Hluboko pod náhorními skalisky a útesy protíná zemi šev posvátného nefritu uctívaného místními obyvateli. Z toho materiálu vyřezali podobiznu generála Kaolina, která byla následně s kamennou armádou čítající desetitisíce mužů pohřbena pod zem. Co ale již obyvatelé nevěděli, bylo to, že v podivném švu nefritu přebýval samotný duch země, elementární síla spojená s planetou. Síla uvnitř vyřezaného nefritu tak několik tisíce let sbírala svou bývalou moc, aby následně vyhřezla na zem. Nyní velký generál, zvaný Kaolin, bojuje na povrchu se svými nepřáteli a v případě nouze si ze země povolá zbytky své armády.
Earth Spirit je velice náročným hrdinou, kterému by se měli úplní nováčci obloukem vyhnout. Pro zkušené hráče naopak nabídne velké množství prostoru, kde mohou projevit svůj herní um. Herní schopnosti konkrétního hráče pak mohou rozhodnout i o Earth Spiritově pozici. Zatímco ve většině případů si své místo najde především jako soft support, zkušený hráč si může Earth Spirita navolit i na mid. Kromě obtížně použitelných schopností je u Earth Spirita klíčové i udržování tempa. Pokud se tedy v rané fázi hry dopustíte velkého množství chyb, hrdina na své efektivitě poměrně rychle ztratí. Více než předměty jsou však pro Earth Spirita důležité zejména zkušenosti.
Stone Remnant je základní Earth Spiritovou schopností, kterou bude automaticky disponovat na začátku každého zápasu. Její využití samo o sobě nic nenabídne a funguje pouze ve spojitosti s ostatními Earth Spiritovými schopnostmi.
Boulder Smash je Earth Spiritovou hlavní poškozovací schopností a její vylepšování je tedy klíčové především pro rané fáze hry. Earth Spirit je ovšem ideální hrdina na gankování a na své původní lince se zdržuje jen málokdy. Více než dva body tedy do Boulder Smash neinvestujte a raději dejte přednost Rolling Boulder. Výjimkou je pak samozřejmě midový Earth Spirit, který se na lince zdržuje o něco déle a také pracuje s větším množstvím zkušeností.
Se schopností v základu odpálíte jakoukoli jednotku směrem od vás. Tímto způsobem můžete zachránit vaše spoluhráče nebo naopak posunout nepřítele směrem, který mu v daný moment nevyhovuje. V obou případech ale váš cíl neposunete o příliš velkou vzdálenost. V případě nepřítele se pak do správné pozice pro odpálení dostáváte jen těžko. Mnohem více se tedy vyplatí odpálit jeho směrem Stone Remnanta. Váš cíl tak sice nikam neposunete, zato ho však na relativně dlouhou dobu zpomalíte. Toho samého Remnanta můžete navíc následně využít pro aktivaci Geomagnetic Grip.
Rolling Boulder je pro Earth Spirita hlavní pohybovou schopností a pokud se v daném zápasu neplánujete zdržovat na své lince, měli byste ji vylepšovat jako první. Ve svém základu je Rolling Boulder velice pomalou schopností, jejíž dosah není příliš velký. Všechny její statistiky jsou ovšem znásobeny, pokud s ní přejedete přes Stone Remnanta.
Největší nevýhodou Rolling Boulder je její dlouhá sesílací animace. Díky tomu může být pro nové hráče obtížné trefit volně se pohybujícího nepřátele, což často vede k najetí do špatné pozice. Abyste něčemu podobnému zabránili, můžete si Stone Remnanta do vaší cesty hodit až chvilku po použití schopnosti. Pokud v průběhu sesílání uvidíte, že váš nájezd nejspíš netrefí daný cíl, nemusíte Stone Remnanta použít vůbec a Rolling Boulder vás tak do nepříznivé pozice neposune. Kromě Stone Remnanta můžete během sesílání použít i další schopnosti, aniž by se Rolling Boulder přerušil.
Další nevýhodou Rolling Boulder je její snadná zastavitelnost. Kromě toho, že její seslání přeruší jakékoli omráčení, se schopnost také zastaví při kontaktu s prvním nepřátelským hrdinou. Pokud jste tedy na úprku, zkušení hráči mohou této interakce zneužít a postavit se vám do cesty. Pozor si v tomto případě musíte dávat i na hrdiny s aktivním Black King Barem. Tito hrdinové sice neobdrží omráčení a poškození ze schopnosti, Rolling Boulder se o ně ovšem stále zastaví.
