Ve výšinách větrem ošlehaných planin Druud žije nadaný mladý vyvolávač Disruptor, jenž jako první dokázal ovládnout sílu bouří. Jeho domovem jest vesnice kmenu Oglodi, kteří náhorní plošiny obývají po celá staletí. Jedná se o zbytky roztříštěné civilizace, jejichž nevyzpytatelné znalosti jsou dnes již zapomenuty. Obyvatelé této vesnice jsou neustále pod útokem sezónních bouří, stejně tak jako civilizovaných království z jihu. Jejich náboženstvím se stalo počasí, schopné život nejen dávat, ale i brát. Elektrické bouře si totiž často vybírají svou daň a tak lze podél cest nalézt mnoho zuhelnatělých těl. Disruptor byl ale i přes svůj malý vzrůst nebojácný a plný touhy objevovat. I přes svou nezkušenost začal již za mlada prozkoumávat staré ruiny, staré továrny a ztrouchnivělé knihovny. Vše co ho zaujalo si vzal s sebou a přinesl zpět svému kmeni. Přizpůsobením starého návrhu cívky nyní dokáže kdykoli na povel vyvolat bouři. Zčásti vytvořené magií, zčásti díky jeho zručnosti, uchovávají nyní cívky sílu života a smrti – moc využitelnou proti kastám z jihu a jakýmkoli vetřelcům, jenž vstoupí na území Oglodů.
Disruptor není příliš versatilním hrdinou a své místo by měl vždy zaujmout na jedné ze dvou supportících pozic. Díky tomu, že nedisponuje žádným přímým omráčením ani defensivní schopností, je vhodný spíše pro pokročilé hráče. Nesprávné použití Glimpse navíc může vašemu týmu spíše uškodit než pomoci. Výhodou je pak poměrně nízká potřeba předmětů k plnému zefektivnění všech schopností, stejně tak jako možnost ovlivňovat zápas i v pozdních fázích.
Thunder Strike je Disruptorovou hlavní poškozovací schopností a jako taková by měla být vždy vylepšována jako první. Jakmile si ale všimnete, že linkovou fázi prohráváte, můžete kdykoli začít vylepšovat Glimpse a soustředit se díky tomu spíše na pomoci ostatním linkám. Popř. můžete Thunder Strike a Glimpse vylepšovat paralerně.
Mimo poškození aplikuje Thunder Strike i krátkodobé zpomalení, především však na zasažený cíl poskytuje dohled. Díky tomu skvěle funguje v kombinaci s Glimpse, který můžete využít i na cíle, co by vám jinak zaběhly do mlhy.
Glimpse je Disruptorovou nejdůležitější schopností, která svou efektivitu neztratí po celou dobu trvání zápasu. V rámci linkové fáze ale bohatě postačí její první úroveň a její vylepšování tedy odvíjejte od toho, jak brzy chcete svou linku opustit. Při používání Glimpse je vždy nutné sledovat pohyb vašeho cíle. Pokud vyloženě nestojí na místě, bude soupeř vrácen takřka vždy opačným směrem, než odkud přišel. Jestliže se tedy nepříteli nepovede iniciace a zůstane uvízlý ve špatné pozici, rozhodně na něho Glimpse nepoužívejte. Stejné pravidlo platí, pokud váš spojenec s vámi zacíleným hrdinou bojuje a má nad ním navrch. Glimpse je naopak vhodné použít v případě, je-li váš soupeř na útěku, nebo se právě zapojil do bitvy prostřednictvím některé ze svých schopností či teleportačního svitku. V ten moment můžete nepřítele vrátit zpět na jeho základnu, nebo alespoň dostatečně daleko od potyčky, čímž váš tým dostanete do početní výhody.
Glimpse mimo Thunder Strike skvěle synergizuje i s vašimi zbylými schopnostmi. Jakmile tedy na soupeře Glimpse použijete, můžete na určené místo jeho návratu připravit Kinetic Field, popř. Static Storm. Kromě možnosti použít Glimpse špatně je pak jeho jedinou další slabinou neprůraznost imunity vůči kouzlům. Pokud ale nepřítele donutíte použít Black King Bar pouze za použití Glimpse, jedná se o velice výhodnou výměnu.
