Po dlouhém životě plném válek, nepokojů, povstání a revolucí se Aurel rozhodl odejít do důchodu. Kromě několika drobností a značné renty si s sebou odnesl i něco zajímavějšího – dlouho zapomenuté a nedodělané schéma Gyrocopteru, prvního létajícího stroje ovládaného člověkem, nikoli kouzly. Pro svůj odpočinek si vybral místo u neznámé tropické sopky, kde se pustil do práce na tomto stroji. S ubíhajícími léty přibývalo čím dál tím více nefunkčních prototypů. Až po dlouhých deseti letech strávených v ústranní nasedl Aurel do svého nejnovějšího prototypu, očekávajíc další selhání. Jakmile však vytáhl kabel ze zapalování, místo výbuchu se jeho stroj vznesl. Zpočátku začal panikařit a měl co dělat, aby svůj výtvor udržel ve vzduchu, o hodinu později již se zatajeným dechem létal s racky ve větru. Když se začalo stmívat, rozhodl se Aurel vrátit zpět do své dílny, jeho křídlem však prolétla dělová koule. Poté, co se vyhrabal z vraku a doplaval na pobřeží, všiml si, že loď, která jeho stroj sestřelila, začala trosky vyzvedávat. Když se o pár dní později vrátil do své dílny, začal pracovat na novém Gyrocopteru, tentokrát ale schopném unést těžší a nebezpečnější náklad.
Gyrocopter je velice versatilním hrdinou, který může zaujmout kteroukoli roli ve hře kromě offlane. V závislosti na tom se odvíjí i jeho potřeba předmětů. Zatímco v roli carry jich potřebuje opravdu hodně, na všech ostatních rolích si vystačí pouze s málem. Gyrocopter zároveň není příliš náročným hrdinou, neboť jeho schopnosti fungují velice snadno a navíc mu propůjčují poměrně silnou linkovou fázi. Samozřejmě si ale musíte hlídat své tempo v případě, že jste v daném zápase carry.
Rocket Barrage je Gyrocopterovou hlavní poškozující schopností. V rolích supporta a midaře byste ji proto vždy měli vylepšovat jako první paralerně s Homing Missile. U carry ji můžete ponechat na první úrovni, nebo ji naopak vylepšovat paralerně s Flak Cannon v závislosti na tom, jak dobře zvládáte svou linku.
Rocket Barrage je pochopitelně vůbec nejefektivnější, nenachází-li se v okolí žádní creepové. Oproti Clockwerkově Assault Battery však funguje trochu odlišně. Nesoustředí se totiž pouze na jeden cíl, ale zasahuje všechny okolí. Poškození, které Rocket Barrage uděluje, se nicméně mezi všemi zasaženými cíli rovnoměrně rozděluje. Právě proto je izolovaný hrdina tím nejlepším cílem.
Homing Missile je další poškozující a zároveň omračující schopností. Pravidla jejího vylepšování jsou identická s Rocket Barrage. Během linkové fáze je Homing Missile zejména na midu velice otravnou schopností, která vašeho soupeře dříve či později vyžene pryč. V pozdějších fázích hry naopak funguje jako skvělý nástroj, jak svého soupeře najít, bude-li se chtít ztratit mezi stromy. Při jejím použití si však dávejte pozor na to, aby v okolí nebyl žádný hrdina s útoky na dálku, který disponuje velkou rychlostí útoku. Raketka se totiž dá poměrně jednoduše zničit, stačí na to pouhé tři útoky.
Flak Cannon je hlavní Gyrocopterovou farmící schopností, která se později dá uplatnit i do potyček. V případě, že jste se ujali role carry, měli byste Flak Cannon vždy vylepšovat jako první. Na midové lince můžete nad vylepšováním Flak Cannonu zaužovat, pokud víte, že ranou fázi hry nejspíše nevyhrajete, abyste měli jak efektivně farmit kempy v džungli. Vzhledem k tomu, že střely z Flak Cannonu mají mnohem větší dosah než vaše obyčejné útoky, můžete tímto způsobem i poškodit vašeho oponenta. Pokud ale cítíte potenciál, že vašeho soupeře dokážete zabít, nebo jste v roli supporta, můžete Flak Cannon v raných fázích hry zcela ignorovat.
