Předtím než se mladí akolyté řádu Dezun stanou kněžími stínů, musí projít řadou obřadů. Vůbec nejtěžším z nich je spirituální cesta skrze říši Nothl. Mnozí z nich se totiž z výpravy nevrátí nebo po návratu zešílí. U těch šťastnějších se po jejich návratu projeví podivné schopnosti. Tak jako tak je výpravou poznamenám úplně každý. Jedním z těchto akolytů byl i Dazzle, který jakožto nejmladší člen svého kmene o obřad dobrovolně požádal. Přestože byl zprvu odmítnout, stařešinové v něm vycítili cosi mimořádného a k obřadu ho nakonec připustili. Dazzle tak vypil posvátný lektvar a posadil se k ohni. Zatímco okolo něho všichni tančili, otevřel bránu do éterické říše Nothl, kde je světlo na místě temnoty a naopak. Došel tak k procitnutí, že léčivé světlo, jenž lahodí našim očím, je ve skutečnosti zlou silou, neb nejtemnější skutky jsou vykonávány za oslnivé záře. Intuice stařešinů se tak nakonec vyplnila. Dazzle se z cesty vrátil jako mocný kněží stínů, kterému se nikdo z kmene nemohl rovnat. Nabil totiž síly, která mu umožnila léčit i ubližovat zároveň. Nyní svého daru využívá v boji. Zatímco nepřátelé se třesou, jeho spojenci mají spoustu sil na rozdávání.
Dazzle není příliš versatilním hrdinou a v každé hře by měl zaujmout pozici supporta. Vzhledem k tomu, že disponuje klíčovou záchrannou schopností Shallow Grave, bude často pod útokem nepřátelského týmu. Znalost správného pozicování je tedy u Dazzla ještě důležitější, než u ostatních supportů. Díky nízké potřebě předmětů a relativně silné linkové fázi si však na tomto hrdinovi nevyláme zuby ani úplný nováček.
Poison Touch je Dazzlova hlavní poškozující schopnost, která díky Aghanim’s Shardu neztratí relevanci po celou dobu zápasu. Jako taková by tedy měla být vždy vylepšována jako první. Existuje jen málo support hrdinů, které dokáží poškození Poison Touch přebít, proto se s Dazzlem nikdy nebojte pouštět do duelů se soupeřem. Zaskočit však v rané fázi hry můžete i farmícího hrdinu, zejména pokud nedisponuje žádnou pohybovou schopností. Pokud váš nepřítel disponuje omráčením, díky kterému vás po použití Poison Touch setřese, stále můžete tuto schopnost využívat jakožto vyháněcí nástroj. Něco takového se hodí zejména pokud se chystáte pullnout či stacknout kemp. Ve všech případech se ale Poison Touch snažte používat z co nejkratší vzdálenosti tak, aby vám váš soupeř jednoduše neodkráčel z dosahu vašeho obyčejného útoku. Toto pravidlo samozřejmě neplatí, pokud již vlastníte Aghanim’s Shard.
Pamatuje také na to, že Poison Touch uděluje na rozdíl od schopností ostatních supportů fyzické poškození. Stojíte-li tedy proti hrdinovi s velkým počtem brnění, počítejte s tím, že ho Poison Touch spíše polechtá. Méně zkušené soupeře, kteří si proti vám postaví Hood of Defiance naopak můžete zaskočit.
Shallow Grave je jednou z nejsilnějších záchranných schopností napříč celou Dotou, pro její efektivitu v raných fázích hry ale bohatě stačí první úroveň a s jejím vylepšování můžete počkat až úplně na konec. Právě díky Shallow Grave budete v potyčkách v hledáčku každého zkušenějšího soupeře. Dbejte tedy pečlivě na svou pozici, abyste se zbytečně neodhalili dříve, než bude nezbytně nutné. Jakmile se ocitnete pod útokem některého z nepřátel, začněte se ihned soustředit pouze na vaše přežití.
Shallow Grave se v tomto případě nemusíte bát použít na sebe. Nepřítel který se vás rozhodl usmrtit, se totiž s velkou pravděpodobností nachází v obklíčení vašich spojenců a velice rád by po vašem zabití rychle odešel. Když ho tedy pomocí Shallow Grave zdržíte, existuje vysoká pravděpodobnost, že vám některý z vašich spojenců pomůže a nepřítel tedy bude muset začít prchat a nebo za vaši smrt položit život.
Pokud jste blízko smrti vy i některý z vašich spojenců, přehodnoťte použití Shallow Grave vzhledem k jeho užitečnosti. Jestliže je pod útokem druhý support vašeho týmu, vyplatí se téměř vždy použít Shallow Grave na sebe. Díky tomu existuje šance, že v jedné potyčce použijete Shallow Grave vícekrát, což ve většině případů přebije cokoli, co by udělal váš druhý support. Stejně tak se nevyplatí zachraňovat spoluhráče, kteří jsou na tom špatně a raději s Shallow Grave počkejte až bude v ohrožení nejsilnější hrdina vašeho týmu.
Pokud budou pro vás nebo vašeho spojence uzavřeny všechny cestu na ústup, můžete se po použití Shallow Grave uchýlit k odteleportování pryč. V tomto případě si ale hlídejte, zdali soupeř nedisponuje omráčením, které by vám vyvolávání teleportu mohlo zrušit. V případě rané či střední fáze hry, kdy jsou oživovací časy relativně krátké, by vás totiž cooldown na teleportu mohl zpomalit ještě více než samotná smrt.
Přestože je Shallow Grave jednou z nejsilnějších záchranných schopností v Dotě, svoje slabiny přeci jenom má. Hrdinové Axe a Ancient Apparition totiž díky svým ultimátním schopnostem váš pokus o záchranu kompletně znegují.
