Valora zvaná Dawnbreaker je nejopěvovanější válečnicí z řad výtvorů Dětí a zvěstovatelem řádu a světla. Byla ukována ze srdce metalické hvězdy a prodchnutá zlatým dechem nového života. Svými tvůrci byla pověřena šířením moudrosti Dětí do nejtemnějších koutů vesmíru a také udržováním temnoty pod kontrolou. Právě k tomu ji sloužilo její pověstné kladivo, Světlonoš. Po nějakém čase byl ale Valoře přidělen ještě další úkol. Děti totiž přišly na to, jak nechat své vnitřní světlo prostoupit celý kosmos. K tomu ale potřebovaly poslední díl pro svou skládačku, zdroj nezměrné síly, který měla Valora za úkol najít. Její kladivo však vůbec poprvé narazilo na nerozbitnou překážku – selhání, za které zaplatila samotná Valora i její stvořitelé. Jiskra Dětí Světla nadobro uhasla a Dawnbreaker zůstala bezvládná v černé nicotě, až jednoho dne dopadla na neznámý svět. Zde odpočívala tak dlouho, než přítomnost potulné komety rozžhnula starobylou výheň, relikvii z dob Dětí, jež stejně jako Valora po dlouhé věky spočívala pod žhnoucí rudou pustinou. Dawnbreaker tak získala zpět malou část svých sil a probudila se do světa zmítaného válkou a chaosem. I přes zánik jejích tvůrců se chopila svého kladiva a vydala se svou nově nabytou sílu zužitkovat ve jménu dobra a světla.
Dawnbreaker je velice versatilní hrdinkou, která si své místo najde na každé lince i pozici. Ačkoli v porovnání s jinými hrdiny může vypadat poměrně jednoduše, zužitkovat její schopnosti naplno dokáží jen ti nejzkušenější hráči. Pro správné využití Solar Guardian budete potřebovat dokonalý přehled o dění na mapě, stejně tak jako dobře pracovat se svou manou a životy tak, abyste byli kdykoli připraveni k boji. U Celestial Hammer a Starbreaker je pak nutné správně předpovídat pohyb soupeře. Nízká potřeba předmětů však znamená, že si s Dawnbreaker můžete dovolit ztratit tempo a dopustit se menších chybek.
Starbreaker je pro Dawnbreaker hlavním zdrojem poškození, který svou efektivitu neztratí napříč celým zápasem. Vylepšovat ho tedy můžete parelerně s Celestial Hammer, které by však s plným vylepšením mělo dostat přednost.
Starbreaker je bez vylepšení pomocí Aghanim’s Shardu velice snadno čitelná schopnost, proto se s jejím sesláním snažte počkat na co nejlepší moment. Během linkové fáze sledujte životy všech creepů, podle kterých můžete odtušit, že se váš soupeř vydá pro last hit. V tento moment tedy můžete Starbreaker použít a dát tak vašemu soupeři na výběr ze schopnosti vycouvat a přijít o last hit, nebo schytat plné poškození. Dávejte si však pozor abyste sami o last hity nepřišli. Je totiž dost pravděpodobné, že si tímto použitím omylem zraníte nepřátelské creepy, kteří poté umřou na zásah někoho jiného.
Pokud se jiným způsobem dostanete blíže k soupeři, který vaši schopnost očekává, buďte opět trpěliví a schopnost si schovejte. Existuje dost velká pravděpodobnost, že váš nepřítel začne zmateně pobíhat kolem očekávajíc seslání Starbreakeru, zatímco vy do něho můžete zcela bez obtíží bouchat obyčejnými útoky. Teprve až když váš soupeř pochopí, že schopnost nesešlete a rozběhne se jedním směrem, můžete schopnost seslat. Stejného pravidla byste se měli držet i v případě, pokud váš soupeř disponuje krátkým omráčením, kterým vás nedokáže setřást, ale Starbreaker vám přeruší. Jedná se například o Cold Snap od Invokera, Shuriken Toss od Bounty Huntera, či Meat Hook od Pudge. Díky tomu, že Starbreaker nevyužijete ihned, ho vyvedete z míry a je dosti pravděpodobné, že do vás krátké omráčení panicky vyhodí. Pokud ale nepřítel disponuje delším omráčením, zkuste naopak Starbreaker vyhodit téměř ihned tak, abyste se stihli alespoň dvakrát protočit a soupeři udělili co nejvíce poškození.
