Na první pohled je Aiushtha pouze nevinné bezstarostné stvoření z lesů. Moc dobře však rozumí utrpení, které se děje v přírodě okolo ní. Putovala daleko, předaleko, skrze světlé i temné lesy, za každého ročního období a počasí. Na své cestě si získávala přátele, šířila noviny a všude kolem sebe rozdávala radost a uspokojení. Ve světě zamořeném válkami jsou totiž lesy srovnávány se zemí, aby jejich dřevo mohlo být využito ke stavbě obléhacích strojů. Dokonce i v mírových oblastech nejsou lesy v bezpečí. Ve všudypřítomných příbytcích je totiž potřeba něčím zatopit. Aiushtha slyší nářky všech malých tvorů, kteří ke svému přežití potřebují listy a mechy. Šíří jejich příběhy do světa, přičemž věří, že dobrá nálada je klíčem k lepším zítřkům.
Enchantress není příliš versatilním hrdinou, neboť dokáže plně vyniknout pouze na podpůrných rolích. Zároveň se ani nejedná o hrdinku vhodnou pro nováčky, a to zejména kvůli poměrně náročné rané fázi hry, zahrnující kontrolu více jednotek. Pro zkušenější hráče ale jde o velice silnou hrdinku, která dokáže vybudovat velký tlak na lince a zároveň i pomáhat všude kolem po mapě. Díky Nature’s Attendants se navíc může pohybovat i v nebezpečnějších pozicích a neriskovat tak zbytečnou smrt.
Impetus je pro Enchantress primární poškozující schopností hodící se po celou dobu zápasu. Vylepšovat byste ji měli paralerně s Nature’s Attendants, neboť na maximální úrovni nedisponuje žádným cooldownem. Zároveň si ale hlídejte, zda máte k dispozici dostatek many. Pokud se vám raná fáze hry příliš nevydařila a nedisponujete téměř žádnými předměty, raději s vylepšováním posečkejte. Poškození schopnosti má pochopitelně svůj limit a pokud projektil uletí 1750 jednotek, přestane nadále narůstat.
Enchant je Enchantressinou nejdůležitější schopností, která má hned několik využití. Tím nejzjevnějším je pochopitelně ovládnutí libovolného creepa. Narozdíl od Chena je ale pouze časově omezené a po uplynutí limitu vámi ovládaná jednotka zemře. Pokud tedy cítíte, že je pro vás v daném zápase ovládání creepů důležité, vložte do schopnosti alespoň dva body. Časový limit se totiž ze 30 sekund posune na celou minutu a navíc dostanete možnost ovládnout jakéhokoli creepa, který nespadá do kategorie Ancient. Možnost jejich kontroly vám propůjčí až talent na 20. úrovni.
A jak přesně poznat, že je pro vás v daném zápase kontrola creepů důležitá? Jakmile nedokážete vašeho oponenta dostat z linky prostřednictvím Impetusu a neustálého otravování z dálky vašimi obyčejnými útoky, bude lepší zaměřit se právě na Enchant. Malý kemp poblíž postranních linek dokáže nabídnout celou řadu creepů, která dokáže soupeři zavařit. Vhoul Assassin sníží jeho schopnost léčení, Ghost zpomalí rychlost pohybu a Harpy Stormcrafter vyčaruje nepříjemně poškozující blesky. Vámi ovládnutým creepem můžete také stahovat nepřátelské vlny creepů a přivést je přímo pod ruku vašeho farmícího spoluhráče.
Pokud se vám ani tak na lince nedaří o moc lépe, můžete díky Enchant začít pomáhat jinde na mapě. Creepové z těžkých kempů Centaur Conqueror, Wildwing Ripper a Hellbear Smasher jsou k tomuto účelu přímo ideální. Jejich schopnosti ale nejsou jediným nástrojem, který vám během gankování pomůže. Druhým využitím Enchant je totiž zpomalení, které je aplikováno na kteréhokoli nepřátelského hrdinu, na kterého je schopnost použita.
Další využití Enchant jsou poněkud specifičtější a přímo závisí na hrdinech, kteří proti vám stojí. Enchant dokáže být velice nepříjemný pro Beastmastera a další hrdiny, kteří si vyvolávají své vlastní jednotky. I je totiž můžete touto schopností přebrat pod svou kontrolu, stejně tak jako jednotky ochočené pomocí Helm of Dominator/Overlord. Při použití na nepřátelského hrdinu pak Enchant může uškodit také standardním očistěním, které smývá veškeré pozitivní efekty. Příkladem může být Jingu Mastery Monkey Kinga, jehož posilněné útoky Enchantem kompletně zneutralizujete. Zbavit se také můžete Guardian Angel od Omniknighta.
Nature’s Attendants jsou Enchantressinou hlavní obrannou schopností, která z ní zejména v rané fázi hry dělá poněkud obtížný cíl. Vylepšovat byste ji tedy měli společně s Impetus, popř. s Enchant. Vašim hlavním nepřítelem budou po její aktivaci hrdinové disponující schopnostmi, jenž v krátké době udělí velkou porci poškození. Hrdina, jako je Venomancer, proti vám naopak nezmůže vůbec nic.