Call Down je Gyrocopterovou ultimátní schopností. Na rozdíl od většiny ostatních hrdinů pro něho ale není až tolik důležitá a své využití si najde především v raných fázích hry, kdy slouží jako dodatečná porce poškození k dorážení soupeřů. Rozhodně si tedy Call Down nešetřete a používejte ho vždy, když uznáte za vhodné. Pokud Gyrocoptera hrajete na některé z farmících pozic, nemusíte se bát Call Down použít na rychlé vyčištění vlny creepů.
Gyrocopterův Aghanim’s Shard je velice silný a pro supporta či midaře se jedná o naprostou povinnost. Spoustu méně zkušených hráčů totiž vylepšená Homing Missile zmátne a začnou před ní utíkat, čímž obdrží hlavně v raných fázích hry obrovskou porci poškození.
Aghanim’s Scepter je jednou z variant pro carry Gyrocoptera, pro kterého může sloužit jako dodatečný farmící předmět. Pokud ale hru potřebujete akcelerovat o něco rychleji, nebo Gyrocoptera hrajete na kterékoli jiné roli, jedná se pro vás o naprosto zbytečné vylepšení.
Momentálně se Gyrocopter hodí spíše na midovou, či supportící roli, neboť jako carry patří k pomalejším hrdinům, kteří v současné metě nemají příliš místo. Stále však může být zvolen i na lehkou linku, jen se ujistěte, že výběr hrdinů vašeho týmu je orientován do rané fáze hry a dokáže vám udělat dostatek místa na to, abyste nabrali potřebné předměty.
V roli supporta budete s Gyrocopterem v rané fázi hry vůbec nejužitečnější. Množství poškození, které váš hrdina během prvních devíti úrovní dokáže vyprodukovat, je opravdu značné a měli byste jej patřičně využívat. Během linkové fáze tedy hrajte co nejagresivněji a pouštějte se do izolovaných duelů s nepřátelským supportem, popř. carry. Díky kombinaci Rocket Barrage a Homing Missile je velice snadno přemůžete. Pochopitelně se nemusíte bát pomáhat i ostatním linkám. Homing Missile můžete nepozorovaně vypustit ze stínů, neboť soupeři nad svou hlavou její mířítko neuvidí. Teprve až když se raketka rozletí, tak se svým nepřátelům ukážete a za pomoci vašich spoluhráčů a Rocket Barrage je usmrtíte.
Podobným způsobem funguje i midový Gyrocopter, rozdílem je pouze to, že čelí pouze jednomu protivníkovi a má k dispozici více zkušeností a zlaťáků. Vzhledem k roli byste se ale v tomto případě měli o něco více soustředit na pomoc ostatním linkám, spíše než na setrvávání na své vlastní.
Pro carry Gyrocoptera jsou naopak rané fáze hry ty vůbec nejtěžší. Pro efektivní farmení kempů v džungli je zapotřebí co nejdříve vylepšovat Flak Cannon. To ale způsobí, že proti většině soupeřů nebudete schopni bojovat a velice brzy vás tak z linky vytlačí. Alternativně tedy můžete zariskovat a investovat více bodíků do Rocket Barrage, riskujete tím ale velké zpomalení vašeho tempa, obzvláště pokud ani tak nedokážete vaším oponentům čelit. S plně vylepšeným Flak Cannonem se můžete pomalu ubrat směrem do džungle, kde strávíte celý zbytek rané fáze hry. Flak Cannon má neomezený počet dodatečných projektilů, a tak se snažte farmit co nejefektivněji. Natáhněte k sobě co nejvíce kempů naráz a teprve poté Flak Cannon aktivujte a začněte je zabíjet. Zkuste také poprosit vaše spoluhráče, aby vám kempy stackovali, nejlépe samozřejmě ancient kemp.
