Po dlouhém čekání se fanoušci Doty konečně dočkali další aktualizace. Ta s sebou přináší balanční změny všech hrdinů, ale také ekonomiky. Kromě toho promíchává stávající nabídku neutrálních předmětů, kterou zároveň obohacuje o nové přírůstky.
Všechny číselné aktualizace Doty bývají zpravidla velmi rozsáhlé a patch 7.32 rozhodně není žádnou výjimkou. Obecné herní změny se tentokrát dotkly ekonomiky zlaťáků a zkušeností. Valve se snaží zpomalit přísun obou těchto zdrojů a navyšuje potřebné zkušenosti pro úroveň, čemuž sekunduje snížení pasivního příjmu zlaťáků. Tato změna se nejvíce dotkne především podpůrných hrdinů, pro které je pasivní příjem jedním z hlavních přísunů zlaťáků. Carry hrdinové budou navíc o to více motivováni ke koupi Hand of Midas. Rozhodně bychom se však neměli vrátit k nepopulárnímu třicetiminutovému farmení, neboť zisk zkušeností z několikanásobných zabití beze smrti byl naopak navýšen.
Kromě drobnějších změn mapy, které se dotknou zejména vyvýšených pozic poblíž Roshanova doupěte na Dire straně a také odebrání malého campu z midové linky, je z obecných změn vůbec nejzajímavější novinkou „Flagbearer Creep“, neboli nosič praporu. Ten bude nově součástí každé druhé zrozené vlny creepů. Stejně tak jako katapulty, disponuje i tento creep odolností vůči kouzlům a mimo jiné poskytuje regeneraci zdraví všem spojencům poblíž. Provést zabití bude navíc v případě Flagbearer Creepa velice důležité, zlaťáky totiž získá úplně každý, kdo se nachází v dosahu 1200 jednotek. Dodatečný zisk zlaťáků tak nejspíše nahradí úbytek pasivního příjmu.
Kromě drobných úprav některých předmětů je hlavním trendem této aktualizace oslabení lifestealu. Ten bude nově při útoku do creepů penalizován o 50%, čímž se pro některé hrdiny ztíží jejich začátky ve hře. Jako kompenzaci dostal každý předmět disponující lifestealem drobné posilnění, které nabádá především k útoku do hrdinů. Očekáváného oslabení se dočkal také předmět Black King Bar. V tomto případě se však nejedná o žádné terno, k jeho použití si totiž budete muset připravit 50 bodů many. O něco větším problémem je požadavek 200 bodů many, který nyní obdržel předmět Refresher Shard, jenž můžeme najít po třetím zabití Roshana.
Změny se také konečně dotkly i neutrálních předmětů. Ve hře se již nadále nesetkáme s Ocean Heart, Keen Optic, Chipped Vest, Essence Ring, Fae Grenade, Quicksilver Amulet, Spider Legs a Leveller, na scénu se naopak vrací Havoc Hammer, které doplní sedm zbrusu nových předmětů:
Tak jako v každé větší aktualizaci si i ve verzi 7.32 změnou prošel každý hrdina. Oslabení se dočkali zejména hrdinové typičtí pro momentální metu na profesionální scéně, tedy Keeper of the Light, Zeus, Viper a Marci. U stále více populární Dawnbreaker jsou pak oslabení spíše menšího rázu a její pozice v žebříčku oblíbených hrdinů tak nebude takřka vůbec ohrožena. Dalších posílení se naopak dočkal Sven, kterého se Valve již nějakou dobu snaží dostat zpátky do podvědomí profesionálních hráčů, stejně tak jako Anti-mage, který se v kompetitivních zápasech ukazuje jen zřídkakdy. Kompletní výčet všech číselných změn najdete v odkazu pod článkem.
Kromě oslabení příliš silných hrdinů, se každý fanoušek Doty těší zejména na nové schopnosti a kouzla, které zpravidla někteří hrdinové obdrží. Aktualizace 7.32 jich přinesla skutečně hodně, proto jsme si pro vás připravili výčet těch nejzajímavějších:
Beastmaster začne bubnovat na své bubny se zvyšující se rychlostí. Každý úder uděluje 110 poškození všem nepřátelům v rozsahu 600 jednotek, zatímco se Beastmaster a všechny jednotky pod jeho kontrolou léčí o 25% poškození uděleného hrdinům a 5% creepům. Údery do bubnů neudělují žádné poškození ani léčení, pokud je Beastmaster omráčen nebo umlčen. Trvání: 6 sekund. Cooldown: 50 sekund. Cena aktivace: 100 bodů many.
Vytvoří elementárního pomocníka z ultimátní schopnosti Primal Split v závislosti na Brewmasterovu momentálnímu postoji ze schopnosti Drunken Brawler Stance. Pokud se elementární pomocník od Brewmastera vzdálí na vzdálenost více než 1600 jednotek, utrží penalizaci v podobě 50% zpomalení a umlčení. Pokud elementární pomocník utrží poškození od hrdiny nebo jiných, hrdinou ovládaných jednotek, Brewmaster si po dobu 3 sekund nemůže vyvolat nového. Pokud je vyvolaný pomocník zabit, schopnost přejde na 70 sekundový cooldown. V jeden čas může být vyvolán pouze jeden pomocník. Všechny schopnosti elementárních pomocníků mají v porovnání s pomocníky z Primal Split dvojnásobný cooldown na své schopnosti. Při použití Primal Split pomocník vyvolaný prostřednictvím Primal Companion zmizí. Cooldown: 20 sekund. Cena aktivace: 50 bodů many.
