V nedávné aktualizaci služby vývojáři Dota 2 kromě možnosti vzdát se, která je k dispozici po 30. minutě hry všem pětičlenným skupinám, provedli změny v parametrech vyhledávaní zápasů. Informoval o tom zaměstnanec Valve Jeff Hill na Redditu.
Jeff Hill zveřejnil své vysvětlení v reakci na příspěvek jednoho z uživatelů. Hráč se svým kamarádem si stěžovali na to, že nemohli najít zápas po 100 minutách vyhledávaní. Vývojář ve své odpovědi poznamenal, že po aktualizaci byl z parametrů vyhledávaní odstraněn časový limit. V minulosti po 20 minutách hra zahájila zápas, i když byl mezi účastníky velký rozdíl v MMR nebo chování. Nyní se systém snaží vybrat co nejvhodnější protivníky a spojence. Z tohoto důvodu může být čekací doba teoreticky natažena do nekonečna.
Podle slov Hilla předchozí systém nevyhovoval hráčům s vysokým MMR. Šlo o to, že jejich vyhledávaní trvalo velmi dlouho a přesto dostali náhodné protivníky a spojence, z čehož byli nešťastní. Hill doporučil hráči, aby buď hledal zápas sám (autor příspěvku vyhledával zápas ve skupině s kamarádem) nebo na jiných než japonských serverech, kde uživatel vyhledával, kde je více uživatelů online.
Jeff Hill je prvním z vývojářů Dota 2, který aktivně odpovídá na dotazy fanoušků oblíbené MOBA hry. Využívá k tomu převážně sociální síť Reddit a komunita je mu velmi vděčná.