Darkterror, zvaný také Faceless Void, je návštěvníkem z Claszureme, sféry postavené mimo čas. Zůstává záhadou, proč tento tvor z jiné dimenze věří, že bitva o kameny Odplaty stojí za cestu do naší fyzické roviny, ale zdá se, že nerovnováha sil v našem světě zřejmě zapříčinila důsledky i v sousedních dimenzích. Čas pro Darkterrora nic neznamená, je to pouze způsob, jak ublížit nepřátelům a pomoci spojencům. Jeho obsáhlá znalost vesmíru mu dala obrovský nadhled, ale i přesto dokáže brát věci v bitvě velice osobně.
Faceless Void není příliš versatilním hrdinou a přestože se může objevit i na offlince, vynikne především jako carry. Jeho hlavními přednostmi jsou linková fáze, na které se díky Time Walk vždy může dostat do bezpečí, dále pak pozdní fáze hry, ve kterých je jeho ultimátní schopnost Chronosphere nenahraditelná. Nováčci sice mohou s jejím správným použitím trochu bojovat, rozhodně se však nejedná o nic, co by s trochou tréninku nezvládli. Poněkud těžší je ovšem nutnost udržování tempa. Faceless Void se jen horko těžko vzpamatovává z nepodařené rané fáze hry, a tak je třeba dávat si pozor na to, abyste se nedopouštěli příliš velkého množství chyb. Jinak se budete při použití Chronosphere muset spoléhat pouze na vaše spoluhráče.
Time Walk je pro Faceless Voida velice důležitou schopností, která mu bude užitečná po celou dobu trvání zápasu. Vylepšovat byste ji měli jako první současně s Time Lock. Použití Time Walk je velice jednoduché. Během linkové fáze se soustřeďte především na momenty, kdy vás soupeři připraví o velké množství životů, které si následně prostřednictvím Time Walk doplníte. Dávejte si ale pozor na poměrně velký cooldown na prvních úrovních. V pozdějších fázích zápasu pak Time Walk slouží primárně jako pohybová schopnost. Počítejte ale s tím, že zkušenější soupeři si budou použití Time Walk hlídat a cooldown, který na schopnosti máte, budou chtít využít k vašemu usmrcení.
Time Dilation je často podceňovanou schopností Faceless Voida, kterou většina méně zkušených hráčů ignoruje. Time Dilation se sice nevyplatí vylepšovat na maximální úroveň, minimálně jeden bodík byste však do této schopnosti měli investovat co nejdříve. V dnešní době disponuje téměř každý Dota 2 hrdina alespoň dvěma aktivními schopnostmi a také dostatkem regenerace many, takže se vám jeden investovaný bodík opravdu neztratí. Dlouhotrvající zpomalení a dodatečné poškození vás tak často může dovést k zabití i během linkové fáze, a to před získáním šesté úrovně. Efekty Time Dilation navíc fungují retrospektivně, to znamená, že pokud ovlivněný hrdina použije některou ze svých schopností, automaticky se mu na ní zmrazí cooldown.
Time Lock je velice prostou schopností, která funguje téměř identicky jako Skull Basher. Rozdílem je ovšem to, že Time Lock nemá žádný cooldown a vaše soupeře tak můžete s trochou štěstí držet v omráčení donekonečna. Díky výšce dodatečného poškození, které Time Lock poskytuje, se vyplatí tuto schopnost vylepšovat jako první současně s Time Walk.
Chronosphere je jednou z nejsilnějších schopností v celé Dotě a existuje jen málo způsobů, jak se jí v pozdní fázi hry bránit. Tak, jako všechny silné schopnosti, má ale i Chronosphere poměrně velký cooldown a její správné využívání tak oddělí nováčky od zkušených hráčů.