Centaur bude zapřažen do otěží vozu, do kterého nechá nasednou spojeneckého hrdinu. Zatímco je hrdina na vozu, může normálně útočit i používat své schopnosti, nemůže se však nezávisle pohybovat ani být zacílen nepřáteli. Plošné schopnosti však tohoto hrdinu stále mohou ovlivnit. Zvyšuje dosah útoku hrdinů na blízko o 200 jednotek. Cena aktivace: 75 bodů many. Cooldown: 60 sekund. Doba trvání: 8 sekund. Dosah schopnosti: 300 jednotek.
Všichni nepřátelští, přátelští i neutrální creepové v dosahu 1200 jednotek začnou útočit na vybraný cíl s bonusem 100 k rychlosti útoku a 100% k rychlosti pohybu po dobu 6 sekund. Cena aktivace: 75 bodů many. Cooldown: 20 sekund. Dosah schopnosti: 600 jednotek. Nemůže zacílit budovy. Na cíl nezaútočí hrdinové, ani jejich iluze.
Lina získá schopnost létat a také se navýší její síla kouzel o 30% a odolnost vůči kouzlům o 35%. Cooldown: 25 sekund. Nemůže být očištěno.
Schopnost Boundless Strike může nově být přepnuta na automatické sesílání, což Monkey Kingovi umožní přeskočit na druhou stranu bambusové tyče v momentě co s ní udeří o zem.
Naga Siren začne po dobu 5 sekund vyvolávat schopnost Reel In, čímž k sobě začne přitahovat všechny jednotky ovlivněné schopností Ensnare v dosahu 1400 jednotek.
Na všechny jednotky v dosahu 1200 které se nenachází v neviditelnosti aplikuje prokletí, které odhalí jejich pozici na mapě, zpomalí je a také jim postupně začne způsobovat poškození, které se odvíjí od počtu stromů v rozsahu 250 jednotek. Treanti se v tomto případě počítají jako stromy. Každý strom sníží rychlost pohybu o 7% a udělí 15 bodů poškození za sekundu. Doba trvání: 6 sekund. Cooldown: 20 sekund. Cena aktivace: 80 bodů many. Dosah schopnosti: 800 jednotek.
Přidáno vylepšení Aghanim’s Scepter. Uproar vypustí 3 vlny dvou projektilů za každé sečtení, které se po 1,25 sekundách rozdělí na další dva. Každý projektil udělí 100 poškození a také nepřítele na 2,5 sekundy zlomí. Schopnost nyní může být použita i při vyvolávání ostatních schopností.
Schopnost Soul Catcher nahrazena Disseminate. Kdykoli kdy zacílená jednotka utrží jakékoli poškození, dostanou všichni okolní nepřátelé v dosahu 600 jednotek 20%/25%/30%/35% hodnoty tohoto poškození. Schopnost může být použita i na přátelské jednotky. Pokud je jednotka schována schopností Disruption, efekty Disseminate přestanou na chvíli fungovat. Doba trvání: 6 sekund. Cooldown 30/26/22/18 sekund. Cena aktivace: 100 bodů many. Dosah schopnosti: 700/800/900/100 jednotek.
Kdykoli Skywrath Mage udělá magické poškození nepřátelskému hrdinovi svými schopnostmi, získá sčítající se posílení v podobě 2 bodů inteligence a 0,5 bodu brnění. Každé seslání se sčítá nezávisle na sobě.
Spirit Breaker překroutí strukturu vesmíru kolem sebe, čímž získá 25% odolnosti vůči kouzlům. Dále pak přesměruje veškerá nepřátelská cílená kouzla z přátelských hrdinů v rozsahu 900 jednotek na sebe. Odolnost vůči kouzlům je po přesměrování schopnosti odstraněna. Doba trvání: 6 sekund. Cooldown: 20 sekund. Cena aktivace: 75 bodů many.
Vypustí vlnu chapadel ve zvoleném směru. Chapadla udělí 50% poškození a doby omráčení schopnosti Ravage a dorazí až na vzdálenost 75% jejího rozsahu. Cooldown: 20 sekund. Cena aktivace: 80 bodů many.
Aplikuje slabý jed, který zpomaluje o 10% a uděluje 20 bodů poškození za sekundu po dobu 7 sekund. Pokud je tento jed jakýmkoli způsobem očištěn, utrží cíl 300 bodů poškození a bude omráčen po dobu 2 vteřin. Cena aktivace: 75 bodů many. Cooldown: 20 sekund. Dosah schopnosti: 600 jednotek. Doba sesílání: 0,2 sekundy. Rychlost projektilu: 1200 jednotek.
Viper naletí do země, čímž odzbrojí nepřátelé v rozsahu 500 jednotek na 4 sekundy a pokryje všechny v dosahu 1200 jednotek jedem ze schopnosti Corrosive Skin. Cooldown: 20 sekund. Dosah schopnosti: 300 jednotek. Rychlost letu: 500 jednotek. Cena aktivace: 75 bodů many. Doba sesílání: 0,3 sekundy.
Plný výčet všech balančních změn najdete zde.
Zdroj všech obrázků: dota2.com