logologologologo
  • Novinky
    • Dota 2
    • CS:GO
    • League of Legends
    • Call of Duty
    • FIFA
    • Byznys
    • Hardware
  • Nadčasové články
    • Komentáře
    • Dota 2 – Hrdinové
  • Esportopedie
  • Partneři
  • O nás
  • Hledáme redaktory
            Žádné výsledky Zobrazit všechny výsledky
            ✕
                      Žádné výsledky Zobrazit všechny výsledky
                      Nové odměny pro hry od Riotu v rámci Prime Gaming
                      22. 3. 2023
                      Valve oficiálně oznamuje Counter-Strike 2
                      22. 3. 2023
                      Ukázat vše

                      Sledovanost esportů v Česku po pandemii neklesá. Hráči si poprvé rozdělili přes 10 milionů korun

                      Autor: Michal Mašika dne 22. 3. 2023
                      Kategorie
                      • Byznys
                      • Novinky
                      Tagy
                      • Česká asociace esportu
                      • Twitch

                      Česká asociace esportu vydala každoroční analýzu trhu, která mapuje největší esportové soutěže českých organizátorů. Z meziročního porovnání vyplývá, že sledovanost 11 největších soutěží v Česku meziročně zůstává téměř beze změny i přes to, že byla opět otevřená sportoviště a další živé akce. Výrazného navýšení se dočkaly finanční odměny pro hráče, které vzrostly více než dvakrát. Nejsledovanějšími esportovými hrami jsou v Česku suverénně Counter-Strike: Global Offensive a League of Legends.

                      Česká asociace esportu zveřejnila již počtvrté studii mapující české esportové soutěže, letos s podtitulem Rok neomezovaných eventů a velkých projektů. Ta sleduje 11 největších českých soutěží od 8 organizátorů a přináší data o jejich sledovanosti a mediálním pokrytí za rok 2022. Studie porovnává soutěže v celkem 7 metrikách, které zahrnují výsledky ve sledovanosti na platformě Twitch, mediální pokrytí a reflektují také celkovou výši prize poolu.

                      Ve 4 ze 7 sledovaných metrik se nejvýše umístilo MČR, které pořádá agentura PLAYzone. Do statistik se výrazně promítla změna formátu oproti roku 2021. Hlavní podíl na tomto výsledku má Tipsport MČR CS:GO, soutěž ve hře Counter Strike: Global Offensive. Nejvyšší počet článků a hodnota GRP byla naměřena u Sazka eLEAGUE. Nejvyšší průměrný počet diváků měl turnaj Prague Champs, který nabídl menší počet přímých přenosů, během nichž si ale držel vysokou sledovanost.

                      Sledovanost bez větších změn

                      Nejsledovanějšími esportovými tituly loňského roku se stal FPS titul Counter Strike: Global Offensive, za ním se umístila MOBA hra League of Legends. Ostatní hry mají velký odstup. V součtu strávili diváci v roce 2022 u českých esportových soutěží srovnatelný čas jako v roce 2021 (meziročně pokles o pouhých 0,35 %). Průměrný počet diváků se ale zvýšil, a to o více než 7 %.

                      „Každoroční analýza trhu patří mezi důležité aktivity České asociace esportu. Díky ní mají partneři přehled o tom, jaké soutěže v Česku probíhají. Na základě vybraných metrik je dokážou porovnat a představit si jejich velikost i bez osobní zkušenosti. Letos bych ale vypíchl zjištění, že esport si své diváky u online přenosů drží i přes to, že se opět naplno otevřely sportovní i esportové eventy. V minulých letech jsme viděli obrovské skoky ve sledovanosti. Jsem rád, že noví fanoušci u esportů zůstali.“

                      Říká Lukáš Pleskot, předseda České asociace esportu.

                      Studie se také zaměřila na mediální pokrytí jednotlivých soutěží. V tomto ohledu jsou roky 2021 a 2022 velmi podobné. Počet článků klesl o 3,8 %, hodnota AVE ale meziročně stoupla o 9 % a o 1,4 % klesla souhrnná hodnota GRP.

                      Výrazně si na odměnách polepšili hráči. Souhrnná finanční dotace soutěží se zvýšila o téměř 150 % a vůbec poprvé v historii překročila 10 milionů korun.

                      Nejúspěšnější soutěže v jednotlivých metrikách

                      • Nejvyšší počet odsledovaných hodin na Twitchi: MČR – 686 830 hodin
                      • Nejvyšší průměrný počet diváků na Twitchi: Prague Champs – 2 433 diváků
                      • Nejvyšší počet současně sledujících diváků na Twitchi: MČR – 16 830 diváků
                      • Nejvyšší počet online mediálních výstupů: Sazka eLEAGUE – 1 293 článků
                      • Nejvyšší hodnota AVE u online mediálních výstupů: MČR – 32,06 milionu korun
                      • Nejvyšší hodnota GRP u online mediálních výstupů: Sazka eLEAGUE – 963,16 GRP
                      • Nejvyšší finanční odměna (prize pool): MČR – 5 175 000 korun

                      Celou studii najdete na oficiálních stránkách asociace.

                      Zdroj: tisková zpráva

                      Sdílet
                      33
                      Michal Mašika
                      Michal Mašika

                      Související příspěvky

                      13. 5. 2023

                      Nigma Galaxy doplňuje svou sestavu o dva talentované hráče


                      Číst více
                      12. 5. 2023

                      Edukační projekt Esport Camp je zpět! Poznejte, jak trénují profi hráči League of Legends a nastartujte svou kariéru


                      Číst více
                      10. 5. 2023

                      MVP Chill & Gaming Space pořádá Dota 2 turnaj o 30 tisíc Kč, přijďte si zahrát


                      Číst více
                      Nejčtenější článek

                      O které hry se zajímáte?

                      Zobrazit výsledky

                      Nahrávání ... Nahrávání ...

                      Hráč měsíce - Michael "miCKe" Vu

                      Tým měsíce - beastcoast

                      Esportio.cz © všechna práva vyhrazena.
                      Zásady ochrany osobních údajů

                      Web vytvořil Oldřich Selner

                      This site is protected by reCAPTCHA and the Google - Privacy Policy and Terms of Service apply.
                      info@esportio.cz