Patch 7.33 přinesl do Doty opravdu hodně změn, proto se na ně podrobněji podíváme v sérii několika článků. V tomto článku si více přiblížíme reworky hrdinů.
Clinkz je jeden z hrdinů, který je takřka každou větší aktualizaci přepracován a patch 7.33 tak nebyl výjimkou. Změny však pocítíte zejména v rané fázi hry, zatímco v pozdních fázích by se měl Clinkz hrát takřka stejně. Clinkzova Burning Barrage byla přesunuta na Aghanim’s Shard, a tak se zpočátku musí spolehnout především na farmení na lince. Jeho nová schopnost Tar Bomb, která nahradila Searing Arrows, ho naštěstí dělá o něco silnějším v raných fázích hry stejně jako Death Pact, který byl přesunut na pozici Clinkzovy třetí schopnosti.
Kromě změny rané fáze hry kladl Clinkzův rework velký důraz na jeho ohnivé lučištníky. Přestože je tak Death Pact o něco slabší, dokáže nyní na místě zkonzumovaného creepa jednoho z nich vytvořit. To stejné se týká i Skeleton Walk, jenž je nově Clinkzovou ultimátní schopností. Nově totiž můžete vyvolat až čtyři kostlivé lukostřelce, přičemž jejich počet navyšujete úrovněmi schopností.
Rework Arc Wardena je na papíře velmi zajímavým konceptem. Každá z jeho schopností totiž funguje odlišně na základě toho, zda hrajete na straně Radiant či Dire. Klon z ultimátní schopnosti má pak vždy opačné verze schopností, kterými disponuje váš hlavní hrdina. Alternativní verze Fluxu tak například udílí vyšší poškození, zato ale o něco méně zpomaluje. Magnetic Field může namísto rychlosti útoku přidávat jeho dosah a Spark Wraith se může rychleji zrodit a více zpomalit nepřítele, zatímco ho o něco méně zraní.
Kromě rychlejšího zrození Spark Wraith však tyto změny nejsou příliš patrné, zejména kvůli tomu, že díky Tempest Double vždy můžete používat obě verze schopností. Neměla by tedy dojít k situacím, kdy byste se Arc Wardenovi na jedné ze stran kompletně vyhýbali.
Ogre Magiův rework je spíše komediálního rázu, neboť hrdinu kompletně připravil o atribut inteligence. Jeho hratelnost se však takřka nemění, a to díky nově přidané pasivní schopnosti Dumb Luck. Tou Ogre Magi disponuje již od nulté úrovně a její účel je jednoduchý – poskytovat manu a její regeneraci prostřednictvím síly. Ogre tak sice nevyužije statistiky z předmětů jako je Scythe of Vyse, jinak se ale jedná spíše o posilnění. Dumb Luck totiž mimo jiné navyšuje šanci na aktivaci Multicast o 1 % za každých 20 bodů síly. Tento efekt se ale pochopitelně nevztahuje na nulové šance, na první úrovni Multicast tak nemůžete očekávat trojnásobné nebo čtyřnásobné seslání.
Ogre Magi nebyl jediným hrdinou, který přišel o jeden ze svých atributů. U Medusy, která ztratila veškerou svou sílu je ale změna o něco zásadnější. Nedisponuje totiž žádnou schopností, která by jí navyšovala zdraví. Namísto toho lze nově Mana Shield vylepšit až na pátou úroveň, přičemž s první úrovní začíná Medusa od začátku zápasu. Kromě toho byla navýšena absorbce poškození Mana Shieldu na 98 % a také poskytuje bonusovou porci many. Zjednodušeně řečeno je teď mana pro Medusu ještě důležitější než kdy předtím.
Tato změna prozatím nebyla přijata příliš pozitivně. Nejen že si Medusa musí dávat ještě větší pozor na to, jak a kdy sešle svá kouzla, malé množství životů ale dokáže být v určitých interakcích velký problém. Zejména v případě Axeho Culling Blade, který ignoruje veškeré zábrany a funguje čistě na bázi hrdinových životů, dokáže být Medusin rework velkou přítěží. Axemu totiž stačí k Meduse přijít a použitím schopnosti ji zabít nehledě na to, jak velký je její štít. Medusa sice může své životy navýšit prostřednictvím předmětů, jako je Eye of Skadi, jde ale pouze o slabou náplast.
Posledního většího reworku se dočkal Alchemist. Podobně jako jeho dva kolegové, disponuje nově i on vrozenou pasivní schopností. Konkrétně jde o Greevil’s Greed, tedy centrální schopnost celé Alchemistovy hratelnosti. Greevil’s Greed se sice dočkal určitého oslabení, avšak to, že do schopnosti nemusíte investovat žádné další body, je pro Alchemistu důležitým posílením.
Během svých prvních úrovní tak již nadále nebude pouhým bouchacím pytlem, který automaticky prohraje každou linkovou fázi. Zejména pokud zvolíte prozatím nejefektivnější způsob vylepšování schopností, spočívající ve střídavém vylepšování Acid Spray a Unstable Concotion. Jejich kombinace dokáže vyprodukovat opravdu velkou porci poškození a umožní vám účastnit se potyček již od samého začátku. Alchemist se tak dočkal popularity především mezi midaři.
Kromě silnější rané fáze hry nebyla opomenuta ani střední a pozdní fáze. Místo Greevil’s Greed totiž Alchemist disponuje novou vylepšitelnou schopností Corrosive Weaponry. Jde o pasivní schopnost, která každým útokem snižuje nepřátelskou rychlost pohybu a také odolnost vůči změně stavu. Pochopitelně se tak stává nejefektivnější s nárůstem Alchemistovy rychlosti útoku.
Zdroj obrázků: Valve, Dota 2