První co Huskar spatřil, poté co byl osvobozen od muk posvátné říše Nothl, byl marmotratný kníže stínu Dazzle, který nad ním udržoval své zaklínadlo. Jeho duše byla sice zachráněna z věčnosti, tak jako všichni kdo navštívili Nothl, se i Huskar cítil nenávratně pozměněn. Jeho životní síla již nadále nebyla otrokem jeho těla a místo toho se stala jeho silou. Každá prolitá kapka krve se navrátila s desetkrát hrozivější, spalující energií. Tento nový dar Huskara rozzuřil, protože záchranou z Nothlu mu Dazzle odepřel místo po boku bohů. Jeho vlastní svatá oběť byla odepřena. Stařešinové se po čase rozhodli rozšířit svůj vliv a shodli se, že právě Huskar by mohl být vlivným nástrojem pro rozšíření jejich vlivu. To ho však rozzuřilo ještě více. Stát se zbraní pro řád, který mu odepřel jeho právo na znovuzrození, bylo něco, co za žádnou cenu nehodlal přijmout. Utekl tedy ze svého pradávného domu, aby si našel nové spojence a také našel vhodnou záminku k uvolnění jeho nově nabyté síly.
Huskar může na první pohled působit jako jeden z nejjednodušších hrdinů, které Dota 2 nabízí. Používání jeho schopností je totiž poněkud přímočaré a prostor na chybu byste zde hledali pouze těžko. Tempo však u Huskara hraje velkou roli už jenom kvůli tomu, že by měl vždy zaujmout roli midaře nebo offlanera. Jakmile se vám nevydaří raná fáze hry, budete po celý zbytek zápasu signifikantně slabší a svému týmu tak posloužíte pouze jako masový štít. Huskar je tedy vhodný zejména pro hráče, kteří se již s Dotou trochu seznámili a chtějí se zlepšovat v obecných věcech. K tomu je mechanicky jednoduchý Huskar naprosto ideální volbou.
Inner Fire je pro Huskara poměrně důležitou schopností, neboť mu umožní bránit se proti hrdinům, kteří produkují velké množství fyzického poškození. Většina z nich ale v rané fázi hry spíše strádá a pozvolna nabírá důležité předměty, proto s vylepšováním Inner Fire můžete počkat až na konec. Jeden bodík však do schopnosti vždy investujte, neboť i základní doba odzbrojení může udělat v rané fázi hry rozdíl. Na midové lince tak nejlépe čiňte hned na první úrovni, abyste si pojistili last hit na ranged creepa.
Burning Spear je Huskarovým hlavním zdrojem poškození, který dokáže být nepříjemný zejména během linkové fáze. Právě proto byste jej měli vylepšovat jako první současně s Berserker’s Blood, která vám dodá potřebnou regeneraci zdraví pro jeho neustálé sesílání. Použití Burning Spear je velice jednoduché. Stačí využívat vašich útoků na dálku a neustále s jeho pomocí útočit po nepřátelských hrdinech. Tímto způsobem je dříve či později vyženete z linky, nebo dokonce zabijete.
Berserker’s Blood velmi dobře synergizuje s Burning Spear, proto byste tuto schopnost měli vylepšovat jako první paralerně s Burning Spear. Díky Berserker’s Blood se v raných fázích hry nemusíte příliš bát toho, že váš hrdina přijde o velké množství životů. Dodává vám totiž neustálou regeneraci zdraví, ale především odolnost vůči magii, která je nepříjemná pro většinu vašich soupeřů, obzvláště hrajete-li Huskara na midu. Umění rozeznávat momenty, kdy je Huskar díky Berserker’s Blood stále v bezpečí a kdy je naopak zranitelný, rozděluje zkušené hráče Huskara od nováčků.
Life Break je Huskarovou ultimátní schopností, která podobně jako Burning Spear slouží jako hlavní zdroj Huskarova poškození a synergizuje s Berserker’s Blood. Vzhledem k nízkému cooldownu s ní nemusíte nikterak šetřit a měli byste ji používat na každého soupeře, kterého plánujete zabít. Life Break vás sice připraví o velkou porci životů, to vám ale vzhledem k Berserker’s Blood hraje do karet, neboť ihned obdržíte bonus k rychlosti útoku.