Support Gyrocopter velmi těží z předmětu Ring of Basilius, který mu poskytne pasivní regeneraci many, potřebnou pro neustálé sesílání Rocket Barrage a Homing Missile. Oproti ostatním supportům totiž využije i Veil of Discord, která se z předmětu Ring of Basilius staví a nejedná se tak pro něj o slepou uličku. Po dokončení bot bude ale vaší hlavní prioritou Aghanim’s Shard, na který byste si měli už předem šetřit, abyste ho mohli zakoupit ihned, jakmile bude dostupný.
Midový Gyrocopter se téměř vždy zaměřuje především na poškození z kouzel, stejně tak jako support. Díky tomu, že má k dispozici Bottle a více zlaťáků, ale můžete zcela ignorovat Veil of Discord a co nejdříve zakoupit předmět Ethereal Blade. Aghanim’s Shard je ale pro vás stále důležitý, ačkoli jeho zakoupení nemusíte plánovat dopředu.
Carry Gyrocopter má na výběr ze dvou cest. V případě, že vidíte, že je váš tým schopný vytvářet tlak na mapě i bez vaší pomoci, můžete si zakoupit Aghanim’s Scepter, který vaše farmení exponencionálně urychlí. Pokud ale naopak nemáte dostatek prostoru a váš tým ranou fázi hry prohrál, vystačíte si i s Maelstromem. Oba tyto předměty můžete doplnit Mask of Madness, která jednak urychlí vaši farmu a také vám poskytne lifesteal potřebný pro přežití v džungli. V pozdějších fázích hry ji navíc můžete rozložit a její komponenty využít k sestavení Satanicu a Butterfly. Zlaťáky, které do ní investujete, se vám tak neztratí.
Ve střední fázi hry se hratelnost support a midového Gyrocoptera slučuje, pouze s tím rozdílem, že support Gyrocopter nefarmí kempy v džungli a nechává zdroje svému týmu. Vaším hlavním úkolem bude účast v potyčkách a plné využívání potenciálu, který vaše poškozující schopnosti nabízí. S nástupem pozdní fáze hry totiž začnete být čím dál tím méně efektivní, neboť vaši soupeři budou disponovat Black King Barem a dalšími defensivními předměty. Pokud tedy zrovna sami nešetříte na Black King Bar, nezdržujte svůj tým tím, že potřebujete ještě 3 000 zlaťáků na druhou úroveň Dagonu, ale vrhněte se rovnou do akce. Silnější už totiž v daném zápase nebudete.
Gyrocopter je opravdu pomalé carry a může se tedy stát, že s příchodem střední fáze hry stále nebudete zcela připraveni na účast v potyčkách. Už si ale nemůžete dovolit zcela je ignorovat. Do špatně vypadajících potyček se pochopitelně zapojovat nemusíte, pokud ale vidíte nepřátelský tým mimo pozici, například pod vaší věží, vydejte se vašemu týmu na pomoc. Soustřeďte se pochopitelně pouze sami na sebe a na to, co si z potyčky odnesete. Pokud dorazíte některého ze soupeřů a následně odejdete a necháte váš tým zemřít, udělali jste správně. Teprve až se ziskem 3-4 předmětů můžete začít přemýšlet o tom, že pro vás hlavním cílem začne být výhra potyčky, nikoli pouze zdroje, které si z ní odnesete.
Pokud již vlastníte Aghanim’s Shard, popř. Veil of Discord, můžete se se support Gyrocopterem plně soustředit na typické podpůrné předměty, které si situace v daném zápase žádá.
S midovým Gyrocopterem můžete i nadále pokračovat v zakupování předmětů, posilujících vaše schopnosti. Mezi ně může patřit Bloodstone, Octarine Core, Scythe of Vyse, Refresher Orb nebo Dagon. Také se ale můžete rozhodnout změnit své zaměření a začít se soustředit na carry předměty, pokud vidíte, že zápas ve střední fázi hry nejspíše nestihnete ukončit.
S carry Gyrocopterem si můžete zvolit kterýkoli předmět, který je pro vaši roli typický. Díky Flak Cannonu je Hurricane Pike pouze jednou z možností, nikoli povinností, jako pro většinu carry hrdinů s útoky na dálku. Obzvláště důležitý je pro vás nicméně Satanic, jehož aktivní schopnost vás po použití Flak Cannonu učiní takřka nesmrtelnými.
Zdroj obrázků: dota2.com