Strygwyr, neboli Bloodseeker, je posvěceným lovcem dvojčat Trhanců, kteří vládnou mlhou zahalenému pohoří Xhacatocatl. Jeho úkolem je přinést svým vladařům krev, kterou potřebují ke svému nasycení, neb v jejich království jí není ani zdaleka dostatek. Na jejich popud tedy opustil svou domovinu, aby prolil co nejvíce krve a potřísnil s ní své zbraně a zbroj, které pak její energii vyšlou přímo do úst Trhanců. Bloodseeker se během dlouhých let své služby zocelil a osvojil si vytrvalost psa a bojeschopnost šakala. Říká se, že pod jeho maskou lze v průběhu krvavého ukájení spatřit rysy Trhanců, kteří svého lovce ovládají.
Bloodseeker nepatří mezi příliš náročné hrdiny, neboť žádná z jeho schopností není mechanicky složitá na použití a zároveň dokáže být velice užitečným článkem týmu i v případě, nachází-li se v počtu předmětů pozadu za svými soupeři. Na rozdíl od ostatních carry hrdinů navíc disponuje poměrně silnou linkovou fází, a to zejména díky jeho pasivní schopnosti Thirst, která ho dokáže udržet naživu proti většině oponentů. Kromě toho si každá jeho schopnost mimo Blood Rite udrží svou efektivitu napříč všemi fázemi zápasu. Bloodseekera si můžete zahrát prakticky na každé ze třech linek, jeho hratelnostní styl se však příliš nemění a měl by vždy plnit roli farmícího carry.
Bloodrage je schopnost, kterou Bloodseeker využije spíše v pozdních fázích hry a její aktivace navíc ukrajuje body zdraví. Do Bloodrage tedy bohatě postačí investovat jeden bodík na čtvrté úrovni a dále upřednostňovat pasivní schopnost Thirst. Jakmile budete mít Thirst alespoň na třetí úrovni, na ztrátě vašeho zdraví přestane záležet a Bloodrage budete moci používat bez větších starostí, a to zejména při farmení džungle, kde si ztracené zdraví ihned doplníte úspěšným zabitím creepa.
Přestože lze schopnost použít i na vaše spojence, buďte v tomto ohledu opatrní. Existuje vysoká pravděpodobnost, že vaši spoluhráči nebudou disponovat žádnou léčivou schopností či předmětem a Bloodrage je tak efektivně připraví o část jejich maximálního zdraví a získanou rychlost útoku nejspíše nestihnou využít, neboť se budou muset dát na úprk. Pokud je vámi zacílený hrdina pod vlivem předmětu Satanic nebo jinak nabyl schopnosti lifestealu, může mu správné použití Bloodrage zachránit život, pamatujte však na to, že ve valné většině případů jste hlavní carry týmů právě vy a použitím Bloodrage na někoho jiného se tak na nějakou dobu připravíte o vlastní bojeschopnost. I v případech, kdy se zdá použití Bloodrage na vašeho spojence ideální, je tedy nutno zvážit, zdali nebude lepší nechat vašeho spoluhráče zemřít a raději si se soupeřem prostřednictvím této schopnosti poradit sami.
Podceňovat byste neměli ani zesílení poškození vašich schopností. Vzhledem k tomu, že obě udělují neredukované poškození a Rupture navíc proráží imunitu vůči kouzlům, jedná se o více než vítaný bonus, který dokáže rozhodnout o zabití či přežití vašeho soupeře.
Blood Rite je nejefektivnější zejména během linkové a střední fáze zápasu, její poškození totiž s postupem času upadá a nedokáže navíc prorazit imunitu vůči kouzlům. Přestože ve většině případů by tyto vlastnosti znamenaly, že schopnost by se jednoznačně měla vylepšovat jako první, v případě Bloodseekera se jedná o výjimku. Vaší prioritou by vždy mělo být vylepšit vaši pasivní schopnost Thirst a Blood Rite je tedy odsunut na druhou kolej. V určitých případech lze schopnost vylepšovat paralerně s Thirst a neinvestovat žádné bodíky do Bloodrage, v opačném případě vylepšete Blood Rite až jako poslední. Její poškození není natolik velké, aby si udrželo svou efektivitu, pokud byste schopnost vylepšovali jako druhou a po vylepšení Thirst je tedy mnohem lepší zainvestovat do Bloodrage.