Life Break se navíc od většiny schopností nedá vyhnout a jakmile ji na nepřátelského hrdinu sešlete, poletí za ním Huskar tak dlouho, dokud se nedostane až k němu. I tato interakce má ale své limity, a pokud se vašemu cíli podaří vzdálit se od vás na více jak 1400 jednotek, Life Break se přeruší. Většinou se tak jedná o případy, kdy se pomocí Town Portal Scroll odteleportuje zpět na fontánu. Odblinknutí pomocí Blink Dagger by ale ve většině případů stačit nemělo.
Life Break je také vhodný k rychlému farmení, neb jej můžete používat i na creepy, včetně Roshana, kterého dokáže Huskar velmi brzy zabít zcela sám. Musíte ale brát v potaz magický štít, kterým Roshan disponuje.
Aghanim’s Shard je pro Huskara povinností. Možnost použít Inner Fire i pod efekty omráčení je samo o sobě velice příjemné vylepšení, které vám častokrát zachrání život. Rozhodně ale neurazí ani další bonusy, kterými Aghanim’s Shard Inner Fire obohacuje.
Stejně jako Aghanim’s Shard je i Aghanim’s Scepter poměrně silným vylepšením, které by měl každý hráč Huskara minimálně zvážit. Poskytne totiž Huskarovi tolik potřebné omráčení, které navíc dokáže prorazit imunitu vůči kouzlům. Před jeho koupí se ale nejprve musíte ujistit, zda disponujete dostatkem předmětů a úrovněmi vašeho hrdiny, abyste vašeho soupeře dokázali s jeho pomocí usmrtit.
Huskarovou největší zhoubou jsou hrdinové, jenž jsou schopni vyprodukovat velké množství fyzického poškození za krátkou dobu. Pokud tedy proti sobě uvidíte Phantom Assassin, Templar Assassin, Drow Ranger a další podobné postavy, raději zkuste zvážit výběr jiného hrdiny. Dalším velkým nepřítelem jsou pak hrdinové, jenž aplikují efekt zlomení. Zejména Viper je pro Huskara neřešitelným problémem, neboť ten má k tomuto efektu přístup téměř neustále. Jeho přítomnost v nepřátelském týmu tak může být dalším důvodem, proč se výběru Huskara vyhnout.
Huskar se sice může objevit na offlane i na midu, jeho hratelnost se však liší pouze v rovině obecných rozdílů obou rolí. V rané fázi hry je Huskar vůbec nejsilnější a právě zde se rozhodne o tom, jak moc svému týmu dokážete přispět. Dávejte si však pozor na prvních pár úrovní, kdy dokáže být až překvapivě zranitelný. Než se do svých soupeřů pustíte s plnou vervou, počkejte nejprve alespoň na druhou úroveň schopností Burning Spear a Berserker’s Blood. To platí zejména na midové lince, kde často narazíte na hrdiny, jenž mohou již od prvních úrovní udělovat velké množství poškození.
Jakmile tohoto bodu dovršíte, měli byste nad linkou okamžitě převzít kontrolu. Všechny hrdiny s útoky na blízko byste měli být schopni odehnat z linky pryč za pomocí Burning Spear, stejně tak jako většinu hrdinů s útoky na dálku, kteří nemají jak překonat sílu vaší regenerace. Tímto způsobem si nad svými soupeři začnete budovat náskok a zároveň si vytvoříte dostatek prostoru, kde můžete farmit. Vaším dalším cílem bude dokončení předmětu Armlet of Mordiggian. Do té doby než si tento předmět zakoupíte, neopouštějte svou linku natrvalo a vždy se vracejte, abyste posbírali zdroje z creepů.