Základním principem je snažit se maximalizovat využívání Chronosphere. Jakmile vám zmizí cooldown, ihned se vydejte hledat cíl, kde Chronosphere využijete. Jelikož jste carry, nemusíte se starat o to, jak použití Chronosphere pomůže vašemu týmu, ale především vám samotným. Nebojte se tedy Chronosphere využít pro získání zabití supporta, zejména pokud je izolován a všechny zkušenosti a zlaťáky tak poputují do vaší kapsy.
S přechodem do střední fáze hry si musíte Chronosphere začít o něco více vážit. Její použití na supporta vyšle signál do řad nepřátelského týmu, který ihned po jeho zrození vyvolá potyčku. Tu následně s velkou pravděpodobností vyhraje, neboť na vaší Chronosphere stále bude odtikávat cooldown. Pořád ale platí pravidlo, že byste Chronosphere měli používat co nejvíce.
Pokud je v nepřátelském týmu jeden hrdina, který je zjevně napřed před ostatními a dělá vašim spoluhráčům velké problémy, není nic jednoduššího než zacílit Chronosphere na něj. Nejprve se ale ujistěte, disponujete-li dostatkem předmětů, tak abyste ho v Chronosphere zvládli zabít. Pokud si nevěříte, že vyprodukujete dostatek poškození, nebo je naopak problémových hrdinů v řadách nepřátelského týmu více, musíte se do Chronosphere snažit chytit více cílů.
V tomto případě je lepší chytit do Chronosphere oba supporty a během jejího trvání je usmrtit, než tři nepřátelská carry, přičemž sotva stihnete zabít pouze jedno. Více zabití, byť méněcenných hrdinů, totiž vašemu týmu prospěje více, nežli usmrcení pouze jednoho hrdiny, navíc za použití všech důležitých zdrojů.
Na rozdíl od většiny hrdinů, používajících velké omračující schopnosti, se Faceless Void nemusí příliš bát krádeže od Rubicka. Pokud totiž Chronosphere ukradne, zablokuje jejím použitím i své vlastní spoluhráče. Faceless Void se navíc může nadále pohybovat i v ukradené Chronosphere.
Aghanim’s Shard je pro Faceless Voida spíše zábavnou hračkou, nežli skutečně užitečným bonusem a využijete ho především jako offlaner. Carry Faceless Void totiž v krátkém oknu, ve kterém se po použití Time Walk může vrátit zpět, nestihne vyprodukovat téměř žádné zásadní poškození. Jediným využitím tedy zůstává osvětlení zamlžených prostorů pro váš tým, ze kterých se v případě nalezení nepřátelských hrdinů můžete rychle stáhnout.
Stejně jako v případě Shardu je i Aghanim’s Scepter vhodný spíše pro offlinkového Faceless Voida. Oba Aghanimovy předměty spolu fungují velice dobře. Prostřednictvím vylepšeného Time Walk naskočíte do nepřátelského týmu a díky Aghanim’s Scepteru všechny omráčíte a poškodíte. Následně se můžete vrátit zpět do bezpečí.
Při volbě Faceless Voida budou vašimi největšími nepřáteli Pudge, Pugna a Wraith King. První dva zmiňovaní hrdinové dokáží své spoluhráče zachránit, pokud na ně použijete Chronosphere. Wraith Kingovi naopak vaše ultimátní schopnost příliš neublíží, neboť se po první smrti zrodí zpět mezi živé. Také si dávejte dobrý pozor na to, aby soupeřící nedisponoval více jak jedním hrdinou, který se potenciálně dokáže urvat ze řetězu a v pozdních fázích hry natropí hodně problémů. Velice pravděpodobně tyto hrdiny nechytíte do Chronosphere současně a i kdyby ano, nedokážete je zavčasu usmrtit. Bez Chronosphere je Faceless Void pouze polovičním hrdinou a většina carry hrdinů si na něm v pozdní fázi hry smlsne.