Použití Blood Rite je dlouhým procesem a od doby jejího seslání uplynou do její aktivace necelé tři vteřiny. Je tedy více než pravděpodobné, že váš soupeř zvládne její oblast opustit. Proto musíte být s jejím použitím kreativní. Nejčastějším případem je použití Blood Rite bezprostředně po ultimátní schopnost Rupture. Tímto způsobem donutíte vašeho soupeře k nelehké volbě, kdy si bude muset zvolit mezi ještě větší ztrátou zdraví, či umlčením. V případě, že nemáte Rupture k dispozici, snažte se na celou schopnost pohlížet z jiného úhlu pohledu a představte si, že funguje jako odpuzující magnet. V případě, že na soupeře zacílíte jejím prostředkem, může si vybrat kterýkoli směr k opuštění dané oblasti a bez dodatečného omráčení od vašeho spoluhráče se mu tento úkol povede. Pokud však schopnost sešlete tak, aby váš soupeř stál na jejím okraji, vybere si přirozeně kratší cestu, aby oblast jejího působení opustil. Tímto způsobem můžete do jisté míry korigovat pohyb soupeře, alespoň pokud správně předpovíte směr, kterým by se rád pohyboval.
Blood Rite také funguje jako efektivní nástroj pro získávání creepů na lince. V případě, že vám váš soupeř hrozí denyem, můžete ho od této činnosti položením Blood Rite odradit. Pamatujte však, že tímto způsobem zatlačíte vaše creepy směrem na soupeřící stranu, což je něco, čemu se na bezpečné lince ve většině případů chcete vyhnout. Také je třeba si uvědomit, že výdržné hrdiny jako Axe či Beastmaster poškození spíše polechtá a nebude jim tak vadit v oblasti Blood Rite setrvat. Pokud jste schopnost nevylepšovali parelerně s Thirst, stává se Blood Rite po skončení linkové fáze spíše bonusem a přestože utišení které poskytuje se může hodit i během střední fáze hry, soustředit byste se na její používání příliš neměli.
Thirst je Bloodseekerovou nejdůležitější schopností, neboť mu poskytuje potřebné léčení k efektivnímu používání Bloodrage, což je jeden z důvodů proč by měla být vylepšována jako první. Kromě toho však funguje jako solidní posilnění Bloodseekerových statistik. Během linkové fáze se totiž mnohokrát vaši soupeři těžce zraní a po většinu času tak budete běhat mnohem větší rychlostí nežli vaši oponenti. Díky Thirst by mělo existovat pouze minimum kombinací nepřátelských hrdinů, které vás zcela vyženou z linky, pokud se tak i přesto stane, dokážete díky ní poměrně efektivně farmit džungli.
Thirst může také sloužit jako nepřímý detektor iluzí. Pokud uvidíte těžce zraněného nepřátelského hrdinu a zároveň nepocítíte nárůst vaší rychlosti pohybu, existuje vysoká pravděpodobnost, že hrdina na kterého se díváte je pouhou iluzí. Kromě toho je také třeba dbát na to, že i poté co těžce zraněný nepřítel zemře, bonus k vaší rychlosti pohybu bude přetrvávat i nadále a to po dobu čtyřech sekund. Tento efekt můžete využít k dohnání vašeho dalšího cíle, či k rychlému ústupu.
Rupture je velice silnou ultimátní schopností, neboť stejně jako Blood Rite uděluje neredukované poškození, kromě toho však dokáže prorazit i imunitu vůči kouzlům a její efektivita tak s průběhem zápasu neupadá. Při jejím použití však musíte dbát na několik faktorů. Nejklasičtější chybou bývá použití schopnosti na cíl, který plánujete zabít sami bez pomoci vašich spoluhráčů. Hráči Dota 2 se za dobu její existence již naučili základní pravidla všech výraznějších kouzel a většina z nich tak pod negativním efektem Rupture okamžitě využije předmětu Teleport Scroll. Při použití Rupture se tedy nejprve ujistěte, zda máte dostatek poškození k usmrcení vaší kořisti, či je poblíž některý z vašich spoluhráčů pro poskytnutí omráčení, jenž přeruší vyvolávání Teleport Scrollu. Nespoléhejte se ani na cooldown teleportu, neboť je pouze o deset sekund větší, než je cooldown Rupture a i cíli který se vám již jednou vyteleportoval pryč nebrání nic v tom aby to udělal i podruhé. Můžete se však zkusit zaměřit na soupeře, kteří svůj Teleport Scroll použili na věž a máte tedy jistotu že ho již nemohou použít znovu.
Někteří hrdinové jsou pro Rupture vyloženě špatným cílem. Pokud váš soupeř pod efekty Rupture použije blink či jinou mobilní schopnost kromě teleportu, obdrží automaticky poškození odpovídající uražené vzdálenosti. To se však netýká hrdinů, kteří jsou během těchto schopností imunní. Mezi ně patří například Storm Spirit, či Ember Spirit, žádné poškození však neobdrží ani Faceless Void, který se při použití Time Walk vyléčí za veškeré obdržené poškození v posledních dvou sekundách a tedy i o to, které obdrží z Rupture. Nevhodným cílem jsou pak také hrdinové, které při férovém souboji zblízka zkrátka neporazíte, jako je například Lifestealer, či Ursa, který navíc může díky své ultimátní schopnosti zkrátit dobu trvání Rupture. V pozdních fázích hry však můžete tuto schopnost použít čistě k omezení jejich pohybu po potyčce a soustředit se raději na jiné, zabitelnější cíle. Pozor si také musíte dávat na hrdiny jako jsou Centaur Warrunner či Axe. Pokud tito výdržní hrdinové disponují předmětem Blademail, mohou vás jeho použitím a následným pohybem pořádně potrápit.
