Hoodwink vyrůstala v temných lesech Tomo’Kan, kam musela prchnout poté, co byla její rodná domovina vydrancována. S těžkým srdcem za sebou musela nechat svou rodinu i přátelé a na vše tak zůstala sama. Navzdory neustálému úprku před hrozivými predátory a paktování se s místními bandity, však nakonec dovršila dospělosti. Jednoho dne zavál do jejího nového domova pach země Krimwohlu, její rodné krajiny. Ihned si vzpomněla na své ztracené blízké a na to, že možná celou invazi přežili a nyní kdesi živoří. Vydala se tedy na okraj lesa, aby se znovu podívala na zlá monstra, která její rodnou domovinu zničila. Záhy ale zjistila, že namísto pekelných démonů, jak je tehdy jako malé dítě vnímala, se v kraji nacházeli pouze obyčejní lidé. Byť byli někteří z nich ozbrojeni a třímali bambitky nabité střelným prachem, v žádném případě se nevyrovnali nebezpečím, kterým Hoodwink čelila v lesích Tomo’Kan. Stáhla se tedy zpět do stromů a každého vetřelce, který by se pokusil narušit její přírodní útočiště, přivítá salvou dobře mířených šipek.
Hoodwink v současné době není příliš versatilní hrdinkou a měla by vždy zaujmout roli support. Zkušení hráči si jí ale mohou zvolit i na mid. Používat její schopnosti správně nemusí být pro nováčky zrovna nejjednodušším úkolem. Scurry ale zjednodušuje hledání správné pozice a její tolerance chyb je tak poměrně velká. Hoodwink navíc k plnému využití svých schopností nepotřebuje žádné předměty, odpadá tedy i nutnost neustálého udržování tempa.
Acorn Shot je Hoodwinčinou poškozující schopností, primárně však nástrojem ulehčující využití Bushwack. Do schopnosti byste tedy na první či druhé úrovni měli vložit jeden bod a následně ji vylepšovat jako druhou v pořadí.
V zápalu boje může být poněkud složité kliknout vaším kurzorem na zem tak, aby Acorn Shot místo okamžitého přeskoku na hrdiny nejprve vytvořil strom. Pokud tedy chcete Acorn Shot tímto způsobem využít, přepněte si prostřednictvím stisknutím kláves ALT+Q na alternativní použití. Díky tomu můžete strom vytvořit vždy i v případě, že kliknete na nepřátelského hrdinu.
Tento způsob sesílání Acorn Shot byste měli využívat téměř vždy, neboť vytvořením stromu přijdete pouze o jeden přeskok žaludu.
Bushwack je pro Hoodwink vůbec nejdůležitější schopností, neboť jí umožňuje plošně omráčit hned několik hrdinů najednou a udělit velkou porci poškození. Schopnost tedy vždy vylepšujte jako první. Přestože se díky nutnosti přítomnosti stromů může zdát Bushwack jako velice situační schopnost, díky tvorbě stromu pomocí Acorn Shot ho můžete využít takřka vždy.
Při používání Bushwack je třeba brát v potaz dobu letu projektilu, která dává soupeřům možnost odejít z místa zásahu. Čím dále od vašich cílů budete, tím více musíte předvídat, kam se za dobu letu projektilu zvládnou pohnout.
Také musíte počítat s tím, že pokud bude strom, na kterém je soupeř přichycen zničen, schopnost Bushwack se okamžitě přeruší. Dbejte tedy na schopnosti vašich spoluhráčů i protihráčů, které dokáží stromy ničit.
U zkušenějších hráčů si pak v rané fázi hry musíte dávat pozor na předmět Queling Blade, který taktéž dokáže stromy kácet. Pokud váš nepřítel poběží okolo velké aleje stromů, je mu Queling Blade pochopitelně k ničemu, při vytváření pouze jednoho stromu za pomoci Acorn Shot mu však zcela postačí. Pokud tedy za soupeřem delší dobu poběžíte, čímž mu dáte najevo, že budete chtít Bushwack použít, stačí mu Queling Blade klikat okolo sebe na zem, tak aby vámi vytvořený strom okamžitě zničil. Snažte se tedy nebýt příliš předvídatelní a Acorn Shot používejte pouze z mlhy tak, aby měl soupeř pouze minimum času na reakci.
Scurry je Hoodwinčinou nejdůležitější schopností pro získávání dobré pozice a pro případný úprk. Vzhledem k tomu, že již od začátku disponuje dvěma nabitími, si však bohatě vystačíte s první úrovní a její vylepšování můžete nechat až na samotný konec.