Raná fáze hry je pro Faceless Voida zpravidla velice klidná. Pouze málokterá kombinace hrdinů ho během linkové fáze dokáže ohrozit, většinou se jedná o ty, jejichž schopnosti udělují poškození v malých dávkách, jako jsou Venomancer, Viper či Queen of Pain. Jinak se ale Time Walk postará o to, abyste vaši linku nemuseli opustit, pokud sami nebudete chtít. Jakmile dovršíte šestou úroveň, můžete Chronosphere ihned využít zpravidla na zabití nepřátelského supporta.
Chronosphere si také můžete chvíli podržet a zkusit ji využít jako způsob k otočení akce vytvářené nepřátelským týmem. Ovšem pouze v případě, hrajete-li Faceless Voida na offlince či jste dostatečně zkušeným hráčem na to, že tyto pohyby zvládnete předvídat. Jakmile máte za carry Faceless Voida Chronosphere na cooldownu, ignorujte veškeré potyčky, které se v raných fázích hry dějou a soustřeďte se pouze na vaši farmu.
Pro offlinkového Faceless Voida jsou předměty v rané fázi hry poněkud jasné. Vanguard je základem pro to, abyste se mohli do potyček zapojovat co nejdříve a nebyli jste pro nepřátelský tým jednoduchým cílem. Meteor Hammer vám poté poskytne základní regeneraci zdraví a many. Jeho aktivní schopnost pak můžete zužitkovat uvnitř Chronosphere a nebo pro pushování linek a věží, čímž na nepřátelský tým začnete vyvíjet velký tlak.
Carry Faceless Void by měl vždy směrovat směrem k Maelstromu, který mu urychlí zabíjení kempů a také mu poskytne velký bonus k poškození v rané fázi hry. Svou volbu předmětů ale může doplnit i o Hand of Midas, popř. Mask of Madness. Hand of Midas pochopitelně zvolíte pouze v případě, vydařila-li se vám i vašemu týmu raná fáze hry. Faceless Void navíc využije i rychlost útoku, kterou tento předmět poskytuje.
Mask of Madness vám naopak zajistí dodatečnou regeneraci zdraví, pokud na vaši lince stojíte proti nebezpečným soupeřům. Také zvýší vaši schopnost bez pomoci usmrtit vašeho soupeře uvnitř Chronosphere. Musíte ale počítat s tím, že zpomalí rychlost vaší farmy a také nákup dalších, silnějších předmětů. S Mask of Madness tedy nesmíte otálet a sebrat s její pomocí co nejvíce zabití.
S příchodem střední a pozdní fáze hry se pro Faceless Voida mění pouze jediná věc. Svou Chronosphere si musí začít o to více šetřit, neboť potyček zahrnujících všechny nepřátelské hrdiny bude více a více. Mimo to by ale měl carry Faceless Void i nadále farmit, pokud je Chronosphere na cooldownu. Offlinkový Faceless Void naopak začne být s přibývajícími předměty o to užitečnější i bez své ultimátní schopnosti. Do potyček se tak může zapojovat prakticky vždy. Samozřejmě může i nadále vyvíjet tlak na soupeřící věže a pushovat linky.
Aghanim’s Scepter je společně s Aghanim’s Shardem pro Faceless Voida z offlinky poměrně jasnou volbou. Všechny ostatní předměty pak volte vždy podle situace. Zároveň se nemusíte bát zakoupit ani carry předměty, pokud vidíte, že vašemu týmu schází poškození.
S carry Faceless Voidem musíte ihned s přechodem do střední fáze hry zakoupit Black King Bar. Většina omračujících schopností má dostatečně velký dosah na to, aby vás ovlivnila i uvnitř Chronosphere. Poté již můžete zakoupit libovolné carry předměty, nejlépe ty, které vám spíše než poškození propůjčují vyšší rychlost útoku. V případě, že jste v rané fázi hry zakoupili Mask of Madness, můžete ji následně rozložit na Satanic a Butterfly. Velmi silným předmětem je také Refresher Orb umožňující vám použít Chronosphere hned dvakrát. Ujistěte se však, že disponujete dostatečným množstvím many.
Zdroj obrázků: dota2.com