Pokud vaši spoluhráči disponují schopností měnící pozici nepřátelského hrdiny, mohou vám s použitím Rupture dopomoci. Ultimátní schopnost Vengeful Spirit, Disruptorův Glimpse či Pudgův hák dokáží s vašimi soupeři pohybovat, čímž spustí efekty Rupture a váš soupeř obdrží poškození odpovídající uražené vzdálenosti.
Aghanim’s Shard je pro Bloodseekera vítaným pomocníkem a s přechodem do střední fáze hry byste na jeho koupi měli vždy myslet. Bloodseeker se díky němu stane nebezpečným soupeřem zejména pro výdržné hrdiny, kterým díky procentuálnímu poškození začne ukrajovat velké množství zdraví.
Aghanim’s Scepter poskytuje v současné době nepříliš efektivní schopnost Blood Mist. Na papíře sice mohou její efekty znít báječně, ztráta zdraví je však až přespříliš velká a za poměrně velkou cenu Aghanim’s Scepteru se rozhodně nevyplatí. Pokud jste tedy Bloodseekera přehraní a chcete si hru udělat zajímavější, můžete Aghanim’s Scepter zakoupit, v opačném případě se mu však spíše vyhýbejte.
Bloodseeker není příliš versatilním hrdinou a přestože si své místo dokáže najít na každé ze tří hlavních linek, jeho hratelnostní styl se v tomto případě příliš nemění a vždy by se mělo jednat o farmícího carry hrdinu. Nejideálnější linkou je tedy pochopitelně linka bezpečná. Oproti jiným carry hrdinům disponuje Bloodseeker díky svým schopnostem velmi silnou linkovou fází. V nejhorším případě byste tedy měli s vaším soupeřem remízovat a udržet si přibližně stejný počet zabitých creepů. V průběhu linkové fáze využívejte momentů, kdy získáte bonusovou rychlost pohybu skrze schopnost Thirst a útočte na své soupeře. Pokud se váš útok nesetká s úspěchem, můžete se kdykoli stáhnout zpět do bezpečí. Pokud máte problém dostat se ke creepům, využívejte k jejich získání a vyhnání soupeře schopnost Blood Rite.
Vaším primárním úkolem pro ranou fázi hry by měl být zisk předmětu Maelstrom, poté již můžete prostory vaší linky či džungle opustit a začít se pohybovat po mapě. Většina soupeřících carrýček by měla být s přechodem do střední fáze hry o mnoho slabší a je tedy na místě, abyste využili sílu vašeho hrdiny a vytvořili pro vašeho soupeře tlak na mapě. Skrze použití Rupture můžete společně s vašimi spoluhráči získat jednoduché odchyty a nebo si minimálně vynutit potyčku, která pro vaše soupeře nebude příliš vhodná. Dbejte však na kompozici nepřátelských hrdinů. Pokud stojíte proti hrdinům, jenž disponují silným magickým poškozením a velkým množstvím omráčení, počkejte s tlakem na mapě alespoň do zakoupení Black King Bar. Ten by měl být vaším druhým předmětem za všech okolností.
V případě že se vám podařilo získat kontrolu nad mapou, můžete ve středních a pozdních fázích zápasu dále akcelerovat sílu svého hrdiny a investovat do typických carry předmětů, přičemž upřednostňovat byste měli Skull Basher, ať už kvůli velké rychlosti útoku kterou disponujete, či schopnosti zastavit teleportující se nepřátele. Pokud se vám však střední fáze zápasu příliš nevyvedla, nemusíte zoufat. Na první pohled se může zdát že Bloodseekerův potenciál je oproti ostatním carry hrdinům v pozdních fázích hry téměř nulový, ale není tomu tak. Můžete i nadále budovat sílu svého hrdiny a začínat zbytečné proherní potyčky s odůvodněním „Musíme něco dělat, můj hrdina není stavěný na pozdní fáze zápasu!“ opravdu není nutné. Zároveň zkuste přehodnotit používání Rupture v potyčkách. Ne nutně musíte na ovlivněný cíl útočit a můžete touto schopností pouze omezit jeho pohyb. Ideálním příkladem je třeba Ursa, kterého v pozdních fázích hry porazí jen málokterý hrdina s útoky na blízko, obzvláště pokud již vlastní Black King Bar. Můžete tedy Rupturem omezit jeho pohyb a soustředit se raději na slabší podpůrné hrdiny, načež si později s osamoceným Ursou poradíte společně s vašimi přeživšími spoluhráči.
Zdroj obrázků: dota2.com