Geomagnetic Grip Earth Spiritovi dopomáhá k usmrcení cílů s pohybovými schopnostmi a její vylepšování tedy závisí především na přítomnosti těchto hrdinů v nepřátelském týmu. Proti hrdinům jako je Anti-Mage je tedy její vylepšování velice důležité, na Axeho vám naopak spíše pomůže více poškození z Boulder Smash. Minimálně jeden bod byste ale do schopnosti měli investovat vždy.
Narozdíl od ostatních Earth Spiritových schopností je Geomagnetic Grip bez Stone Remnanta kompletně nepoužitelná. Abyste ale Stone Remnanty příliš neplýtvali, je dobré tuto schopnost vždy využít v kombinaci s Boulder Smash. Jakmile Stone Remnanta pomocí Boulder Smash odkopnete kupředu, můžete ho za pomocí Geomagnetic Grip ihned stáhnout zpět k sobě. Zkušenější hráči pak mohou navázat i Rolling Boulderem a jednoho Stone Remnanta tak využít na tři rozdílné schopnosti.
Magnetize je na první pohled komplikovanou schopností, jejíž přesné účinky většina nováčků nezná. Její použití je ale podstatně jednodušší, než je tomu u všech ostatní Earth Spiritových schopností. Magnetize má v základu pouze velice malý dosah a při jejím použití tak zkuste být poblíž co nejvíce nepřátel. Rozhodně si však Magnetize dlouho neschovávejte a pokud se nenaskytne příležitosti, nebojte se tuto schopnost aplikovat pouze na samostatného hrdinu.
Klíčem k jejímu šíření jsou totiž Stone Remnanti. Ti v blízkosti zmagnetizovaného hrdiny explodují, obnoví trvání Magnetize a také schopnost rozšíří na všechny nepřátelské hrdiny poblíž. Pro co nejlepší využití Magnetize je tedy dobré mít v záloze velký počet remnantů. Kromě poškození navíc Magnetize zpomaluje a umlčuje všechny ovlivněné cíle, pokud se alespoň jeden z nich ocitne pod efekty Boulder Smash či Geomagnetic Grip.
Aghanim’s Shard je pro Earth Spirita příjemným bonusem, který oceníte zejména hrajete-li na midu. Support Earth Spiritovi sice nepřilepší o nic méně, avšak 1400 zlaťáků je poměrně velká investice. Pokud ale již vlastníte všechny potřebné předměty, Aghanim’s Shard si můžete s klidným srdcem zakoupit.
Aghanim’s Scepteru byste se ve valné většině případů měli vyhnout. Benefity, které vám propůjčí, se hodí spíše pro supporta, ten ovšem těchto 4200 zlaťáků investuje do důležitějších předmětů. Midovému Earth Spiritovi jsou naopak jeho efekty takřka k ničemu. K tomu se navíc pojí i fakt, že k plnému zvládnutí schopnosti, kterou vám Aghanim’s Scepter propůjčí, je třeba být zkušeným hráčem a mít Earth Spirita opravdu hodně nahraného.
Earth Spirit je hrdinou primárně určeným na gankování a v rámci linkové fáze tak nepřinese tolik benefitů, jako ostatní supporti. V rámci offlinky je navíc velká pravděpodobnost, že váš spoluhráč navolí hrdinu s útoky na blízko a mnohem více by k sobě ocenil někoho, kdo disponuje útoky a schopnostmi s velkým dosahem. Pokud si tedy nejste stoprocentně jistí, že váš offlaner nedokáže po prvních pár úrovních zůstat na lince sám, raději Earth Spirita nevybírejte. Je sice hezké, že vašemu midařovi dopomůžete k zisku několika zabití, ale automaticky tak zahodit jednu z linek, je výměna, která se ve většině případů nevyplácí.
Během rané fáze hry je Earth Spirit spíše slabším hrdinou, který v rámci linkové fáze nemá příliš co nabídnout. Existují dvojice nepřátelských hrdinů, které ve správné souhře s vaším spoluhráčem dokážete porazit, ve většině případů ale budete muset zaujmout defensivnější postoj. Snažte se vašemu spoluhráči co nejvíce pomoci prostřednictvím pullů a stahováním vln nepřátelských creepů jeho směrem. Díky Rolling Boulder se nemusíte bát vycházek do nepřátelské džungle, které by pro jiné supporty mohly být velice nebezpečné. Tato schopnost vám totiž umožní kdykoli z nepříjemné pozice odejít. Jakmile naberete alespoň tři úrovně, můžete začít přemýšlet o pomáhání ostatním linkám.