Nature’s Attendants neléčí pouze vás, ale i všechny přátelské jednotky, včetně vámi ovládaných creepů. Rozsah je ale poměrně malý a musí tak stát přímo vedle vás.
Untouchable je Enchantressinou ultimátní a zároveň druhou obrannou schopností. Stejně jako Nature’s Attendants má i Untouchable své silné a slabé stránky. Hrdinům závislým na udělování poškození prostřednictvím svých obyčejných útoků dokáže Untouchable pěkně zavařit. Čarující hrdinové s vysoce poškozujícími schopnostmi mohou naopak tuto schopnost zcela ignorovat. S postupem času ale tak jako tak efektivita Untouchable upadne, neboť hrdinové závislí na svých obyčejných útocích navýší svou rychlost útoku a slaboučkou Enchantress umlátí i přes tento negativní efekt.
Aghanim’s Shard je pro Enchantress poměrně zbytečným nákupem. Její nově získaná schopnost jí nepřinese nic, co by ji jakkoli výrazně posílilo.
Aghanim’s Scepter může být vhodným nákupem, rozhodnete-li se vyzkoušet si Enchantress ve farmící roli. V ní ale příliš neexceluje, neboť poškození z Impetus směrem k pozdním fázím hry spíše upadá a navíc neprorazí imunitu vůči kouzlům. Na support pozici nemá Sproink využití vůbec žádné, a proto byste se Aghanim’s Scepteru měli stejně jako Shardu téměř pokaždé vyhnout. Situačně se může hodit pouze pro offlane Enchantress, hrajete-li proti velkému počtu hrdinů s útoky na blízko.
Raná fáze hry je pro Enchantress tou vůbec nejdůležitější. Při začátku linkové fáze byste si měli určit, zdali vašeho soupeře dokážete z linky vyhnat, nebo nikoliv. V případě že ano, začněte si vylepšovat Impetus a soustřeďte se primárně na vaši linku. V opačném případě investujte o to více bodíků do Enchant. Než se ale vrhnete na pomoc ostatním linkám, musíte zabezpečit svého spoluhráče a také počkat na to, až se v kempu objeví vhodný creep. Nejprve tedy využívejte creepy z malého kempu k tomu, abyste na lince vytvářeli tlak a stahovali nepřátelské vlny creepů směrem na vaši stranu. Zároveň se snažte odlákat nepřátelského supporta směrem na sebe.
Jakmile se vám pod ruku dostane některý z creepů, jenž disponuje gankujícími schopnostmi, můžete se vydat pomáhat na ostatní linky. Berte ale na vědomí, že se musíte pohybovat pouze pěšky. Enchantress totiž nemá žádný způsob, jak svého creepa teleportovat k sobě. Na cestě za pomocí také můžete zkusit rozložit wardy v nepřátelských prostorech. Díky Nature’s Attendants by vás totiž v rané fázi většina hrdinů neměla ohrozit a můžete si tak dovolit pohybovat se v méně bezpečných místech.
Pokud se přeci jen rozhodnete Enchantress zvolit na farmící pozici, nejvíce vhodnou linkou bude bezpochyby offlinka. V této roli byste linku neměli opouštět tak dlouho, dokud nezničíte nepřátelskou věž a vylepšovat byste měli vždy Impetus.
Enchantress ke svému fungování příliš mnoho předmětů nepotřebuje, vše se tedy bude odvíjet na základě situace v konkrétním zápase. Urn of Shadows a Force Staff ale rozhodně nic nezkazíte v žádném zápase. Pokud hrajete Enchantress na offlince, mohou pro vás být vhodnými předměty například Guardian Greaves nebo Boots of Bearing, jejichž bonusy posilníte mimo jiné i vaše creepy.
Síla Enchantress s průběhem zápasu spíše upadá a spíše než vašimi schopnostmi začnete být užiteční skrze nakoupené předměty. Enchant je ale schopností, která svou relevanci neztrácí, jen je třeba pozměnit její použití. Ovládnuté creepy totiž můžete využít k zatlačení vln creepů směrem pod nepřátelské věže a vytvářet tak o něco větší prostor na mapě. Se samotnou Enchantress byste ale měli být vždy poblíž vašeho týmu, ať už zastupujete jakoukoli roli.
Volba vašich předmětů směrem k pozdní fázi hry bude opět ovlivněna především situací v konkrétním zápase. V případě support Enchantress tedy nevymýšlejte nic složitého a zaměřte se na typické podpůrné předměty. V případě offlane Enchantress si pak můžete vybrat mezi carry a defensivními předměty. Hrajete-li proti velkému množství hrdinů s útoky na blízko, rozhodně neuškodí zvolit si pro sebe i velmi situační Aghanim’s Scepter. Pipe of Insight se pak vyplatí ve většině případů, neboť zredukuje příchozí magické poškození, jenž je vaší hlavní slabinou.
Zdroj obrázků: dota2.com