Kinetic Field je pro Disruptora nejméně důležitou schopností z hlediska vylepšování a po investování jednoho bodíku s ní počkejte až na konec. Nejčastějším použitím Kinetic Field je bezpochyby chytání co nejvíce soupeřů dovnitř. Toho lze docílit pomocí správné předpovědi jejich pohybu nebo využitím Glimpse. Kinetic Field ale lze použít i defensivně tak, abyste zablokovali cestu vašim soupeřům v úzkých prostorech. Stejně jako Thunder Strike a Glimpse neprojde ani Kinetic Field imunitou vůči kouzlům, díky čemuž ztratí v pozdních fázích svou efektivitu. Mnoho hrdinů si navíc tou dobou pořídí Blink Dagger nebo si vylepší své pohybové schopnosti natolik, že vám z Kinetic Field vyskočí dříve, než se stihne vytvořit. Z vytvořeného Kinetic Field se ale následně nelze dostat žádnou pohybovou schopností, či předmětem, který vašeho hrdinu neteleportuje, ale pouze posouvá. Smůlu tedy bude mít například Mirana s jejími skoky, nebo jakýkoli vlastník Force Staff.
Static Storm je velice silnou ultimátní schopností, která si díky vylepšení za pomocí Aghanim’s Scepteru drží svou relevanci napříč celým zápasem. Static Storm funguje nejlépe v kombinaci s Kinetic Fieldem, jehož rozsah je přibližně stejně velký, jako oblast jejího působení. V ideálním případě si tedy na glimpsnutý cíl můžete připravit ohrádku s probíjející Static Storm, ze které nezvládne uniknout. Velkou výhodou Static Storm je ale mimo jiné i nulová sesílací animace. Díky tomu můžete Static Storm použít bez větší přípravy, abyste okamžitě umlčeli vašeho nepřítele. Toto použití je zejména efektivní na hrdiny jako je Ember Spirit, kteří disponují pohybovými schopnostmi. Spíše než na vyčkávání a zasažení co nejvíce cílů se tedy soustřeďte na to, kterému hrdinovi Static Storm nejvíce uškodí.
Pokud nevlastníte Aghanim’s Scepter, musíte si dávat pozor na Black King Bar, který efekty Static Storm kompletně zneutralizuje. V tomto případě se tedy vyplatí vyčkat, až některý z hrdinů tento předmět použije a následně mu Static Stormem ztížit jeho působení v potyčce.
Aghanim’s Shard není pro Disruptora nic víc než příjemný bonus navíc a při nákupu předmětů by měl mít vždy nízkou prioritu.
Aghanim’s Scepter je velice silným vylepšením, které se i přes relativně vysokou cenu tohoto předmětu vyplatí. To ale neznamená, že byste Aghanim’s Scepter měli zakoupit okamžitě. Nejprve zhodnoťte, zdali utišení předmětů skutečně vytvoří rozdíl mezi vyhraným a prohraným zápasem. Pokud totiž Black King Bar vlastní pouze jeden z hrdinů, kterého navíc váš tým zvládá zabít, soustřeďte se raději na jiné předměty. Teprve v případě, čelíte-li Morphlingovi s 20 zabitími a nula úmrtími, který mimo jiné disponuje Linken’s Sphere a Black King Barem, můžete o Aghanim’s Scepteru začít uvažovat. Druhou možností je pak samozřejmě situace, ve které má nepřátelský tým více jak dva Black King Bary, či jiné, pro váš tým nepříjemné předměty.
Při volbě Disruptora se vždy zaměřte na to, jakého hrdinu si plánuje zvolit váš spoluhráč z linky. Disruptor je totiž během linkové fáze velice zranitelným a slabým a proti hrdinům, kteří jsou silní zejména v rané fázi, toho nedokáže příliš udělat. Pokud je tedy vaším spoluhráčem například Spectre, která v raných fázích potřebuje velkou podporu, zvažte, jestli volba Disruptora bude ta správná. Kromě toho sledujte i výběr vašeho druhého supporta. V případě že si zvolí podobně slabého hrdinu v raných fázích, jakým je například Ancient Apparition, Disruptorovi se raději vyhněte. Zkušení hráči samozřejmě dokáží pracovat s jakoukoli kombinací supportů, v rámci nižšího MMR je ale dobré disponovat alespoň jedním supportem se spolehlivým omráčením a silnou ranou fází hry. Nejhorší, co se vám v rámci zápasů s nižší úrovní může stát, je prohrát obě postranní linky a následně nemít jak odchytávat soupeře.
