Kdesi v horách nářku leží opuštěná Pevnost Ohně. Její tělocvičny jsou prázdné a pokryté mechem a rostlinami. V zamčené vitríně se nachází nádoba se starobylým popelem, zbytkem z válečníka a básníka Xina. Po tři generace trénoval své učně v umění ohnivého boje, připravujíc je na tvrdou realitu, číhající za zdmi pevnosti. Skrze své učení si však vybudoval i několik nepřátel a na sklonku svého života byl poražen a sťat. Přestože jeho učedníci následně zmizeli neznámo kam, jeho učení stále přetrvávalo v jejich potomcích, kterým ulehčovalo jejich každodenní život. Po zjištění, za co vše se Xin zasloužil, se Hořící Hvězda, aspekt ohně, rozhodla nechat vzplanout jeho ostatky. A tak ze žhavých uhlíků vystoupil obraz Xina. I když bylo celé jeho tělo zahaleno v plamenech, jeho zamyšlená tvář značila, že je i nadále připraven šírit své znalosti a vědění mezi ty, kteří ho potřebují.
Ačkoli se Ember Spirit může objevit i ve farmících pozicích na postranních linkách, jeho skutečný potenciál vynikne pouze na midu. Nejedná se tedy o příliš versatilního hrdinu. Jeho schopnosti sice nepatří k těm vůbec nejtěžším na použití, přesto však skrývají určité triky, které nováček ovládne jen horko těžko. Správné zvládnutí Ember Spirita také vyžaduje nutnost udržování neustálého tempa, neboť ke svému fungování potřebuje velké množství předmětů. Pokud ale vše zvládnete jak máte, dostanete do rukou velice silného hrdinu, který dominuje zejména v rané a střední fázi hry.
Searing Chains umožňují Ember Spiritovi zakořenit jeho cíl, proto jsou důležité zejména proti pohyblivým cílům. Jejich velkou nevýhodou je však malý dosah a také nespolehlivost zásahu. Bolaso totiž nijak nepreferuje hrdiny a zasáhne dva kompletně náhodné cíle, včetně creepů. S vylepšováním schopnosti tedy ve většině případů počkejte až úplně na konec, pokud hrajete proti pohyblivému cíli, můžete do ní vložit jeden bodík.
Sleight of Fist je pro Ember Spirita bezkonkurenčně nejdůležitější schopností a vylepšovat byste ji měli vždy jako první. Způsobů, jak Sleight of Fist využít, je hned několik. V prvé řadě se jedná o efektivní farmící nástroj, který v krátkém sledu zasáhne všechny cíle ve vybrané oblasti. Vzdálenost, na kterou Sleight of Fist dosáhne, je také velkým pomocníkem pro udělování poškození hrdinům s útoky na dálku, které budete na midu potkávat opravdu často. S maximální úrovní Sleight of Fist dokážete většinu z nich z linky vyhnat.
O něco pokročilejší využití je použít Sleight of Fist jako prostředek k vyhnutí se poškození nebo nepřátelské schopnosti. Ember Spirita nelze po do celou dobu trvání schopnosti zasáhnout a může se tak vyhnout i cíleným kouzlům, jako je Gyrocopterova raketka. Doba, po kterou zůstane Ember Spirit nezranitelný, se odvíjí podle toho, kolik cílů pomocí Sleight of Fist zasáhne. Vůbec nejkratší okno nezranitelnosti tedy získá při zasažení pouze jednoho cíle. Pokud Ember Spirit pomocí Sleight of Fist nikoho nezasáhne, žádný z efektů schopnosti se neprojeví a Ember Spirit zůstane zranitelný.
Podobně pokročilé využití je poté synergie s ostatními Ember Spiritovými schopnostmi. Přestože je Ember Spirit během Sleight of Fist nezranitelný, stále je schopen používat všechny své schopnosti. To znamená, že například Searing Chains lze po použití Sleight of Fist aplikovat na mnohem větší vzdálenost, než je jejich základní dosah. Zároveň je možné během Sleight of Fist použít i vaši ultimátní schopnost, do které se po jeho skončení můžete plynule převtělit. Tímto způsobem se snadno dostanete z obklíčení většího počtu nepřátel a nedáte jim šanci použít žádné cílené omráčení. Kromě schopností můžete podobným způsobem využívat i všechny vaše předměty, nebo dokonce i předměty sbírat. Pokročilí Ember Spirit hráči vám tak dokáží prostřednictvím Sleight of Fist vyfouknout Aegis přímo pod rukami.
Flame Guard je Ember Spiritovým obranným i útočným nástrojem. Ve většině případů se vyplatí vylepšovat současně se Sleight of Fist do 4. úrovně a poté ho dovylepšit jako druhou schopnost od 8. úrovně dál. Absorpce magického poškození se sice může hodit, během linky však využijete spíše poškození. Pomocí něho dokážete velmi rychle pushnout celou vlnu creepů a zatlačit tak soupeře směrem k jeho věži. Tím získáte snadnější přístup do řeky, který využijete zejména při získávání run. Získáte také spoustu času, který se vám může hodit ke stackování kempů v džungli.