Vaše pomoc by měla směřovat především na prostřední linku. Hlídejte si časomíru tak, abyste vašemu midařovi byli schopni pohlídat runu na jedné straně řeky. Pokud se naskytne příležitost, můžete pomocí Rolling Boulder a Boulder Smash zaútočit na nepřátelského midaře a zkusit ho zabít. Rozhodně ale svou snahu nepřehánějte. Pokud se příležitost delší dobu nenaskytne, odejděte raději pryč a vraťte se až po nějaké době. Stejně tak se nepokoušejte nepřátelského midaře zabít vícekrát v krátké době. Pokud ho v rámci jedné minuty zkusíte zabít třikrát, existuje velká pravděpodobnost, že mu na pomoc přijde jeho support a celá situace se tak otočí proti vám. V každém případě si hlavně dávejte pozor na to, abyste s vaším midařem nesdíleli zkušenosti. Midová linka je totiž od všech ostatních poměrně odlišná v tom, že i jeden creep může ve vzájemném souboji rozhodnout.
Pokud tedy váš výlet na prostřední linku nevyjde tak, jak byste si představovali, můžete se v mezičase vydat položit wardy do nepřátelské džungle nebo se vydat získat další zkušenosti na vaši domácí linku, případě na opačnou stranu mapy. Úrovně jsou pro vás totiž velmi důležité a pokud se zkušenostmi upadnete dozadu, budete pro váš tým akorát přítěž. Proto si jejich neustálý přísun z postranních linek hlídejte. Úspěšný gank můžete provést i na postranních linkách, přítomnost hned dvou nepřátel však tento proces dělá o mnoho složitější. Klíčem v tomto případě bývá zůstat nezpozorován až do poslední chvilky a v nestřeženém okamžiku použít Rolling Boulder kupředu. Pokud vaši nepřátelé uvidí, jak Rolling Boulder sesíláte, s největší pravděpodobností se mu vyhnou nebo vás omráčí.
Během rané fáze hry byste si měli vydělat na Urn of Shadows, která vám poskytne dostatečnou regeneraci many a také vás odmění za úspěšné ganky. Tu pak můžete doplnit Tranquil Boots, které vám usnadní pohyb po mapě, popř. Arcane Boots, pokud cítíte, že vám regenerace many z Urn of Shadow nestačí.
S přechodem do střední fáze hry bude pro Earth Spirita těžší najít izolovaného nepřítele, kterého by společně se svým týmem mohl překvapit. Stejně tak bude i o něco nebezpečnější chodit skrze nepřátelskou džungli. Většina hrdinů se totiž z linek přesune do mlhy a ne vždy si tak budete moci být jisti jejich pozicí. Spíše než gankující hrdina se z vás tak stane iniciátor a hrdina vhodný do potyček. Soustřeďte se tedy především na správné použití Magnetize a pokud již vlastníte některý z podpůrných předmětů, tak i na záchranu vašich spoluhráčů.
Díky nízkému cooldownu na Rolling Boulder budete také vhodným hrdinou na pronásledování. Pokud tedy z potyčky uvidíte utíkat některého z nepřátelských hrdinů, zkuste ho pomocí Rolling Boulder zastavit a dopomoci tak vašemu týmu, aby ho dohnal. Zároveň nikdy neodcházejte z potyčky jenom kvůli tomu, že jste na jejím začátku přišli o hodně životů. Earth Spirit je natolik mobilním hrdinou, že při správném zahrání má co nabídnout i v momentě, kdy je již zraněný. Své nepřátele navíc dokáže omráčit, zpomalit i umlčet. Jakmile si tedy vaši nepřátele myslí, že se do potyčky již nevrátíte a začnou se soustředit na vaše spoluhráče, můžete je dobře mířeným Rolling Boulderem zaskočit.
Role Earth Spirita se s přechodem do pozdní fáze hry nikterak nemění a vaše cíle zůstávají identické.
Při volbě podpůrných předmětů se zaměřujte především na ty, které vás i vaše spoluhráče dokážou na určitou chvíli dostat do bezpečí. Jejich použitím na sebe totiž můžete přečkat relativně nízký cooldown na Rolling Boulder a soupeři tak o to déle utíkat. Tím pro svůj tým získáte hodně místa a také nepřátele nalákáte do pro ně nepříznivé pozice. Méně zkušení hráči totiž budou vašimi těsnými pokusy o útěk frustrováni a budou se vás za každou cenu snažit dohnat.
Zdroj obrázků: dota2.com