Celestial Hammer je pro Dawnbreaker vůbec nejdůležitější v rámci rané fáze hry. Jedná se o pohybovou schopnost, prostřednictvím které však udělíte i velkou porci plošného poškození, jenž se mimo jiné hodí i na farmení džungle. Celestial Hammer byste tedy vždy měli vylepšovat jako první.
Při sesílání Celestial Hammer se uplatňují podobná pravidla jako u Starbreaker. Schopnost je totiž opět velice pomalá a předvídatelná. Pokud tedy nechcete, aby váš soupeř kladivu uhnul, počkejte si na moment, kdy se bude snažit last hitnout creepa a na chvíli se zastaví. Pokud se vám vašeho soupeře podaří chytit ve středu ohně, bude strategie s trpělivým sesláním Starbreakeru o to efektivnější. Váš soupeř totiž během zmateného běhání obdrží vysokou porci poškození. Kromě toho se také můžete Starbreaker seslat ihned tak, abyste nepřítele omráčili přímo v ohni a utržil tak ještě více poškození. Ve všech případech byste ale měli stihnout alespoň jeden obyčejný útok než schopnost Starbreaker sešlete. Poškození, které obyčejný útok způsobí, se může zdát jako maličkost, dost často se ale jedná o přesně tu porci poškození, která rozhodne o životě a smrti oponenta.
Při farmení vždy s Celestial Hammer zasáhněte dva kempy naráz. Nejprve po jednom kempu kladivo hoďte a než k vám přiletí zpět, přejděte ke druhému kempu. Tímto způsobem můžete kempy i stackovat. Pokud se naopak chcete rychle někam přesunout, ihned schopnost reaktivujte pro uletění co největší vzdálenosti. Reaktivováním Celestial Hammer se také dá poměrně efektivně uhýbat nepřátelským schopnostem. Pamatujte však na to, že pokud nemáte kladivo v ruce, nemůžete použít žádnou ze svých ostatních schopností. Pokud jste tedy pod efektem zakořenění, které vám znemožňuje pohyb, raději kladivo neodhazujte pryč, protože si ho nebudete moci přivolat zpět. To stejné samozřejmě platí i o umlčení, které můžete před druhým sesláním schopnosti obdržet.
Luminosity je pro Dawnbreaker dalším zdrojem poškození, stejně tak jako léčení. Vzhledem k tomu, že je procentuálně založená, se její vylepšování vyplatí nechat až na konec. Pokud ale nemáte k dispozici Bottle, vyplatí se do ní investovat alespoň jeden bodík. Během hry se snažte hlídat si nabití Luminosity a Starbreaker používat pouze tehdy, máte-li k dispozici alespoň jedno nabití. Kritické poškození se totiž propisuje i do Starbreakeru, se kterým po zasažení více cílů obdržíte skutečně vysokou porci zdraví. Hlídejte si tedy vždy velké skupinky nepřátel, do kterých můžete i s malým počtem zdraví skočit a použitím Starbreaker se patřičně vyléčit. Po získání talentu na 20. úrovni se již o Luminosity nemusíte vůbec starat, neboť se aktivuje vždy při použití Starbreakeru.
Solar Guardian je jednou z nejužitečnějších ultimátních schopností v celé hře a pro úspěšné zvládnutí Dawnbreaker je její použití klíčové. Vůbec nejdůležitější je během rané fáze hry, kdy můžete otočit nepříznivé situace pro vaše spoluhráče v jejich prospěch a vysvobodit je tak z nepříjemné linky. Během linkové fáze vás navíc nikdo z nepřátel nedokáže rychle následovat, a tak budete takřka vždy v početní výhodě. Solar Guardian se však samozřejmě hodí i po celý zbytek hry a zejména v nekoordinovaném prostředí her na nízkém MMR funguje jako skvělý nástroj, jak zachránit vaše spoluhráče nacházející se mimo pozici. Musíte ale vždy rychle učinit rozhodnutí, zdali Solar Guardian průběh špatné situace skutečně zvrátí.
