Chen se narodil v Hazhadalské pustině, kde ve spalujícím žáru vyrůstal ve společnosti kmenu vyhnanců. Jeho nadání pro starobylou metodu očarování zvířat jim umožnilo vyhrávat každodenní boj s hladomorem a žízní. Chen místním zakrnělým drakům nakázal přetavit písek ve sklo, které jeho kmen využil k zachytávání dešťové vody. Samotní draci poté fungovali jako zdroj potravy. Když se poštěstilo, přepadl Chenův kmen projíždějící karavanu, která s sebou vezla spousta jídla. Jednoho dne však tvrdě narazili. Útok na karavanu stráženou rytíři Foldu skončil vyvražděním celého Chenova klanu a přestože on sám tvrdě bojoval do poslední chvilky, nakonec přeci jen padl. Když na kolenou s nastaveným krkem očekával svou popravu, kat se náhle zarazil. Místo naostřené čepele dostal Chen nabídku: zemřít, nebo se změnit. Chen si vybral druhou možnost a přidal se k rytířům z Foldu. V jejich řadách si velice brzy vysloužil své vlastní brnění, neboť jen málokterý nepřítel dokáže čelit jeho čarovnému umění.
Chen je jedním z nejtěžších hrdinů, kterého Dota 2 dokáže nabídnout. Abyste za něho zvládli hrát efektivně, budete potřebovat maximum svých herních znalostí a schopností. Pokud tedy neaspirujete na to stát se profesionálním hráčem, od Chena raději dejte ruce pryč. Pro všechny ostatní, kteří se Chena rozhodnou vyzkoušet, se jedná o velice versatilního supporta. Svému týmu dokáže pomoci svými léčitelskými schopnostmi, ale i vytvářením tlaku na mapě prostřednictvím svých creepů. Je ale nutné udržovat tempo po celou dobu hry. Už menší série chyb totiž může znamenat, že v daném zápase ztratíte relevanci.
Penitence je schopnost, kterou Chen využije napříč celým zápasem. Během linkové fáze je důležité zejména zpomalení, v kombinaci s hrdiny benefitujících z obyčejných útoků však přijde vhod i rychlost útoku. V závislosti na tom, jací creepové se objeví v lehkém kempu poblíž vaší linky, pak z Penitence mohou benefitovat i oni. Pro tyto účely jsou nejvhodnější zejména Vhoul Assassin a také Ghost. Bonus k rychlosti útoku poté například ovlivňuje i Death Ward od Witch Doctora. Penitence byste měli vylepšovat parelerně s Holy Persuasion.
Holy Persuasion je schopností, okolo které se točí celá Chenova hratelnost. Vylepšována by tedy měla být vždy jako první. Během rané fáze hry, kdy ještě nemáte žádné jednotky pod svou kontrolou, je velice důležité, abyste využili svého kurýra, se kterým můžete obcházet veškeré kempy a sledovat, jací creepové se zde zrodili. Naučit se rozlišovat, jací creepové jsou pro vás v daný moment nejlepší, je základem pro dobře zahraného Chena.
Během prvních úrovní Holy Persuasion byste se měli zaměřit zejména na tyto creepy: Hill Troll Priest, Harpy Stormcrafter, Satyr Banisher, Ghost, Vhoul Assassin, Ogre Frostmage. Každý z nich vám poskytne silné schopnosti pro ranou fázi hry a pomůže vám a vašemu carry přežít na lince.
Jakmile do Holy Persuasion zainvestujete o něco více bodíků, můžete začít vyhlížet větší creepy. Ti by vám měli pomoci k úspěšným rotacím na ostatní linky a zabitím vašich nepřátel. Nejvíce vhodní creepové pro tyto účely jsou: Mud Golem, Centaur Conqueror, Hill Troll Berserker, Hellbear Smasher, Wildwing Ripper, Ogre Bruiser.
V žádné správné armádě samozřejmě nemůže chybět ani podpůrná složka. Pro tyto účely se nejvíce hodí tito creepové: Centaur Courser, Alpha Wolf, Satyr Mindstealer. Podpůrné aury pak poskytují také ancient creepové, k jejich ovládnutí však budete potřebovat Aghanim’s Shard. Jedná se především o tyto creepy: Ancient Black Drake, Ancient Granite Golem, Ancient Rock Golem, Ancient Thunderhide, Ancient Rumblehide, Ancient Frostbitten Golem.
S přechodem do střední a pozdní fáze hry, začne být Chen užitečný zejména kvůli splitpushi. Někteří z creepů se k tomuto účelu vyloženě vybízí. Jedná se především o Ancient Black Dragon, Warpine Raider, Wildwing Ripper a Dark Troll Summoner. Tento účel ale dokáže plnit prakticky jakýkoli větší creep ze středního či těžkého kempu.
Pro kompletní informace o schopnostech všech neutrálních creepů je vhodné navštívit glosář, který se pod položkou „výuka“ nachází přímo v herním klientu Dota 2.