Shadow Wave je Dazzlovou druhou záchrannou a zároveň poškozující schopností. Žádná z jejích hodnot ale není dostatečně silná, aby udělala velký rozdíl někde jinde, než během linkové fáze. Její vylepšování by však mělo mít až druhou nebo třetí prioritu, neboť Poison Touch vám během linkové fáze pomůže mnohem více. Při jejím použití dávejte pozor na to, abyste nechtěně nezabíjeli creepy a nepushovali tak linku směrem od vás. Ve střední a pozdní fázi hry pak již žádná omezení neplatí a Shadow Wave můžete používat vždy, když bude schopnost připravená.
Stejně tak jako Dark Willow disponuje i Dazzle dvěmi ultimátními schopnostmi, které mezi sebou sdílí vylepšovací body. První z nich je Good Juju. O její použití se nemusíte vůbec starat, jedná se totiž čistě o pasivní schopnost, která redukuje cooldowny všech ostatních kouzel.
Druhou z ultimátních schopností je Bad Juju. Její aktivační schopnost je natolik slabá, že jejímu použití nemusíte během potyček klást velkou váhu a raději se soustřeďte pouze na Shallow Grave. Pokud ale chcete Bad Juju využít co nejefektivněji, zkuste tuto schopnost použít co nejdříve. Díky redukci cooldownů Good Juju ji totiž během jedné potyčky zvládnete použít hned několikrát a nemá tedy smysl čekat na to, až vaše oponenty oslabíte dostatečným počtem sečtení.
Aghanim’s Shard je pro Dazzla naprosto zásadním předmětem. Díky němu totiž získá schopnost plnohodnotného omráčení, které zvýší efektivitu Poison Touch skrze celý zápas. Vzhledem k tomu, že Dazzle pro své správné fungování nevyžaduje žádný jiný předmět, můžete Aghanim’s Shard upřednostnit před vším ostatním.
Aghanim’s Scepter se na rozdíl od Aghanim’s Shardu příliš nevyplatí. Většina podpůrných předmětů nemá natolik vysoké cooldowny, aby byla jejich 50% redukce zásadní. Kompletní resetování cooldownů spojeneckých předmětů navíc v nekoordinovaném prostředí nikdy nedokážete plně zefektivnit. 4200 zlaťáků, které Aghanim’s Scepter stojí, tedy raději zužitkujte někde jinde.
V rámci support role budete Dazzla volit vždy mezi prvními, pokud ale budete mít příležitost, zkontrolujte si, zdali proti vám nebyl navolen Axe či Ancient Apparition, kteří vám znemožní efektivně použít Shallow Grave. Tyto hrdiny také můžete zkusit zabanovat, nebo zkusit přesvědčit své spoluhráče, aby si je zvolili pro sebe.
Během rané fáze hry je Dazzle díky schopnosti Posion Touch velice silným hrdinou, a to zejména proti těm, jenž disponují pouze útoky na blízko. Vůbec nejlépe tedy funguje v kombinaci s některým z agresivnějších carry hrdinů, jakým je například Chaos Knight. Pokud ale souboj 2 na 2 přesto prohráváte, měli byste zkusit izolovat nepřátelského supporta do samostatného duelu. Jen málokterý support totiž v rané fázi hry zvládne nad Dazzlem vyhrát a tato potyčka by tedy měla vždy skončit minimálně vyhnáním soupeře pryč. Díky tomu pro vašeho farmícího hrdinu budete schopni získávat potřebný prostor i v případě, nedokážete-li soupeře kompletně z linky vyhnat. Rozhodně si však nezapomeňte dát alespoň jeden bod do Shallow Grave a to i v případě, když linku bez větších problémů vyhráváte. Nikdy totiž nevíte, kdy vás může přijít navštívit nepřátelský hrdina z jiné linky. Během linkové fáze je navíc strategie s teleportováním se pryč pod efekty Shallow Grave zdaleka nejefektivnější. Je totiž mnohem jednodušší udržovat si přehled o omráčení dvou nebo tří hrdinů, nežli celého týmu. Vzhledem k síle Shallow Grave se také nemusíte bát linku opustit již během rané fáze hry a pomáhat vašim spojencům, kteří jsou v nepříjemné situaci.
Již během začátku střední hry byste si měli zakoupit Aghanim’s Shard, který váš Posion Touch přetvoří do plnohodnotného omráčení. Snažte se minimalizovat samostatný pohyb po mapě a vždy stůjte po boku některého z vašich spoluhráčů. Dazzle na rozdíl od ostatních supportů nedokáže zabíjet své cíle zcela sám a navíc byste přicházeli o možnost zužitkovat vaše záchranné schopnosti k prospěchu vašeho týmu. Pokud hrajete proti zkušenějším hráčům, stanete se pro vaše protihráče velice lukrativním cílem. V některých případech vám pomůže dobrá poziční hra, ale proti hrdinům, jenž disponují pohybovými schopnostmi s velkým dosahem, stačit nebude. Spíše než na dokupování podpůrných předmětů pro tým se tedy soustřeďte na vaše vlastní přežití. Čím déle se udržíte naživu, tím více budete lákat vaše nepřátele, aby se vytáhli do pro ně nepříznivých pozic. Navíc také zvládnete použít Shallow Grave vícekrát za potyčku.
Kromě toho, že všechny vaše schopnosti kromě Shallow Grave začnou ztrácet na efektivitě, se pro vás pozdní fáze hry od té střední nikterak neliší. Soustředit se stále musíte na svou dobrou pozici a přežití tak, abyste byli schopni získat pro váš tým co nejvíce času.
Zdroj obrázků: dota2.com