Kromě zachraňování vašich spoluhráčů je i Solar Guardian skvělou schopností na farmení. Toto tvrzení možná zní na první pohled poněkud podivně. Když si však uvědomíte, že Solar Guardian lze použít po celou délku mapy na kteréhokoli z vašich spoluhráčů, dojde vám, že i v jiných rolí než je carry nemusíte svůj tým vždy následovat. Místo toho se tak můžete zaměřit na pushnutí linky na opačné straně mapy, či na farmení kempů v džungli. Jakmile vypukne potyčka, můžete se do ní v okamžiku připojit. Samozřejmě byste ale neměli celou hru strávit pryč od vašich spoluhráčů. Tak, jako každá schopnost Dawnbreaker, je i Solar Guardian velice pomalá a předvídatelná a často se díky ní ihned po pádu na zem ocitnete ve špatné pozici. Je tedy třeba umět určit momenty, kdy bude pro váš tým užitečnější, abyste se k nim připojili okamžitě. Pokud navíc hrajete proti hrdinům jako je Nyx Assassin, Silencer či Disruptor, na Solar Guardian se nikdy nemůžete spolehnout a měli byste se tak vždy nacházet v blízkosti vašeho týmu.
Aghanim’s Shard je povinností pro každou farmící Dawnbreaker a jeho zakoupení by mělo být prioritou ihned po prvním větším předmětu. Koupě se však nemusíte bát ani v případě, hrajete-li Dawnbreaker jako supporta. Shard se stává extra dobrým zejména s dovršením 25. úrovně, kdy získáte talent, jenž vám propůjčí dvě nabití Starbreaker. S jeho pomocí pak navíc můžete přestat přemýšlet o všemožných strategiích jeho seslání a Starbreaker sesílat vždy okamžitě.
Aghanim’s Scepter je nutností pro supportící Dawnbreaker. Nejlépe funguje zejména v synergii s Holy Locket, který navýší veškeré vaše léčení. Farmící Dawnbreaker by naopak Aghanim’s Scepter nikdy kupovat neměla. Využila by totiž pouze možnost se v Solar Guardian pohybovat. Rychlost však není dostatečně velká na to, aby stála za 4200 zlaťáků.
Ať už si Dawnbreaker zvolíte na kteroukoli z linek, raná fáze hry je pro ni velice silná. Všechny její schopnosti sami o sobě vyprodukují skutečně velké poškození, a pokud navíc hrajete proti hrdinům, kteří nedisponují žádným větším omráčením, měli byste vaši linku vždy vyhrát. Vaší slabinou bude především mana. Nejlepším způsobem, jak si manu udržovat, jsou Arcane Boots nebo Soul Ring, podle toho, na jakou roli Dawnbreaker hrajete. Při používání schopností také dbejte na to, jak budou ovlivněni nepřátelští creepové. Ve většině případů totiž nechcete linku pushovat, navíc také můžete přijít o last hity. Pokud se ale vaši soupeři nachází na malém počtu životů, může být nahnání velké vlny creepů pod jejich věž ve váš prospěch. Budete se totiž moci o něco snáze vydat pod věž a vaše soupeře tak od creepů zcela vyhnat nebo je zabít. Kromě toho dbejte všech výše zmíněných pravidel při sesílání Starbreaker a Celestial Hammer.
Nejdůležitějším momentem rané fáze hry bude vaše první použití Solar Guardian. Ve většině případů by ještě neměla skončit linková fáze a dostanete tak jedinečnou příležitost přerušit dobře vypadající herní akci soupeře bez toho, aniž by někdo z nepřátel rychle přispěchal na pomoc. V případě, že Dawnbreaker hrajete na carry či na midové lince, je pro vás velice důležité získat alespoň jedno zabití. Pro farmící Dawnbreaker je totiž záchrana vašich spoluhráčů pouhá ztráta času a při využívání Solar Guardian byste měli vždy přemýšlet pouze nad tím, jak použití této ultimátní schopnosti pomůže vám. Kromě toho se také pravděpodobně přesunete na linku s dalším vaším farmícím spoluhráčem, mějte tedy po ruce vždy teleportační svitek tak, abyste se mohli vrátit zpět na místo, kde se o farmu nemusíte s nikým prát. Pokud Dawnbreaker hrajete na supporta, měli byste se o situacích přemýšlet přesně opačně a soustředit se naopak na záchranu vašich spoluhráčů a až poté na váš vlastní prospěch.