Schopnost má pochopitelně i svou slabinu. Jakmile Flame Guard absorbuje příslušné množství magického poškození, kompletně z Ember Spirita zmizí. To znamená, že přijdete i o poškození, která tato schopnost uděluje. Zejména na prvních dvou úrovních schopnosti si tedy dávejte pozor a snažte se záměrně nenabíhat do nepřátelských kouzel. Na kouzla se navíc před jejich absorpcí neaplikují žádné redukce poškození.
Tak, jako každý spirit, je i Ember Spirit vysoce pohyblivým hrdinou, a to právě díky své ultimátní schopnosti. Pro její použití je nejprve nutno položit na zem remnanta, na kterého se následně kliknutím příslušné klávesy Ember Spirit teleportuje. Remnanta jako takového může Ember Spirit položit pouze na omezenou vzdálenost, avšak přesunout se na jeho místo může z libovolné vzdálenosti. Pokud se tedy chcete vydat do nebezpečné části mapy, nechte si za sebou remnanta, na kterého se v případě problému teleportujte.
Kromě útěku lze schopnost pochopitelně použít i k dodatečnému poškození. Ember Spirit je schopen v jednom momentě vypustit více než jednoho remnanta, přičemž se po stisknutí příslušné klávesy směrem ke každému z nich přesune a udělí na jeho místě poškození. Pochopitelně můžete vyvolat více remnantů na jednom místě a poškození tak znásobit. Při pohybu mezi remnanty se aplikují stejná pravidla jako při Sleight of Fist. To znamená, že Ember Spirit je po celou dobu přesunu nezranitelný, avšak stále schopný používat všechny své předměty a schopnosti, včetně své ultimátní schopnosti.
Při použití Fire Remnanta si dávejte pozor na dvě věci. Rychlost, kterou Ember Spirit remnanta vyvolává, je přímo úměrná jeho rychlosti pohybu. Pokud jste tedy zpomaleni, bude i váš remnant cestovat na cílovou pozici velice pomalu. V takovém případě samozřejmě nemusíte čekat, až na cílovou pozici dojde a přesunout se na jeho místo v průběhu pohybu. Dále také musíte pamatovat na to, že Ember Spirit se vždy přesune na místo posledního vyvolaného remnanta. Pokud tedy plánujete odskočit na remnanta, kterého jste si zanechali v bezpečné pozici, vyhněte se vyvolávání dalších remnantů.
Aghanim’s Shard je pro Ember Spirita velice situačním nákupem. Zpočátku zápasu totiž potřebuje investovat do jiných, důležitějších předmětů a později ve hře je poškození z remnantů spíše irelevantní. Pokud ale cítíte, že vám ve hře remnanti dochází, můžete si Aghanim’s Shard koupit kvůli jejich dodatečnému nabití.
Aghanim’s Scepter je pro Ember Spirita povinností a zakoupit byste jej měli v každém zápase. S jeho pomocí ho dokáže dohnat jen málokterý hrdina a může se tak pouštět do mnohem nebezpečnějších situací, aniž by se vystavoval velkému ohrožení.
Přestože je Ember Spirit velice pohyblivým a často nepolapitelným hrdinou, stále jsou pro něj vhodnější zápasy, kde nepřátelský tým disponuje spíše minimem omráčení. Vzhledem k tomu, že Ember Spirita budete ve valné většině případů hrát na midu, budete mít navíc výhodu poslední volby hrdiny. Zkuste se tedy na tento faktor zaměřit a zvážit, zdali dokážete všechna omráčení v nepřátelském týmu bez problému obehrát.
Ember Spirit disponuje velice silnou ranou fází hry, avšak během prvních pěti úrovní je zároveň i nejvíce zranitelný. Zbytečně se tedy nesnažte zabít vašeho oponenta a riskovat tak ztrátu vašeho tempa a raději trpělivě počkejte na svou ultimátní schopnost. Pomocí Flame Guard můžete neustále tlačit creepy směrem na nepřátelskou stranu a získávat tak pro sebe dodatečný čas, který lze využít ke stackování kempů v džungli. Sleight of Fist poté můžete vašeho nepřítele neustále zraňovat a udržovat tak hladinu jeho zdraví na nízkých hodnotách. Díky tomu si i on rozmyslí veškeré pokusy o vaše zabití.