Možnost pohybovat se ve stromech bez jejich ničení je vždy vysoce ceněná a měli byste ji využívat na maximum. Pokud jste si jen trochu nejistí, že by vám mohlo hrozit nebezpečí, raději zůstávejte schovaní v bezpečí lesa a využívejte pouze svých schopností, jež disponují patřičným dosahem.
Pokud už musíte ze stromů vylézt, mějte se vždy na pozoru, abyste byli co nejblíže stromové aleji pro případ rychlého útěku do bezpečí. Dávejte si ale pozor, abyste se uvnitř stromů nezasekli. Jakmile schopnost Scurry skončí, přijdete i o možnost procházet skrze stromy. Při třicetivteřinovém cooldownu na první úrovni Scurry byste tak ztratili opravdu velkou porci času.
Sharpshooter je Hoodwinčinou ultimátní schopností. Nejedná se o její nejdůležitější schopnost, poškození které poskytne však rozhodně není zanedbatelné. Samotný projektil je však poměrně obtížné trefit, obzvláště díky tomu, že samotné nabíjení varuje všechny soupeře poblíž hlasitým zvukem. Sharpshooter je tedy zcela nejlepší využívat v synergii s Bushwack, či jiným omráčením vašich spoluhráčů.
Sharpshooter se téměř nikdy nevyplácí nabíjet na maximální poškozující hodnotu, které dosáhne po třech sekundách. Ve většině případů bohatě postačí střední, žlutá hranice, které Sharpshooter dosáhne po vteřině a půl. Soupeři tak nedáte příliš mnoho prostoru zareagovat na střelu, popř. obklíčit vaši pozici a zároveň vyprodukujete solidní množství poškození.
Sesílání Sharpshooter můžete přerušit pouze vy sami, pokud vás ale soupeř omráčí, nebudete mít možnost změnit směr střely, ani stisknout spoušť.
Posledním využitím Sharpshooter je poskytnutí další možnosti k útěku. Vystřelení Sharpshooter totiž Hoodwink posune dozadu. Tato vzdálenost se sice může zdát jako malá, avšak pokud zároveň svého útočníka zasáhnete, skrze zpomalení vás dožene jen horko těžko. Tímto způsobem navíc může Hoodwink přeskočit skrze terén. Může se tak dostat ven například z Tuskových Ice Shards, popř. Marsovy Arena of Blood.
Aghanim’s Shard je předmětem vhodným spíše pro midovou Hoodwink, i pro supporta se však může jednat o příjemný doplněk. Navýšené poškození schopností se totiž netýká pouze Hoodwink, ale i všech hrdinů v jejím týmu. Magičtí hrdinové tedy tento bonus velmi ocení.
Aghanim’s Scepter je vzhledem ke svému fungování velice zbytečným předmětem. To, že Hoodwink získá na krátkou chvíli neviditelnost, je sice pěkné, samotná iluze ale oblafne pouze začátečníky. Projektil ze Sharpshooteru pak cíl zasáhne jen málokdy a poškození které udělí je navíc zanedbatelné. Za 4 200 zlaťáků toho tedy Aghanim’s Scepter nabídne jen málo.
Pokud si Hoodwink chcete zvolit, budou vašim jediným nepřítelem hrdinové jako Batrider, popř. Timbersaw, kterým kácení velkých alejí stromů nedělá vůbec žádný problém. Jinak se ale jedná o ideálního hrdinu, kterého můžete zvolit v první rotaci. Hodí se totiž takřka do každé týmové kompozice, přičemž žádný z hrdinů pro ni není neporazitelným soupeřem.
Hoodwink je silným hrdinou již od začátku hry a v support roli tak můžete hrát agresivně již od samého začátku. Je tomu tak především díky tomu, že velké stromové aleje hrají ve prospěch Hoodwink. Soupeře budete otravovat primárně svými obyčejnými útoky, neboť pomocí Scurry se můžete kdykoli stáhnout mezi stromy a utéci. I v případě, že Scurry ještě nemáte vylepšené, pro vás však prostor mezi stromy znamená vítězství. Soupeři se zde totiž jen těžko vyhnou Bushwack a získáte tak dostatek času na ústup. Bushwack společně s Acorn Shot můžete pochopitelně použít i agresivně, čiňte tak ovšem pouze pokud je váš spoluhráč připraven váš útok následovat. Hoodwink je hrdinou s primárním atributem obratnost, a tak zpočátku nedisponuje příliš velkým množstvím many. Díky tomu je ale zase o něco odolnější vůči obyčejným útokům soupeře a také schopnostem udělujících fyzické poškození. Pokud Hoodwink hrajete v roli soft supporta, nemusíte se zároveň bát opustit vaši linku a vydat se na pomoc vašemu midařovi, či druhé postranní lince. Bushwack je v kombinaci s Acorn Shot i v rané fázi hry velice silným omráčením, kterému se z mlhy vyhne jen málokterý hráč.