S příchodem střední fáze hry je Dawnbreaker pořád velice silná a to i přestože ji hrajete jako supporta, či jste na farmící roli ztratili své tempo. I zde pro vás bude nejdůležitější právě Solar Guardian a je tedy nutné, abyste si udržovali své zdraví a manu na vysokých hodnotách a byli vždy připraveni k boji. Tento úkol může být těžší pro farmící Dawnbreaker, která své schopnosti používá k čištění džungle a o oba zdroje tak neustále přichází. Zkuste tedy vždy sledovat pohyb vašeho týmu a pozice konkrétních hráčů a předvídejte, zdali by se někdo z nich nemohl octnout v potížích. Pokud jste si skutečně jistí, nebojte se teleportovat zpět na základnu pro doplnění zdraví i many,k abyste na případné použití Solar Guardian byli připraveni.
Přestože vše zní naprosto jednoduše, není tomu tak. S koncem linkové fáze se totiž téměř vždy začnete střetávat alespoň s jedním hrdinou, jenž disponuje dlouhým omráčením. Ten vám pochopitelně znemožní plně využít Starbreaker a než se tedy se vší vervou pustíte do útoky, měli byste si pořídit alespoň Aghanim’s Shard. V opačném případě totiž hrozí to, že si vás soupeři nepustí k tělu a v potyčkách se nedostanete ke slovu. K získávání Aghanim’s Shardu je mimo klasické farmení vhodné zavítat i do nepřátelské džungle. S pomocí Starbreaker a Celestial Hammer totiž zvládnete čistit kempy opravdu rychle a je tedy mnohem menší pravděpodobnost, že vás nepřátele najdou. Tím navíc uvolníte bezpečnou farmu pro vaše spoluhráče, kteří díky ní nabydou na síle. Po zisku Aghanim’s Shardu byste neměli minout žádnou potyčku, která na první pohled vypadá alespoň trochu vyhratelně.
Po prvním předmětu, kterým může být Desolator nebo Echo Sabre a Aghanim’s Shardu, byste si měli našetřit na Blink Dagger. S její pomocí nabyde vaše postava na nepředvídatelnosti a téměř vždy byste měli vašeho soupeře omráčit, nebo ho alespoň donutit použít některou z jeho pohybových schopností. Pokud vám omráčení dělají problém i nadále, zainvestujte po Blink Dagger i do Black King Bar. Čestnou zmínkou je poté Mind Breaker, jehož zisk nemůžete v daných zápasech nikterak ovlivnit. Jedná se však o velice efektivní předmět, s jehož pomocí můžete vyzrát na hrdiny, jako je Puck. Starbreaker totiž s prvním otočením aplikuje utišení, které trvá dost dlouho na to, abyste vašeho soupeře stihli omráčit.
Se support Dawnbreaker není Aghanim’s Shard povinností a našetřit byste si měli především na Holy Locket, jenž bude sekundovaný Aghanim’s Scepterem.
V pozdní fázi hry začne support Dawnbreaker pomalu odpadat a její jediné využití bude spočívat ve správném použití Solar Guardian. U farmící Dawnbreaker poté záleží na tom, jak se vám vydařila střední fáze hry. U Dawnbreaker se můžete dopustit několika chyb, alespoň určité tempo však musíte se soupeřem udržovat. Silná carry do pozdních fází hry, jakými jsou například Medusa či Lifestealer, jsou totiž na stejném počtu předmětů o hodně silnější než Dawnbreaker. Pokud jste však nad soupeřem napřed, či proti vám stojí některé ze slabších carry, jakým je například Phantom Assassin, či Juggernaut, bude Dawnbreaker stále velice silná. S využitím talentu na 25. úrovni byste měli být schopni sami zabít každého supporta a také velice znepříjemnit hru ostatním hrdinům. Bez Aghanim’s Scepteru navíc začne efektivita Solar Guardian odpadat a měli byste tak vždy chodit společně s vaším týmem.
Zdroj obrázků: dota2.com