Se ziskem ultimátní schopnosti se rázem stanete jedním z nejsilnějších hrdinů na mapě. Pokud ale nedostanete vhodnou runu, raději s pomocí ostatním linkám počkejte. Ember Spirit vyniká zejména v situacích, kdy může potrestat příliš agresivní akci nepřátelského týmu. Jakmile tedy uvidíte, že jsou vaši spoluhráči v ohrožení, teleportujte se směrem k jejich věži a celou situaci otočte proti nepřátelskému týmu. Vaši nepřátelé totiž tou dobou velice pravděpodobně využijí veškeré své schopnosti na vaše spoluhráče a budete tak mít kompletně volné pole působnosti.
Vzhledem k tomu, že Ember Spirit nestaví žádné předměty, které by mu poskytly regeneraci zdraví či many, je pro vás velmi důležité hlídat si každou runu. Nejjednodušším způsobem může být postavit si remnanta na jednu stranu řeky a stoupnout si na stranu druhou. Jakmile uvidíte, že se runa objevila u vašeho remnanta, můžete se ihned přesunout na jeho místo a runu si tak pro sebe získat. Pokud na vás váš nepřítel vyvíjí až příliš velký tlak, bude ale vůbec nejjednodušší, pokud vám runu pohlídá váš support. S touto pomocí ale na nižším MMR nemůžete příliš počítat.
Během rané fáze hry by měl Ember Spirit dosáhnout na Phase Boots a také Maelstrom, který mu pomůže mnohem rychleji farmit. Pokud se vašemu soupeři až příliš vydařila raná fáze hry a hrozí vám brzkým zakoupením Orchid Malevolence, budete muset naopak zainvestovat do Eul’s Scepter of Divinity. Během úplných začátků na lince vám také velice pomůže Orb of Corossion, který navýší poškození Sleight of Fist.
To, jak budete relevantní ve střední fázi hry, závisí především na vaši rané fázi hry. Pokud se vám nevyvedla, prohráli jste vaši linku a ještě jste několikrát zemřeli, čekají vás opravdu krušné časy. Ember Spirit s nedostatečnou porcí zkušeností a předmětů je pro všechny jen otloukánek a velice těžko se z tohoto stavu zvládne vzpamatovat. Pokud jste ale ranou fázi hry uhráli vyrovnaně, či jste naopak nad vaším soupeřem vyhráli, bude Ember Spirit stále velice silným hrdinou.
Než se ale bez okolků zapojíte do potyček, zvažte počet omráčení v nepřátelském týmu a popř. si zakupte Black King Bar. Do té doby můžete využívat toho, co jde Ember Spiritovi nejlépe – split push. Díky Fire Remnantovi se budete moci vytáhnout daleko na postranní lince a zatlačit vlny nepřátelských creepů pod jejich věž. Tím si na své konto mimo jiné připíšete velkou porci zkušeností a zlaťáků, které vám umožní rychleji si zakoupit Black King Bar. Opět si ale dávejte pozor na pozici vašich nepřátel, zejména disponují-li dostatečně dlouhými omráčení na to, aby vás v době jejich trvání stihli usmrtit.
Jakmile si budete vaší přítomností v potyčkách jistí, můžete se začít pohybovat společně s vaším týmem. Ember Spirit nemá k dispozici žádná silně poškozující kouzla a své nepřátele naopak zraňuje pomaleji. Proto se již od začátku zaměřujte hlavně na supporty, kteří nedisponují příliš velkou porcí životů a proti vaši velké pohyblivosti se nebudou mít jak bránit. Často navíc budete jediný hrdina z vašeho týmu, který na ně bude schopný dosáhnout. V případě zabíjení ostatních hrdinů pak vašemu týmu nejvíce pomůžete zejména skrze Searing Chains. Ty totiž s příslušným talentem trvají opravdu dlouho a dají tak příležitost vašim méně pohyblivým spoluhráčům tyto nepřátele dohnat.
Vašimi následujícími předměty by měly být zejména Aghanim’s Scepter a poté i Gleipnir, který svým zakořeněním naváže na Searing Chains. Další předměty si pak již můžete volit situačně podle toho, co je v daném zápase potřeba nejvíce.
Stejně jako s přechodem z rané do střední fáze hry, je i pozdní fáze hry ovlivněná vaším výkonem ve střední fázi hry. Berte však na vědomí, že Ember Spirit se tak jako tak přes svůj největší moment síly již překlenul a v pozdní fázi hry bude o něco méně efektivní, i když zahrajete střední fázi hry bravurně. Vaše role v potyčkách ovšem zůstává stále stejná, pouze se budete mnohem více věnovat split pushování. Tlačení creepů pod nepřátelské věže je totiž v pozdních fázích zápasu ještě o něco důležitější.
Pokud potřebujete větší obranyschopnost, můžete Black King Bar doplnit Linken’s Sphere. Pro více poškození naopak zvolte Daedalus. Velkým pomocníkem jsou pak také předměty Octarine Core a Refresher Orb, jenž vám urychlí obnovování vašich remnantů.
Zdroj obrázků: dota2.com