S předmětem Armlet of Mordiggian se vám následně otevřou další možnosti. Můžete se začít seskupovat s vaším týmem, vytvářet tlak na soupeřící věže a účastnit se prvních větších potyček v zápase. Pokud proti vám nestojí žádný hrdina disponující schopností, jež udělí velkou porci poškození v krátkém okamžiku, budete při správném používání Armlet of Mordiggian takřka nesmrtelní. Díky tomu si můžete velice brzy troufnout i na Roshana, kterého byste měli sami, nebo s lehkou pomocí vašich spoluhráčů být schopni zabít. S Aegisem pak začnete na soupeře vytvářet ještě větší tlak než předtím.
To, jakou výhodu dokážete pro svůj tým v tyto chvíle zápasu vybudovat, je pro vás zcela nejdůležitější. V žádném jiném momentu v zápasu už Huskar nebude takto silný. Ostatní hrdinové si totiž postupně nakoupí předměty, kterými se budou schopni bránit vašim útokům a také vás ohrozit. Pokud tedy v tomto okamžiku zápasu selžete a nepodaří se vám váš tým posunout jakkoli dopředu, můžete si být jisti, že situace se později nijak nezlepší, ba naopak.
Jak již bylo zmíněno, hlavním vhodným předmětem pro vás bude v rané fázi hry Armlet of Mordiggian. Častokrát se navíc vyplácí postavit tento předmět co nejdříve a kompletně zanevřít na jakékoli boty, o které svůj inventář doplníte až později. Na midové lince se pak nemusíte bát doplnit svůj inventář o jeden, či dva Bracery, pokud se v duelu se svým soupeřem cítíte zranitelně. Následujícím předmětem pak zpravidla bývá Heaven’s Halberd, na kterou byste si měli vydělat s přelomem rané a střední fáze hry. Nejenže vám tento předmět poskytne dodatečnou regeneraci, ale také naváže na odzbrojení z Inner Fire a dá vám tak hodně způsobů, jak se bránit proti hrdinům se silnými obyčejnými útoky.
Oproti rané fázi hry, kde máte opravdu hodně úkolů, se pro vás střední a pozdní fáze hry poněkud zjednodušují. Zpravidla v nich totiž už nedokážete příliš změnit tok zápasu a pouze se povezete na vlně toho, jak moc se vám podařila raná fáze hry. Pokud jste ji zvládli úspěšně, měli byste i nadále pokračovat ve vytváření tlaku na mapě, účastnit se veškerých potyček a snažit se zápas co nejdříve ukončit. Používání všech Huskarových schopností je velmi jednoduché a jediné chyby se tak můžete dopustit pouze špatnou pozicí a nebo přílišnou důvěrou v regenerační schopnosti Berserker’s Blood.
Pokud se vám raná fáze hry příliš nevyvedla a nedokázali jste ani rozestavět Heaven’s Halberd, dostanete poslední možnost, jak tuto šlamastyku zachránit. Se zakoupením Black King Baru se totiž i nepříliš silný Huskar stává hrozbou, ostatně tak jako každý carry hrdina. V této chvíli totiž nepřátelé stále nedisponují dostatkem fyzického poškození a vy tak dostanete možnost najít pro váš tým výherní potyčku, která vám vrátí alespoň část ztraceného tempa z rané fáze hry. Pokud ale selžete i tentokrát, stanete se pro váš tým zbytečnou přítěží, která nebude mít jak zápas pozitivně ovlivnit. V tento moment vám už nezbyde nic jiného, než doufat, že někdo z vašeho týmu vezme celý zápas na svá bedra a dovede vás k vítězství.
Ve střední fázi hry dále doplňujte svůj inventář o předměty, které vám pomohou přežít. Samozřejmostí je Black King Bar, který byste neměli odkládat dále, než po zakoupení Heaven’s Halberd. Později můžete zvolit i Satanic, jenž z vás učiní opravdu těžko zabitelný cíl. Jakmile se budete cítit dostatečně silní, doplňte svůj inventář o Aghanim’s Scepter, který svým imunitu vůči kouzlům prorážejícím omráčením pomůže směrem k pozdním fázím zápasu. Pro lepší pohyblivost můžete zvolit také Blink Dagger.
Zdroj obrázků: dota2.com