentry wardy, čímž efektivitu Shadow Walk v raných fázích hry kompletně zneutralizují. S koncem linkové fáze se však tak jako v případě každé neviditelnosti jedná o vítaného pomocníka. Příjemným bonusem je možnost aplikovat schopnost Track bez přerušení neviditelnosti. Dávejte si však pozor na prodlevu při aktivaci, Bounty Hunter se do neviditelnosti ponoří až zhruba po jedné sekundě a pokud nebudete dost opatrní, mohou vás vaši soupeři spatřit. Tento neduh lze využít i k oblafnutí vašeho soupeře, kdy se můžete při mizení do neviditelnosti otočit zcela jiným směrem, než se ve skutečnosti plánujete vydat.
Track je pro Bounty Huntera nejdůležitější schopností, neboť díky ní dostane přístup k mnohem většímu množství zlaťáků a také funguje jako posilnění pro jeho ostatní schopnosti. Vzhledem k tomu že do označeného cíle budete udělovat kritické poškození, zroste tím pochopitelně i bonusové poškození Jinada. Shuriken Toss se poté kromě bonusu k poškození odrazí na všechny označené cíle a začne tedy fungovat jako plošná schopnost. Nejvíce vítaným efektem je však poskytnutý bonus k rychlosti pohybu, který vzhledem k absenci pohybové schopnosti Bounty Hunter opravdu ocení. Ten navíc funguje i na vaše spojence. Vzhledem k velkému dosahu, malé spotřebě many a krátkému cooldownu, se vyplatí Track aplikovat na všechny nepřátele, které uvidíte. Získáte tak přehled o jejich pohybu, čehož následně můžete využít k útoku na označený cíl nebo na skupinku hrdinů na opačné straně mapy, pokud díky Track uvidíte že se vaši soupeři rozdělili. Pokud však chcete svého soupeře zaskočit například ze Smoke of Deceit či Shadow Walk, raději se použití Track vyvarujte, mohli by jste vaši nic netušící kořist vyplašit.
Aghanim’s Shard je efektivním nástrojem zejména pro podpůrného Bounty Huntera, který tak svému spojenci propůjčí roušku neviditelnosti a částečně tak může nahradit Glimmer Cape, jehož koupě bývá pro Bounty Huntera velkým nesmyslem. Chybějící odolnost vůči kouzlům je v tomto případě nahrazena delším trváním neviditelnosti a Shard tedy můžete využít i k proplížení se do nepřátelských linií a překvapení nic netušícího cíle. Vzhledem k velkému přísunu zlaťáků se navíc jen málokdy setkáte s problémem na Aghanim’s Shard našetřit.
Aghanim’s Scepter je vhodným předmětem primárně pro farmícího Bounty Huntera, který se hodí zejména v případě, vydařila-li se vám linková fáze. Poškození Shuriken Toss je velmi vítaným vylepšením, které dokáže v potyčkách ve střední fázi hry potrápit zejména supporty s nízkým počtem životů. Z Jinady se však navíc přenese i efekt kradení zlaťáků a jedná se tedy o efektivní způsob, jak si ještě více přilepšit na svém kontě zlaťáků. V případě že v zápase prohráváte, však raději pomýšlejte nad jinými, více podpůrnými předměty, neboť Aghanim’s Scepter je v tomto případě blíže spíše farmícímu předmětu.
Ať už se rozhodnete s Bounty Hunterem farmit, či podporovat váš tým, vydat byste se ve všech případech měli na vedlejší linku. Na bezpečné lince byste jen těžko dokázali utvořit dostatek prostoru pro vaše carry, neboť většina z těchto hrdinů bývá na linkové fázi velice slabá a zranitelná. Sám Bounty Hunter pak sice zvládne suplovat pozici 1, hrdinové určení do pozdních fázích her jsou však v této roli mnohem efektivnější. Během linkové fáze je vaším úkolem co nejvíce používat schopnost Jinada do nepřátelských hrdinů tak, abyste si nad svým soupeřem získali výhodu ve zlaťácích. Zaměřit byste se samozřejmě měli primárně na nepřátelské carry, pokud vám to však jeho support nedovolí, zkuste naopak linku rozdělit a dostat supporta do situace jeden na jednoho. Ideální prostor pro útok se samozřejmě naskýtá, pokud se support bude snažit o pull nebo se vydá položit wardy, či ohlídat runu na mid. Pokud se vám na vaši lince nedaří a nedokážete pro svého spoluhráče cokoli udělat, můžete se zkusit zaměřit na pomoc ostatním linkám. Nepřátelská vedlejší linka totiž s největší pravděpodobností nebude s vaší přítomností počítat a existuje tedy mnohem větší šance, že vás neobjeví za pomocí sentry ward. Stejně tak se můžete pokusit o pomoc i na midové lince, tam je však pravděpodobnost přítomnosti sentry ward o něco větší, navíc většina hrdinů, která se na této lince objevuje disponuje pohybovou schopností. Na midové lince tedy většinou pomůžete zejména pohlídáním runy. Pokud se vám raná fáze hry nepovede, nemusíte věšet hlavu. Díky schopnosti Track existuje velká naděje, že sami sebe i svůj tým dokážete velmi snadno vrátit zpátky do hry.
S koncem linkové fáze se Bounty Hunterova hratelnost začne formovat zejména podle toho, jakou roli zastupujete a jaké předměty jste si pro sebe zvolili. V případě, že jste v roli farmícího carry, byste měli využívat vašeho Aghanim’s Scepteru k získání ještě větší porce zlaťáků. Zvolit lze také Orchid Malevolence, jejímž prostřednictvím můžete odchytávat nepřátelské hrdiny mimo pozici a získávat tak zlaťáky pomocí Track. Kromě cesty útočné, se můžete vydat i cestou defensivní, která je typická spíše pro podpůrného Bounty Huntera. V případě, že vašemu týmu chybí přední linie, byste se ale neměli bát tuto roli zastoupit ani z farmící pozice a zakoupit Pipe of Insight, Vanguard, či dokonce Wraith Pact. Bounty Hunter je v tomto případě zkrátka velmi versatilním hrdinou a jen málokterý předmět ve hře nedokáže plně zužitkovat. V každém zápase tedy po konci linkové fáze bedlivě zhodnoďte jeho stav a dopředu si určete, jakými předměty svému týmu nejvíce pomůžete.
Ať už si zvolíte jakýkoli hratelnostní styl, měli byste vždy využívat vaší ultimátní schopnosti Track a označovat pro váš tým co nejvíce soupeřů to jen půjde. Kromě toho můžete v případě podpůrné role využít schopnosti Shadow Walk, která vám po úspěšném zničení nepřátelských ward umožní odkráčet pryč v bezpečí neviditelnosti. Kdy se vydat tyto wardy ničit můžete zhodnotit skrze pohyb nepřátel, které budete monitorovat prostřednictvím Track. Výhodnou koupí může být zejména v pozdních fázích hry Gem of True Sight, díky kterému se zbavíte veškeré vize a nepřátelský tým vás tak bude schopen odhalit jen pomocí Dust of Appearance, jenž si ze sebe můžete smýt například za pomocí předmětu Lotus Orb. Hratelnost se v pozdních fázích hry nikterak nemění, držet byste se vždy měli vámi zvolené hratelnosti, kterou jste si ustanovili po konci linkové fáze.
Zdroj obrázků: dota2.com