Disruptor dokáže být během linkové fáze nepříjemný, jedná se ale o velmi křehkého a slabého hrdinu, který by si měl vždy držet odstup. Vaším hlavním úkolem bude neustále ubírat životy vašim soupeřům prostřednictvím Thunder Strike. Tato schopnost je silná zejména v raných fázích hry a umožní vám vyhrávat duely s většinou ostatních supportů. Pokud navíc budete linku vyhrávat, velmi vám pomůže i Glimpse, pomocí něhož dokážete vašemu spoluhráči přivolat zpět utíkajícího soupeře. V případě, že linku prohráváte, můžete alespoň zkoušet nachytat nepřipraveného soupeře, který se právě přiteleportoval na linku. Prostřednictvím Glimpse ho následně můžete vrátit zpět na základnu, čímž ho připravíte o solidní porci zkušeností. Mimo to ale nemá Disruptor během linkové fáze moc co nabídnout a vůbec nejlépe jeho plný potenciál zužitkujete při gankování ostatních linek. Nebojte se tedy už i v raných fázích hry vaši linku opustit, zejména pokud supportíte na offlince. Vašemu midaři můžete vždy jednoduše dopomoci k získání runy, popř. k zabití. Kromě toho se samozřejmě nemusíte bát zavítat ani na druhou postranní linku, dávejte si však pozor, abyste vašeho spoluhráče nenechávali příliš dlouho o samotě. Tento fakt platí dvojnásob zejména v případě, zvládáte-li vaši linku vyhrávat. V takovém případě linku rozhodně neopouštějte, a to minimálně do doby, než začne být jasné, že jste vaše soupeře zvládli úspěšně vyhnat. To, že je Disruptor dobrý v rámci gankování ostatních linek ještě neznamená, že je jeho povinností tuto činnost provádět.
Ve střední fázi hry je Disruptor vůbec nejsilnější. Málokterý hrdina disponuje předmětem Black King Bar nebo Linken’s Sphere, a tak má volné pole působnosti s využíváním Glimpse i Static Storm. Pokud jste během rané fáze hry neopustili vaši linku, ve střední fázi hry byste se už vždy měli pohybovat především se svým týmem. Pomocí Glimpse můžete nacházet jednoduché odchyty na nepozorné soupeře, kteří si nejsou vědomi velkého dosahu této schopnosti. Mimo to funguje Disruptor skvěle jako hrdina v záloze. Pokud se tedy váš tým neseskupuje a nepouští se do žádných větších akcí, následujte vždy jednoho z vašich farmících hrdinů. Jakmile se stane terčem útoku soupeřícího týmu, naskytne se vám skvělá příležitost uzavřít co nejvíce hrdinů uvnitř Static Storm a jejich iniciaci tak minimálně zpomalit. Kromě útoku na nepřátelské hrdiny se ale pochopitelně musíte starat i sami o sebe. I ve střední fázi platí to, že je váš hrdina velice křehký a zranitelný, pečlivě si tedy rozmyslete volbu vašich předmětů. Pro každého support hráče je pochopitelně nejlukrativnější Aether Lens, mnohem více však často dokážou pomoci spíše defensivní předměty, jakými jsou Glimmer Cape, Force Staff nebo Ghost Scepter. Častou volbou také může být Eul’s Scepter of Divinity. Kromě defenzívy vám totiž poskytne i dodatečnou rychlost pohybu, stejně tak jako možnost, připravit si pod levitujícím nepřítelem Kinetic Field společně se Static Storm. Pokud cítíte, že vám největší problém dělají nepřátelské předměty, začněte po prvním defensivním předmětu stavět Aghanim’s Scepter.
V pozdní fázi hry začne Disruptor pozvolna upadat, ovšem pouze v případě, nebyl-li během střední fáze hry schopný našetřit si na dostatek předmětů. Velká kupa defensivních předmětů vám totiž může pomoci zdržet vaše soupeře, zatímco předměty jako Octarine Core, Aghanim’s Scepter nebo Refresher Orb pomohou udržet efektivitu vašich schopností. Hratelnost vašeho hrdiny se nicméně nikterak nezmění a váš úkol zůstává stále stejný.
Zdroj obrázků: dota2.com