Divine Favor není pro Chena ničím jiným než příjemným bonusem navíc. Statistiky, které okolním jednotkám přidává, jsou totiž takřka zanedbatelné. Během linkové fáze můžete do Divine Favor jeden bodík vložit, jinak je ale lepší s vylepšováním počkat až úplně na konec.
Hand of God je poměrně silnou ultimátní schopností, a to zejména během rané a střední fáze hry. K jejímu správnému využití je nutné mít dobrý přehled o vašich spoluhráčích a neustále sledovat hodnoty jejich zdraví. Hand of God má poměrně vysoký cooldown, přesto se ji však v raných fázích hry nebojte využít na záchranu pouze jednoho z vašich spoluhráčů. Ve střední a pozdní fázi hry se s jejím použitím vyplatí počkat až do větších potyček. Její velkou výhodou je schopnost léčit i skryté či nezranitelné jednotky. Kromě toho samozřejmě ovlivňuje i všechny creepy pod vaší kontrolou.
Aghanim’s Shard je pro Chena povinnost a měl by pro vás být hlavní prioritou ihned potom, co se objeví na skladě.
Aghanim’s Scepter dokáže posílit Chenovy léčitelské schopnosti, rozhodně by však neměl být prioritou. K jeho správnému použití musíte mít téměř dokonalý přehled o mapě a také rychlé prsty. Ve střední a pozdní fázi hry, ve které si Aghanim’s Scepter nejspíše dokoupíte, pak navíc poskytnuté léčení neučiní příliš velký rozdíl. Pokud tedy pevně nevěříte, že více léčení vyhraje vašemu týmu hru, můžete Aghanim’s Scepter s klidným srdcem ignorovat.
Chen je v rámci své pozice poměrně versatilním hrdinou a dokáže svému týmu dopomoci jak k agresivnímu, tak i defensivnímu hernímu stylu. Při jeho volbě se ale ujistěte, že si pro sebe váš spoluhráč zvolil silného hrdinu, který dokáže být na lince víceméně samostatný nebo zvládne brzy odejít farmit do džungle. Pro Chena je totiž ideální, když není vázán pouze na jednu linku a může svému týmu pomáhat napříč celou mapou. Průběh vaší linkové fáze z velké části ovlivní to, jací creepové se zrodí v kempech poblíž vás. Zatímco Ghost, Vhoul Assassin, Satyr Banisher či Harpy Stormcrafter vám pomohou hrát o něco agresivněji, Hill Troll Priest či Ogre Frostmage naopak poskytnou defensivní schopnosti. V každém případě se však snažte vašemu spoluhráči co nejvíce pomoci skrze úplně první úrovně a mezitím si za pomocí kurýra vyhlížejte creepy v ostatních kempech. Jakmile se vám pod ruku dostane některý z větších creepů, jenž disponuje omračovací či zpomalovací schopností, můžete se vydat na pomoc ostatním linkám.
V pomoci ostatním linkám vám nejvíce pomůžou creepové jako jsou Mud Golem, Wildwing Ripper či Hill Troll. Každý z nich totiž disponuje soběstačnou omračovací schopností. V synergii s ostatními creepy či hráči se následně mohou hodit i creepové jako Ogre Bruiser, popř. Centaur Conqueror. Vaším primárním cílem ale není zabít nepřátelského hrdinu, nýbrž získat kontrolu nad mapou prostřednictvím pushe. Pokud se vám tedy vašeho soupeře podaří odehnat, nesnažte se ho zbytečně pronásledovat a spokojte se se zničením věže. Nastavení rychlého tempa je důležité pro omezení nepřátelské farmy. Vaši creepové totiž v průběhy hry nikterak sílit nebudou a je tedy důležité udržet vaše soupeře co nejdéle ve stavu, kdy jim vaše jednotky dělají problém. S přechodem do střední fáze hry byste měli být schopni zničit první věže na všech linkách a zakoupit si Mekansm, který z vás společně s Hand of God udělá velice silného léčitele. Následně do svého repertoáru zařaďte i Aghanim’s Shard, jenž vám umožní kontrolovat i nejsilnější creepy na mapě, tedy ancienty.
Jakmile za pomocí shardu ovládnete alespoň dva ancient creepy a vytvoříte si spolehlivou armádu, stává se pro vás váš vlastní hrdina stejně důležitým, jako vaši creepové. To z toho důvodu, že pokud váš hrdina zemře, o vaši prezenci na mapě rozhodně nepřijdete. Většina ancient creepů dokáže bez větších problémů tlačit na vlny nepřátelských creepů a také i ničit věže. Soupeř tak bude mít problém vaši smrt jakkoli využít, pokud si již dopředu nepushne všechny své linky. Svou schopnost pushování můžete ještě více umocnit tím, že zainvestujete do Helm of The Dominator/Overlord, která vám přidá možnost ovládnout jednoho creepa navíc. Kromě tlačení na linky budete v pozdních fázích užiteční i svou ultimátní schopností Hand of God a také aurami, jenž poskytují vaši creepové či předměty. V samotných potyčkách ale příliš nepřispějete, a proto je vhodné snažit se každý zápas ukončit co nejdříve a nepustit se svého nastoleného tempa.
Zdroj obrázků: dota2.com