Pro midovou Hoodwink může být linková fáze o poznání složitější. Ve větší části linky totiž nejsou přítomny žádné stromy a okamžitě tak přicházíte o většinu svých silných stránek. Pro soupeře se navíc zároveň stáváte o to předvídatelnějším a pokud se jedná o zkušeného hráče, téměř vždy za pomocí Queling Blade zareaguje na váš Acorn Shot. Až na výjimky byste se tedy neměli snažit vašeho protivníka zabít a spíše využívat své schopnosti k tomu, abyste linku co nejdříve zatlačili až pod jeho věž a získali prostor vydat se do džungle, nebo na pomoc ostatním linkám. Ganky má Hoodwink z midové linky opravdu silné, obzvláště najde-li vhodnou runu na řece.
Support Hoodwink má na výběr z několika možností, jak svou volbu předmětů uzpůsobit. Základem je předmět Arcane Boots, jež můžete v případě nouze doplnit i o Ring of Basilius. O vašich dalších předmětech pak rozhoduje stav hry a situace v daném zápase. Pokud se vašemu týmu daří a nepřátelé pro vás nejsou příliš velkou hrozbou, můžete si zakoupit Rod of Atos, kterou později vylepšíte na Gleipnir. V opačném případě pak tento předmět přeskočte a začněte ihned kupovat klasické podpůrné předměty. Téměř vždy byste přitom měli začít s Force Staff.
I midová Hoodwink má na výběr z více možností, jde ale především o osobní preference. V případě bot si můžete zvolit Power Treads i Boots of Travel, jako svůj první předmět pak zakoupíte buďto Gleipnir a nebo Ethereal Blade. Ethereal Blade pak pochopitelně můžete používat i na sebe a dostat se tak do bezpečí před hrdiny, jenž disponují velkým množstvím fyzického poškození.
S příchodem střední fáze hry síla support Hoodwink nikterak neupadá, ba naopak. Díky schopnosti Scurry budete takřka v kterékoli pozici v bezpečí, což vám dává prostor soustředit se především na pohyby vašeho týmu a jeho potřeby. Tak, jako s každým podobným supportem, budete mít na starosti držení vln creepů na nepřátelské straně a hlídání zad vašich spoluhráčů, kteří se nachází v potenciálně nebezpečných pozicích. Během potyček se pak vždy držte vzadu a snažte se nepřátelský tým otravovat natolik, aby svou pozornost stočil na vás. Díky Scurry a dalším podpůrným předmětům pak pro svůj tým dokážete získat opravdu hodně času. Zároveň se pomocí Sharpshooter snažte zasáhnout hrdinu, který disponuje nepříjemnou pasivní schopností, jako je Bristleback. Sharpshooter totiž mimo poškození aplikuje i zlomení.
Midová Hoodwink s přechodem do střední fáze hry narůstá na síle a stává se z ní poměrně nebezpečný hrdina. Poškození, které dokáže zejména s předměty navyšujícími efektivitu schopností vyprodukovat, je totiž opravdu velké a ve střední fázi hry by měla být schopna zabít takřka každého hrdinu, kromě výdržných offlanerů. Zároveň má k dispozici i dostatek plošných schopností na to, aby byla schopna efektivně farmit kempit v džungli. Vždy tedy hledejte příležitosti k odchycení osamocených nepřátelských hrdinů, čímž na mapě vytvoříte tlak. Díky němu se pak můžete vydat hlouběji do nepřátelských prostor, kde za pomoci vašich schopností rychle vyfarmíte kempy v džungli. Role v potyčkách pak zůstává identická se support Hoodwink, tentokrát se však nesnažte strhávat pozornost sami na sebe, neboť váš život je díky vaší roli důležitější. Všechny tyto úkony zní na papíře pochopitelně velice jednoduše, zvládnout midovou Hoodwink správně však rozhodně není jednoduchým úkolem. Nováčci by se tedy měli ujmout spíše role supporta.
Se support Hoodwink není váš výběr předmětů nikterak zvláštní. Stačí jen nadále dokupovat další podpůrné předměty, které můžete v případě dostatku zlaťáků obohatit o Aghanim’s Shard.
S midovou Hoodwink můžete směrem ke střední fázi hry kombinovat předměty dopomáhající k efektivnějšímu sesílání schopnosti s těmi co vám přidají více poškození. Nicméně mějte na paměti, že rychlost útoku je vám tak trochu k ničemu, neboť většinu poškození udělíte skrze Acorn Shot a vaše schopnosti. Využíváním vašich obyčejných útoků byste se totiž zbytečně odhalili a dali vašim soupeřům šanci vás zabít.
Zdroj obrázků: dota2.com